eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 248
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Linus Sundström: Zwycięstwo, to jednak zwycięstwo
 2015-06-09 22:06:39  Stanisław Wrona    inf. własna

Triumfem reprezentacji Szwecji zakończył się pierwszy półfinał Drużynowego Pucharu Świata w Gnieźnie. Zwycięzcy, z 40 punktami na koncie, wyprzedzili ostatecznie Polaków o cztery oczka. Do dorobku ekipy z Kraju Trzech Koron 12 bardzo ważnych punktów dorzucił Linus Sundström.

Szwed brał również udział w sytuacji, po której w czwartym wyścigu doszło do karambolu, który wykluczył z dalszej jazdy Jarosława Hampela. Po zawodach, debiutujący w tym sezonie w seniorskiej kadrze zawodnik nie ukrywał ubolewania nad tym, co stało się jednemu z jego przeciwników. - Naprawdę bardzo szkoda tego, co spotkało Jarka. Brałem w tym udział, było to wydarzenie na torze, w którym było bardzo ciasno. Byłem z przodu, chciałem dojechać do bandy, jednak Rosjanin próbował jechać tam, gdzie nie było miejsca. Naprawdę myślami jestem z Jarkiem, przez to co się stało. Nikt nie mógł tam nic zrobić, to był po prostu wypadek podczas ścigania. Okoliczności tych zawodów były inne niż zwykle, ponieważ Polacy mieli tylko trzech zawodników. Zwycięstwo, to jednak zwycięstwo, nikt nie może nam go odebrać. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby te zawody wyglądały inaczej i Polacy mieli czterech zawodników, ale jest jak jest. Awansowaliśmy bezpośrednio do finału i tam musimy się pokazać z jak najlepszej strony - mówił Sundström po sobotnim triumfie swojej drużyny.

Poza tym jakże feralnym wydarzeniem z początku turnieju, zacięty bój toczyły o awans tylko dwie ekipy - Szwedzi i Polacy. Nasz rozmówca podkreślił zadowolenie z powodu licznie zgromadzonej w Gnieźnie publiczności. - Wyścigi nie były tak naprawdę bardzo wyrównane i nie było zbyt dobrego ścigania. Start jest zawsze bardzo ważny w speedway’u i tak było też tym razem. Sądzę, że cały polski zespół był nieco przybity, gdy Jarek został zabrany do karetki. Jednak takie rzeczy w żużlu się zdarzają. Zawody były jednak bardzo dobre i miło było zobaczyć na stadionie tak wielu fanów. Myślę, że było nieźle - dodał Szwed.

Młody zawodnik gorzowskiej Stali nie ma zbyt wielkiego doświadczenia, jeśli chodiz o starty na torze w Vojens, na którym odbędzie się finał tegorocznego Drużynowego Pucharu Świata. Choć niekiedy lepiej startować w barażu, na którym dwa dni później rozgrywany jest finał, to zawodnik uważa, że znajomość toru podczas treningu będzie odpowiednia. Ponieważ do kadry na turniej finałowy powrócić ma Fredrik Lindgren jeden z zawodników będzie musiał pełnić rolę rezerwowego. -W piątek będziemy mieli trening na torze w Vojens tak, czy inaczej. Większość z chłopaków, jak na przykład Antonio Lindbäck, czy AJ jeździli tam wielokrotnie, podczas zawodów Grand Prix, jak i Drużynowego Pucharu Świata. Sam osobiście nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z torem w Vojens. Będąc szczerym jeździłem tam chyba tylko jeden raz. Będzie to dla mnie nieco nowe doświadczenie, jednak jestem pewny, że koledzy podzielą się wskazówkami i radami odnośnie ustawień i tego, jak jechać na tym torze. Zrobili tam wiele kółek, dlatego chętnie ich posłucham - stwierdził.

Po upadku i kontuzji, której doznał Jarosław Hampel, podniosły się głosy o powrocie z możliwości korzystania z zawodnika rezerwowego w czasie zawodów. W przypadku, do którego doszło bowiem w sobotę, jednak ekipa musiała od początku radzić sobie w trójkę. A z pewnością nie o to chodzi w rozgrywkach Drużynowego Pucharu Świata. - Przed kilkoma laty było pięciu zawodników w drużynie. Nie wiem, dlaczego to zmienili. Gdyby tak było w tych zawodach, byłoby znacznie lepiej, gdyby składy były pięcioosobowe. Kontuzje w żużlu przytrafiają się dosyć często. My niemal straciliśmy kilku zawodników, Lindbäck miał problem z ręką po upadku w pierwszym biegu, AJ był blisko upadku w wirażu. Mieliśmy dwa drobne urazy, jednak mieliśmy szczęście i wytrwaliśmy z nimi. Dla publiczności to nie jest dobra rozrywka, gdy przytrafiają się kontuzje i ściga się tylko trzech zawodników w biegu. Dlatego może po tym, co się wydarzyło, organizatorzy muszą pomyśleć o ponownym powrocie pięciu zawodników. Muszą przyjrzeć się temu regulaminowi i przedyskutować, co będzie najlepsze. W tych zawodach zdecydowanie byłoby lepiej z pięcioma zawodnikami w składach - podkreślił na koniec rozmowy z naszym portalem, Linus Sundström.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu