eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 187
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Maciej Janowski: Mieliśmy zbyt mały margines błędu
 2015-06-09 12:45:03  Stanisław Wrona    inf. własna

Polska reprezentacja zajęła drugie miejsce w pierwszym półfinale Drużynowego Pucharu Świata, który odbył się w sobotę w Gnieźnie. Pod nieobecność kontuzjowanego Jarosława Hampela jednym z liderów drużyny narodowej był Maciej Janowski, który do dorobku ekipy Marka Cieślaka dorzucił 13 punktów.

Przypomnijmy, że już w czwartym biegu wieczoru doszło do fatalnego w skutkach upadku kapitana polskiej reprezentacji. Regulamin nie pozwala na korzystanie z zawodnika rezerwowego, przez co biało-czerwoni musieli sobie radzić przez cały turniej w trójkę. Janowski, który przed czterema laty na torze w Gnieźnie zdobył złoty medal Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów, zaprezentował się z jak najlepszej strony. – Jeździło mi się bardzo dobrze. Zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, tak samo jak moi koledzy. Wydaje mi się, że wszyscy pojechaliśmy bardzo równo i na wysokim poziomie. Niestety, tylko i wyłącznie tan brak Jarka, spowodował to, że nie wchodzimy do finału, tylko jedziemy na baraż. Jednak to jeszcze nic straconego – mówił po sobotnim półfinale.

Pomimo braku jednego z filarów drużyny, polscy reprezentanci jechali bardzo dobrze i ostatecznie do Szwedów zabrakło im jednego punktu. Kto wie, jak potoczyłyby się losy tego pojedynku, gdyby nie defekt na pierwszej pozycji Bartosza Zmarzlika. – Mieliśmy zbyt mały margines błędu, który mogliśmy popełnić, bo Szwedzi jechali bardzo dobrze. Drużyny czeska i rosyjska nie stawiały na tyle mocnego oporu, żeby zabierać im te punkty. Musieliśmy liczyć na błędy Szwedów, a tych tak naprawdę popełniali bardzo mało. Tak wyszło – jedziemy do Vojens na baraż i będziemy tam walczyć – dodał stanowczo Magic.

Przed zawodami Polacy byli zdecydowanymi faworytami do awansu. Z pewnością gdyby nie upadek Jarosława Hampela już w sobotę wszyscy cieszyliby się z uzyskania przepustki do finału w Vojens. Jednak nawet pod nieobecność kapitana biało-czerwoni na torze prezentowali się wyśmienicie. Gdyby do niefortunnego upadku doszło nieco później, zapewne to gospodarze cieszyliby się z bezpośredniego awansu. – My byliśmy zdecydowanymi liderami. Tak naprawdę to, że Jarek został kontuzjowany, wcale nie stanowiło o tym, że nie byliśmy liderem. Po prostu straciliśmy zawodnika już w pierwszej fazie. Może gdyby to się stało w trzeciej lub czwartej serii zawodów, to Jarek by wtedy już zrobił jakieś punkty i byłoby łatwiej. O wyniku zaważył tylko i wyłącznie brak Jarka. Pięć „zerówek”, które musieliśmy wpisać od razu do programu, naprawdę stawiało nas na bardzo ciężkiej pozycji – podkreślił zawodnik.

Brak zawodnika rezerwowego to zdecydowany mankament Drużynowego Pucharu Świata. Organizatorzy pamiętają jednak „wymyślone” kontuzje, które miały na celu wprowadzenie zmiennika w czasie zawodów. Niewątpliwie koniecznym jest jednak znalezienie „złotego środka”, aby nie doszło ponownie do tak skrajnej sytuacji jak w sobotę w Gnieźnie. – Wydaje mi się, że na pewno da się znaleźć jakiś środek. Zobaczymy, niech myślą nad tym, bo na pewno troszeczkę to zabija sens tej rywalizacji. Wydaje mi się, że w przyszłości ten rezerwowy powinien być, bo teraz nasza drużyna na tym ucierpiała, ale za rok może to się przytrafić innej, za dwa lata jeszcze innej. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć tego, co się będzie działo, ale wydaje mi się, że ma to wyglądać fajnie, mamy się ścigać do ostatniego biegu. Jednak niestety w takiej sytuacji jest to niemożliwe – przyznał Magic.

W barażu w Vojens oprócz Polaków znaleźli się Rosjanie. Do tych dwóch ekip dołączyły dwie drużyny z półfinału w King’s Lynn - Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Ponieważ tylko jeden zespół z czwartkowego turnieju awansuje do finału, zapowiada się niesamowita walka o każdy centymetr duńskiego toru. – Jedziemy do Vojens, będziemy mieli tam trening. Do zawodów będziemy na pewno wszyscy świetnie przygotowani. Silniki pojechały już do tunerów, żeby były świeże i przygotowane na te zawody. Na razie się nie spinamy, gdzieś tam cały czas myślimy o Jarku. Chyba nie muszę mówić tego, że w w Vojens pojedziemy właśnie dla niego – zakończył Maciej Janowski.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu