SGP-SON-U21
Triumfem reprezentacji Szwecji zakończył się pierwszy półfinał Drużynowego Pucharu Świata w Gnieźnie. Zwycięzcy, z 40 punktami na koncie, wyprzedzili ostatecznie Polaków o cztery oczka. Do dorobku ekipy z Kraju Trzech Koron 12 bardzo ważnych punktów dorzucił Linus Sundström.
Szwed brał również udział w sytuacji, po której w czwartym wyścigu doszło do karambolu, który wykluczył z dalszej jazdy Jarosława Hampela. Po zawodach, debiutujący w tym sezonie w seniorskiej kadrze zawodnik nie ukrywał ubolewania nad tym, co stało się jednemu z jego przeciwników. - Naprawdę bardzo szkoda tego, co spotkało Jarka. Brałem w tym udział, było to wydarzenie na torze, w którym było bardzo ciasno. Byłem z przodu, chciałem dojechać do bandy, jednak Rosjanin próbował jechać tam, gdzie nie było miejsca. Naprawdę myślami jestem z Jarkiem, przez to co się stało. Nikt nie mógł tam nic zrobić, to był po prostu wypadek podczas ścigania. Okoliczności tych zawodów były inne niż zwykle, ponieważ Polacy mieli tylko trzech zawodników. Zwycięstwo, to jednak zwycięstwo, nikt nie może nam go odebrać. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby te zawody wyglądały inaczej i Polacy mieli czterech zawodników, ale jest jak jest. Awansowaliśmy bezpośrednio do finału i tam musimy się pokazać z jak najlepszej strony - mówił Sundström po sobotnim triumfie swojej drużyny.
Poza tym jakże feralnym wydarzeniem z początku turnieju, zacięty bój toczyły o awans tylko dwie ekipy - Szwedzi i Polacy. Nasz rozmówca podkreślił zadowolenie z powodu licznie zgromadzonej w Gnieźnie publiczności. - Wyścigi nie były tak naprawdę bardzo wyrównane i nie było zbyt dobrego ścigania. Start jest zawsze bardzo ważny w speedway’u i tak było też tym razem. Sądzę, że cały polski zespół był nieco przybity, gdy Jarek został zabrany do karetki. Jednak takie rzeczy w żużlu się zdarzają. Zawody były jednak bardzo dobre i miło było zobaczyć na stadionie tak wielu fanów. Myślę, że było nieźle - dodał Szwed.
Młody zawodnik gorzowskiej Stali nie ma zbyt wielkiego doświadczenia, jeśli chodiz o starty na torze w Vojens, na którym odbędzie się finał tegorocznego Drużynowego Pucharu Świata. Choć niekiedy lepiej startować w barażu, na którym dwa dni później rozgrywany jest finał, to zawodnik uważa, że znajomość toru podczas treningu będzie odpowiednia. Ponieważ do kadry na turniej finałowy powrócić ma Fredrik Lindgren jeden z zawodników będzie musiał pełnić rolę rezerwowego. -W piątek będziemy mieli trening na torze w Vojens tak, czy inaczej. Większość z chłopaków, jak na przykład Antonio Lindbäck, czy AJ jeździli tam wielokrotnie, podczas zawodów Grand Prix, jak i Drużynowego Pucharu Świata. Sam osobiście nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z torem w Vojens. Będąc szczerym jeździłem tam chyba tylko jeden raz. Będzie to dla mnie nieco nowe doświadczenie, jednak jestem pewny, że koledzy podzielą się wskazówkami i radami odnośnie ustawień i tego, jak jechać na tym torze. Zrobili tam wiele kółek, dlatego chętnie ich posłucham - stwierdził.
Po upadku i kontuzji, której doznał Jarosław Hampel, podniosły się głosy o powrocie z możliwości korzystania z zawodnika rezerwowego w czasie zawodów. W przypadku, do którego doszło bowiem w sobotę, jednak ekipa musiała od początku radzić sobie w trójkę. A z pewnością nie o to chodzi w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata. - Przed kilkoma laty było pięciu zawodników w drużynie. Nie wiem, dlaczego to zmienili. Gdyby tak było w tych zawodach, byłoby znacznie lepiej, gdyby składy były pięcioosobowe. Kontuzje w żużlu przytrafiają się dosyć często. My niemal straciliśmy kilku zawodników, Lindbäck miał problem z ręką po upadku w pierwszym biegu, AJ był blisko upadku w wirażu. Mieliśmy dwa drobne urazy, jednak mieliśmy szczęście i wytrwaliśmy z nimi. Dla publiczności to nie jest dobra rozrywka, gdy przytrafiają się kontuzje i ściga się tylko trzech zawodników w biegu. Dlatego może po tym, co się wydarzyło, organizatorzy muszą pomyśleć o ponownym powrocie pięciu zawodników. Muszą przyjrzeć się temu regulaminowi i przedyskutować, co będzie najlepsze. W tych zawodach zdecydowanie byłoby lepiej z pięcioma zawodnikami w składach - podkreślił na koniec rozmowy z naszym portalem, Linus Sundström.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów