POLSKA
Tarnowska Unia w niedzielne popołudnie uległa na wyjeździe Betardowi Sparcie Wrocław w stosunku 38:52. Jednym z czołowych zawodników ekipy gości był Leon Madsen. Zawodnik zgromadził na swoim koncie 8 punktów z dwoma bonusami, jednak w ostatnim biegu jego motocykl odmówił mu posłuszeństwa.
Przebieg spotkania nie wskazywał na tak wysoką porażkę gości. Po 11. biegu w programach widniał wynik 34:32, jednak w trzech kolejnych wyścigach gospodarze zwyciężali podwójnie, dzięki czemu odnieśli przekonujące zwycięstwo. – Nie wiem, co się stało z resztą chłopaków. Mogę tylko powiedzieć, że zniszczyłem swój kolejny silnik w biegu czternastym. Sądzę, że to szósty lub siódmy mój silnik, który uległ uszkodzeniu w tym roku. Jednak coś było z nim nie tak również w poprzednim wyścigu. Traciłem moc w tym silniku, aż w końcu w ostatnim biegu on eksplodował. W tym roku mam wielkiego pecha, jeśli chodzi o sprzęt, więc sądzę, że być może to pora aby zmienić tunera. Nie do końca wiem, co należy zrobić, jednak trzeba dokonać zmian, ponieważ nie może być tak, że silniki niszczą się na każdych zawodach. – mówił zdegustowany swoimi problemami sprzętowymi Madsen.
Jaskółki dzielnie broniły się niemal do samego końca. Piorunująca końcówka w wykonaniu zawodników gospodarzy pozbawiła ich jednak szansy na kolejne wyjazdowe zwycięstwo w tym sezonie. – Myślę, że w tych ostatnich biegach gospodarze lepiej wykorzystywali momenty startowe. Im późniejsza faza zawodów, tym lepiej wychodzili spod taśmy, mieli lepsze starty niż my. Myślę, że nasza szybkość była odpowiednia, jednak nie mieliśmy dobrych startów, a bez tego trudno wygrać. Jestem jednak pewny, że ponownie powrócimy do gry. Wszyscy jesteśmy „walczakami”, więc wrócimy silniejsi – stwierdził stanowczo Duńczyk.
Osiem oczek z dwoma bonusami to całkiem dobry wynik, choć nasz rozmówca jest przekonany, że gdyby nie kłopoty z silnikiem w 14. biegu, wówczas na koncie zapisałby jeszcze większą zdobycz. W pierwszej fazie wyścigu był bowiem w bliskim kontakcie z zawodnikami gości. – Jestem w 100% pewny, że w ostatnim biegu zdobyłbym dwa lub trzy punkty. Niemal wyprzedziłem Maćka i Michaela na prostej. Później niestety straciłem moc w silniku i on już nie pracował. Gdyby to się nie stało, jestem przekonany, że jeśli nie obydwu, to przeszedłbym choć jednego z nich i miałbym dwa oczka więcej. Osiem punktów z dwoma bonusami to jednak nadal dobry wynik – zaznaczył.
Czasu na odpoczynek zawodnicy Unii Tarnów nie mają zbyt wiele. Już w najbliższą niedzielę przyjdzie im zmierzyć się na wyjeździe z „sąsiadem” z południa Polski, PGE Stalą Rzeszów. Zawodnicy najbliższego rywala Jaskółek na koncie mają do tej pory tylko jedno zwycięstwo, jednak trzy z pięciu swoich spotkań rozegrali na wyjeździe. Na własnym torze rzeszowianie będą jednak piekielnie mocni i będą chcieli zatrzymać punkty w mieście nad Wisłokiem. – Każdy zespół jest dobry na własnym torze, jednak my musimy być silniejsi. Jestem pewny, że jesteśmy od nich lepsi i możemy wygrywać również spotkania na wyjeździe. Od mojego ostatniego występu w Rzeszowie minęło sporo czasu, nie pamiętam nawet kiedy tam ostatni raz jeździłem. Nie myślę jednak o tym zbyt wiele, po prostu musimy tam pojechać, pokazać się z jak najlepszej strony. Sądzę, że mamy spore szanse na zwycięstwo. Odczuwamy głód wygranej i jesteśmy nieco rozczarowani tym występem we Wrocławiu. Wrócimy zatem mocniejsi w kolejną niedzielę i mam nadzieję, że uda nam się wygrać – zapewnił Leon Madsen na koniec rozmowy z naszym portalem.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów