SGP-SON-U21
Krzysztof Kasprzak zgromadził na swoim koncie 10 punktów podczas Speedway Grand Prix Finlandii. Polak turniej w Tampere rozpoczął rewelacyjnie, od trzech biegowych zwycięstw. W końcówce poszło mu już nieco gorzej i ostatecznie odpadając w półfinale Kasper uplasował się na szóstej pozycji.
Jak się okazało taki a nie inny koniec zawodów, spowodowany był problemem ze sprzętem. Kto wie, czy gdyby nie wcześniej dokonana korekta, nie oglądalibyśmy wychowanka Unii Leszno w wielkim finale turnieju w Tampere. – Trochę przerywał mi silnik. Myśleliśmy, że to gaźnik, ale otworzyliśmy sprzęt po półfinale i widać było, że pękła jedna sprężyna. Jechałem na trzech zaworach te ostatnie trzy biegi i silnik nie miał mocy. Szkoda, że nie zmieniłem motocykla, wierzyłem do końca po tych trzech pierwszych wyścigach "atomowych". Jednak po tym starcie w biegu trzynastym z pierwszego pola podniosło mnie, silnik mi zgasł i już był problem, bo nie wiedziałem jak wejść w łuk. Szkoda, że wcześniej nie znaleźliśmy tej przyczyny, bo być może walczyłbym w finale - mówił Kasprzak bezpośrednio po Grand Prix w Finlandii.
Dorobek reprezentanta Polski mógł być szczuplejszy o jedno oczko, jednak w 18. wyścigu, gdy miał on już zjechać z toru przy słabnącym motocyklu, zauważył upadek Grega Hancocka i dojechał ostatecznie po jeden punkt. Przypomnieć trzeba, że w klasyfikacji generalnej każda zdobycz jest cenna, a ta pozwoliła mu również wybierać nieco wcześniej pole startowe w półfinale. – Motocykl nie chciał mi wejść na obroty i było mi bardzo ciężko wchodzić w te łuki, więc dobrze, że w tym wyścigu udało mi się dojechać do mety - przyznał.
Kasprzak na torze w Tampere startował po raz pierwszy. W ubiegłym sezonie zmuszony był zrezygnować z występu przez feralną kontuzję, której nabawił się w niemieckim Landshut. Jak stwierdził w rozmowie z naszym portalem, tor na Ratina Stadium nie należał do najłatwiejszych, dlatego zdobycz punktowa w części go satysfakcjonowała. – Był to bardzo ciężki tor, z długimi prostymi i ostrymi łukami. Robiły się na nim koleiny i dziury, był on bardzo trudny, dlatego cieszę się, że z moją formą w Tampere, a ona dopiero wzrasta, zdobyłem dziesięć punktów.
Dobrym występem podczas Grand Prix Finlandii Kasper udowodnił niektórym krytykom, że pogłoski o jego "wygaśnięciu" są dalekie od prawdy. Swoje umiejętności pokazał już niedowiarkom w ubiegłym roku i gdy tylko wejdzie na stały, odpowiedni poziom, jest w stanie to powtórzyć również w tym sezonie. – Walczymy dalej, każdy z teamu pracuje jak może. Po to każdy z zawodników jeździ na żużlu, żeby robić punkty. Ja nie muszę niczego pokazywać, bo w zeszłym roku pokazałem wszystkim jak jeżdżę na żużlu. Tak, jak mówiłem, moja forma powoli wzrasta - zapewnił zawodnik.
Kolejny turniej tegorocznego cyklu odbędzie się już w sobotni wieczór na praskiej Markecie. Kapitan Stali Gorzów liczy na osiągnięcie dobrego rezultatu również na tym obiekcie. – W Pradze jest fajny tor i miejmy nadzieję, że uda się szybko zrobić korekty w sprzęcie i będą takie efekty, jak w Tampere w tych pierwszych biegach - dodał krótko, na koniec rozmowy Krzysztof Kasprzak.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów