SGP-SON-U21
Mikkel Michelsen zadebiutował w ubiegłą sobotę w cyklu Speedway Grand Prix Danii, startując z jednorazową "dziką kartą". W Horsens zawodnik spisał się przyzwoicie i zgromadził na swoim koncie 6 punktów. W rozmowie z naszym portalem mówi o swoich celach oraz o dłuższych przygotowaniach do występów w SGP.
Duńczyk wprawdzie swój inauguracyjny wyścig w serii zaliczył w ubiegłym roku w Kopenhadze, jednak na torze pojawił się on tam tylko raz, wyjeżdżając z pozycji rezerwowego i nie przywożąc punktu. Pomimo zajęcia 13. miejsca, młody duński zawodnik po turnieju w Horsens z pewnością nie miał powodów do narzekań. – Muszę być zadowolony z mojego występu w tym turnieju. Gdybym zdobył kilka punktów więcej, wówczas byłoby idealnie. W dwóch biegach, w których przyjechałem ostatni, byłem pierwotnie na trzecim miejscu, miałem zatem po punkcie, jednak brakuje mi jeszcze trochę doświadczenia w tego typu wielkich imprezach. Pogubiłem punkty, to spowodowało większą presję przed ostatnim wyścigiem, który musiałem wygrać. Ogólnie było jednak dobrze – ocenił Michelsen swój występ w SGP Danii.
Oprócz naszego rozmówcy debiut w cyklu Speedway Grand Prix zaliczyła również Casa Arena w Horsens. W przeciwieństwie do poprzednich lat i wizyt na Parken w Kopenhadze, tym razem zmagania przeniesiono na bardziej kameralny obiekt, który jednak dosyć szczelnie wypełnili kibice. Zdaniem Duńczyka to dobry ruch. – Sądzę, że przeniesienie turnieju na mniejszy stadion w Danii było dobrą decyzją. W kilku ostatnich latach stadion w Kopenhadze nie był zapełniony. To mały i nieco ciasny stadion, jednak atmosfera na nim jest bardzo dobra. Kibiców słychać bardzo dobrze podczas wyścigów. Tak naprawdę nie ma znaczenia, gdzie w Danii odbywa się turniej, ściganie w kraju, przed własną publicznością jest wielką sprawą i dużym wydarzeniem. Sądzę, że ten obiekt jest bardzo dobry do rozgrywania turniejów Grand Prix – stwierdził stanowczo.
Po sobotnim turnieju powody do zadowolenia mieli z pewnością zgromadzeni na Casa Arenie duńscy fani. Dwóch ich reprezentantów (Peter Kildemand i Michael Jepsen Jensen) stanęło bowiem na podium zawodów. – Oczywiście, zawodnicy duńscy musieli znaleźć się w finale. Było pięciu reprezentantów Danii i gdyby żadnemu nie udało się dostać do finału, byłoby to trochę rozczarowujące. Jepsen Jesnen był dobry cały wieczór, Kildemand również radził sobie całkiem dobrze, choć upadał kilkukrotnie. Nawet Iversen i Nicki mieli problemy, ja również się z nimi zmagałem w kilku biegach. Zachowywałem jednak spokój, próbowałem walczyć na torze. Jak wspomniałem, gdybym wywalczył kilka punktów więcej byłoby miło, byłbym w półfinałach. Jednak cały czas się uczę.
Tor w Horsens był z pewnością najkrótszym (272 metry) z torów czasowych układanych na potrzeby zmagań o medale Indywidualnych Mistrzostw Świata. Owale o długości podobnej do tej można spotkać w Anglii, gdzie jeszcze do niedawna startował nasz rozmówca. – Rozpocząłem ten sezon startując w Anglii, jednak już tam nie jeżdżę. Nie zawsze ścigamy się na takich krótkich torach. Nadal jest na nim jednak kilka odpowiednich ścieżek, jak na dłuższych torach. Można również ścigać się w bliskim kontakcie. To dobry i szybki tor, uważam, że wytrzymał całkiem dobrze. Na piątkowym treningu było kilka kolein na wejściu w drugi łuk, w zawodach również one występowały, jednak wszyscy mieli równe warunki. Wszyscy o nich wiedzieli, dlatego sądzę, że ten tor był dosyć dobry – ocenił nowy tor w cyklu.
W tym roku Michelsena nie zobaczymy w finale eliminacji SGP Challenge, który odbędzie się w Rybniku. Sam zawodnik przyznaje jednak, że w najbliższym czasie nie widzi się w cyklu, a miejsce tam będzie chciał zająć dopiero, gdy poukładane zostaną wszystkie, niezbędne do startów rzeczy. – Nie widzę siebie w Grand Prix, dopóki wszystko nie będzie pod kontrolą. Trzeba mieć ze sobą dobry team, dobrych mechaników, choć moi obecni są bardzo dobrzy. Trzeba być w dobrej sytuacji ekonomicznej, ponieważ jazda w Grand Prix jest kosztowna, choćby przez częste podróże. Wszystko jednak musi odbywać się we właściwym momencie, dlatego nie chcę niczego robić w pośpiechu. Gdy wejdę do Grand Prix, to dlatego, że będę tam chciał pozostać. Nie chcę się tu dostać, przejeździć przez jeden sezon i opuścić cykl – wytłumaczył rozsądnie temat swojej przyszłości.
Już w najbliższą sobotę Duńczyka czekają kolejne ciężkie zawody. W Lublinie rozegrany zostanie 2. finał Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów, a obecnie jest on liderem, składającej się z 3 turniejów serii, razem z Bartoszem Zmarzlikiem. To właśnie ta dwójka ma największe szanse na osiągnięcie końcowego sukcesu. – Start w tym Grand Prix to jedno, aczkolwiek nadal moim głównym celem pozostaje zdobycie Indywidualnego Mistrzostwa Świata Juniorów. Czekają mnie starty w Ostrowie, we wtorek w Szwecji i w środę w Danii. Następnie mam kilka dni przerwy przed występem w Lublinie. Skupiam się głównie na zmaganiach w tych turniejach finałowych. Niczego nie mam zagwarantowanego, muszę pozostać skupionym. Wiem, co muszę zrobić, aby zwyciężyć, muszę zatem po prostu się tego trzymać.
Przewagą Bartosza Zmarzlika może być większa znajomość lubelskiego toru, nasz rozmówca nie startował tam bowiem ani razu. Ma on jednak nadzieję, że owal zostanie przygotowany odpowiednio i wszystko rozegra się w duchu fair-play. – Nigdy nie startowałem w Lublinie. Słyszałem różne opinie na temat tamtejszego toru. Nie startowano tam jednak wielokrotnie w tym sezonie. Spodziewam się zatem, że tor będzie dosyć równy, ponieważ wszyscy chcą dobrych i sprawiedliwych zawodów. Jest to wielkie wydarzenie zwłaszcza dla samego Lublina. Słyszałem, że zorganizują bardzo dobrą imprezę, dlatego już czekam z niecierpliwością na ten turniej – przyznał.
W Lonigo Duńczyk zwyciężył, a w Pardubicach w ubiegłym sezonie zawiesił na szyi brązowy medal juniorskiego czempionatu. Ostatni tegoroczny turniej również odbędzie się na tym czeskim torze, dlatego tym razem będzie on chciał zdobyć krążek z cenniejszego kruszcu a ukoronowaniem marzeń byłoby złoto w IMŚJ. – Jedyny finałowy tor, na którym wcześniej nie startowałem to ten w Lublinie. Poza nim cykl wygląda dla mnie bardzo dobrze, znam pozostałe tory i bardzo je lubię. Zwłaszcza w zeszłym roku w Pardubicach bardzo dobrze trafiliśmy z ustawieniami na tamten owal. Mam zatem bardzo dobre wspomnienia z tego miejsca. Wyzwaniem jest zatem Lublin, tam będę chciał zdobyć tyle punktów ile się tylko da i mam nadzieję, że ta zdobycz będzie pomocna na samym końcu zmagań w cyklu – podsumował Mikkel Michelsen rozmowę z portalem eSpeedway.pl.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów