SGP-SON-U21
Polska reprezentacja zajęła drugie miejsce w sobotnim półfinale Drużynowego Pucharu Świata, rozegranym w Gnieźnie. Zawody te z perspektywy parku maszyn obserwował Krzysztof Buczkowski, który pełnił rolę rezerwowego, a po kontuzji Jarosława Hampela wskoczy do pierwszej czwórki na baraż w Vojens.
Kontuzja polskiego kapitana odbiła się szerokim echem, albowiem po tym wydarzeniu wszyscy krytykują brak możliwości skorzystania z zawodnika rezerwowego w czasie zawodów. Tym bardziej jest to niekorzystne, gdy do kontuzji doszło nie z winy samego poszkodowanego. Pozostali zawodnicy radzili sobie jednak bardzo dobrze i do pierwszego miejsca zabrakło im zaledwie czterech punktów. - Chłopakom było w trójkę bardzo ciężko. Było to możliwe, ale tak naprawdę margines błędu był żaden. Niestety później jeszcze doszedł defekt Bartka i też mogło się to potoczyć inaczej. Taki jest sport, nie możemy się załamywać, trzeba jechać dalej i udowodnić w barażu w Vojens, że ten finał nam się należy - mówił po sobotnim półfinale Krzysztof Buczkowski.
Już w pierwszym wyścigu sporo kontrowersji wzbudziła decyzja o wykluczeniu Artioma Łaguty przy upadku Antonio Lindbäcka. Szwed stawił się w powtórce, choć jego upadek nie był wynikiem defektu Rosjanina, niemalże w tym samym momencie. Łaguta nie był zatem sprawcą przerwania wyścigu, co sugerowała decyzja sędziego. W biegu tym dodatkowe da punkty zainkasowali dzięki temu Szwedzi. - Nie mam pojęcia. Nie jestem tutaj od tego, żeby decydować, kto ma być wykluczony, a kto nie. Sędzia był od tego, podjął taką, a nie inną decyzję. Trudno, tak jak już wspominałem trzeba będzie walczyć do końca - dodał zawodnik.
Limit pecha w sobotnich zawodach Polacy wykorzystali z nadwyżką. Po bardzo groźnej kontuzji Jarosława Hampela w jednym z wyścigów defekt na prowadzeniu zanotował Bartosz Zmarzlik. Gdyby dodać jego punkty i odjąć jeden Szwedom, wówczas na tablicy wyników po ostatnim biegu mógł widnieć nawet remis. - Bartek prowadził pewnie, wiózł Szweda za sobą i był niestety ten pechowy defekt. Dzisiaj jesteśmy drudzy, ale miejmy nadzieję, że w czwartek się wszystko odwróci i my wygramy ten baraż. Gdyby Bartek dojechał na pierwszym miejscu, mógłby być remis i później bieg dodatkowy. Niestety przegraliśmy, ale miejmy nadzieję, że w Vojens się odkujemy - zapewnił walkę do końca popularny "Buczek".
Krótko po zawodach nie była pewna decyzja o zajęciu ostatniego miejsca w podstawowym składzie na czwartkowy baraż w Vojens. Ostatecznie to nie kto inny jak właśnie Buczkowski wskoczy w miejsce kontuzjowanego kapitana reprezentacji Polski. - Ostateczną decyzję musiał podjąć trener. Ja czekałem, byłem gotowy, w tej obecnej sytuacji, czy każdej innej. Byłem gotów i czekałem tylko na potwierdzenie.
W turnieju barażowym naprzeciw Polaków staną Rosjanie oraz dwie drużyny z poniedziałkowego półfinału z King's Lynn. Ponieważ awans uzyska tylko pierwsza ekipa zadanie to będzie piekielnie trudne. Miejmy jednak nadzieję, że limit pecha Polacy wyczerpali faktycznie w Gnieźnie i w Vojens pokażą swój waleczny, biało-czerwony pazur. dodatkowo nasz rozmówca startował już na torze w tym duńskim miasteczku. - Wydaje mi się, że możemy awansować. Nic nie jest jeszcze stracone i będziemy walczyć do końca. Miałem już okazję jeździć w Vojens. Nawet jeździłem już na ziemi duńskiej w tym roku, więc myślę, że to mi tylko i wyłącznie pomoże. Szkoda tylko, że w takich okolicznościach, bo kontuzja Jarka jest dosyć poważna. Jednak będę się starał zastąpić go najlepiej, jak tylko potrafię - podkreślił na koniec Krzysztof Buczkowski.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów