POLSKA
Przez ostatnie trzy lata Marian Wardzała był trenerem w KMŻ-cie Lublin, a wcześniej poprowadził Unię Tarnów do trzech medali Drużynowych Mistrzostw Polski. Były zawodnik i trener Jaskółek jest zaniepokojony sytuacją w tarnowskim żużlu.
- Jestem zaniepokojony, bo nie powinna mieć miejsca sytuacja gdzie mamy nieporozumienie na linii zarząd klubu - główny sponsor Grupa Azoty, czy zarząd klubu - kibice. Trzeba pamiętać, ze zarówno bez takiego sponsora jak i bez kibiców byt klubu na dłuższą metę może być zagrożony. Poza tym chce przypomnieć ze przez ostatnie lata nasz główny sponsor już kilka razy przeprowadzał akcje ratunkową naszego klubu w wymiarze finansowym, więc mając na uwadze dobro i przyszłość żużla w Tarnowie relacje z takim "dobrym wujkiem" powinny być wręcz wzorcowe. Rozmawiam o tej sytuacji z tarnowskimi kibicami i oczekują stabilności w klubie i ciągłość rozwoju tego sportu w naszym mieście. Mamy wielu młodych chłopaków w drużynie, którzy mają predyspozycje na dobrych zawodników i musimy tego pilnować, żeby w kolejnych latach nie zabrakło wychowanków, bo wiem jak to jest, kiedy kibice nie mają swoich zawodników w drużynie - powiedział Marian Wardzała.
Marian Wardzała już raz był świadkiem spadku tarnowskiego żużla i ma nadzieję że nie dojdzie do tego kolejny raz. - Końcówka lat dziewięćdziesiątych, była dla tarnowskiego żużla tragiczna, ale wtedy znalazły się osoby, z którymi wspólnie jeździliśmy po firmach i załatwialiśmy pieniądze, aby jakoś przetrwać ten trudny okres i udało się. Później mogliśmy świętować dwa złote medale i do dzisiaj kibice mają co oglądać w Tarnowie i nie można tego zmarnować, na co pracowało tyle ludzi i kibiców, którzy są zawsze z drużyną.
Były trener Jaskółek podkreśla, że trudno byłoby rywalizować w ekstralidze bez wsparcia sponsorów, a szczególnie tak wielkiego jak Grupa Azoty. - Bez tak dobrego sponsora nie ma co myśleć o dobrej jeździe w ekstralidze, ponieważ klubu nie będzie stać na dobrych zawodników. Mam nadzieję, że to zaniedbanie, jakie wyszło w stosunku do głównego sponsora, a w reakcji na to wydanie tak mocnego oświadczenia przez Grupę Azoty zostanie szybko wyjaśnione. Nie potrafię tego zrozumieć, bo wszyscy zawsze dbają o relacje ze sponsorami, a tutaj ktoś tego nie dopilnował zwłaszcza w obliczu tak dużego zaangażowania finansowego ze strony Grupy Azoty w spółkę żużlowa. Jeżdżąc po całej Polsce wszyscy zazdroszczą klubowi z Tarnowa tak poważnych sponsorów, którzy chcą się reklamować przez sport.
Marian Wardzała kandyduje na funkcję radnego w Tarnowie i chce opracowania planu ratowania Stadionu Miejskiego w Tarnowie-Mościcach. - Dawniej dużo w remontach stadionu pomagały firmy, które sponsorowały klub i prowadziło się te remonty na bieżąco. Stadion wygląda źle i my cofamy się patrząc na inne stadiony w Polsce. Musimy opracować plan ratowania tego obiektu, ale też zmierzyć siły na zamiary, czy możliwe jest w najbliższym czasie postawienie całkiem nowego obiektu, bo za jakiś czas może się zdarzyć w najgorszym scenariuszu, że jeszcze zamkną nam stadion. Miasto jest mocno promowane przez żużel, mamy transmisje telewizyjne i spore zainteresowanie mediów. Są nawet badania, które wskazują, że dzisiaj o Tarnowie w Polsce słyszy się w pierwszej kolejności z dwóch powodów Grupa Azoty i żużel, wiec to znakomite narzędzie marketingowe, które trzeba wykorzystywać. Jest wiele rzeczy do zrobienia w Tarnowie. Musimy pamiętać o naszej młodzieży, żeby miała gdzie trenować i podnosić swoje kwalifikacje sportowe, bo tak jak wspominałem wcześniej, kibice utożsamiają się ze swoimi zawodnikami, a my musimy stworzyć im do tego warunki. Pamiętajmy też, że uprawianie sportu w ogólnym rozumieniu to znakomita profilaktyka zdrowotna - zakończył.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00
Metlakas 2 Ekstraliga
Autona Unia Tarnó vs
Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00
Hunters PSŻ Poznan vs
Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | -66 |
6. | ![]() |
5 | 4 | 0 |
7. | ![]() |
5 |
3 | -44 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów