SGP-SON-U21
Drugi sezon z rzędu, jako stały uczestnik, Krzysztof Kasprzak będzie występować w cyklu Grand Prix. Ubiegłoroczne zmagania o Indywidualne Mistrzostwo Świata zakończył na dziesiątej pozycji. Miejsce w stawce tych zawodów zapewnił sobie poprzez zajęcia drugiego miejsca w GP Challenge w Poole.
Kasper nie ukrywa, że nie stawia sobie żadnych wysokich celów.
Planuje tylko jeździć z biegu na bieg, tak aby nie przejmować się
ewentualnymi słabszymi występami. - Nie myślę o wyniku, chcę wygrywać jak najwięcej wyścigów, a reszta przyjedzie sama - mówi w rozmowie z Radiem Elka.
W kalendarzu Grand Prix 2014 doszło do kilku zmian. Na próżno szukać m.in. turnieju w Terenzano,
który gościł najlepszych żużlowców globu nieprzerwanie od dziewięciu
lat. Pierwszy raz zmierzą się oni za to we Finlandii, a dokładniej w Tampere. - Tak,
pojawiły się nowe tory, Tampere i Ryga, a zniknęły Krsko i Terenzano,
czyli obiekty, które nie bardzo mi pasowały. Mało było na nich ścigania - przyznaje. - O wiele lepiej się jeździ mi się na sztucznych nawierzchniach w Kopenhadze, czy Cardiff - zdradza.
Kasprzak
postawił na sprawdzone przygotowania i nie zmieniał w nich zbyt dużo.
Pomóc mu może z kolei znacznie łagodniejsza zima niż przed rokiem. - Pracowałem
nad formą fizyczną, z psychologiem, a nawet dietetykiem. Powinno być
„ok.” Rok temu jechaliśmy do Nowej Zelandii prawie na sztywno, a w tym
będę miał za sobą już pięć treningów i trzy mecze sparingowe. Będę zatem
dobrze „rozjechany” - zapowiada.
Zawodnik Stali Gorzów, podobnie jak pozostali żużlowcy z cyklu GP, już parę dni temu wysłał swój sprzęt do Auckland,
gdzie odbędzie się turniej inaugurujący zmagania o tytuł IMŚ. Motocykle
i pozostałe akcesoria zapakowane zostały w specjalne skrzynie. Ich wagę
i inne szczegóły jasno określa regulamin.
- Każdy zawodnik
ma do dyspozycji skrzynię mniej więcej na szerokość dwóch motocykli i
wysoką na półtora metra. Moi mechanicy, Robert i Dominik zapakowali tam
dwa kompletne motocykle i dwa dodatkowe silniki. Ponadto oczywiście
kaski i akcesoria. Zmieściliśmy się w limicie wagowym, który wynosi 450
kilogramów. Nasza skrzynia ważyła 435 kg. Przydało się doświadczenie z
poprzedniego sezonu, kiedy to przygotowując sprzęt do wysyłki, wszystko
ważyliśmy w garażu - oznajmia.
Nowością w sezonie 2014 jest możliwość wyboru przez zawodnika numeru z jakim będzie występować przez całe rozgrywki. - Bardzo
często startowałem z 507 na crossie. To taka kombinacja moich
ulubionych cyfr, taki nr na życie. „Piątką”, bo lubiłem z tym numerem
startować, „siódemka” to nawiązanie do sezonu 2007, mojego najlepszego w
karierze, a „zero” jest po prostu owalne, jak tor - tłumaczy.
Kasprzak będzie miał za sobą kilka treningów, nim wystartuje w Auckland
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów