SGP-SON-U21
Reprezentacja Australii zajęła trzecie miejsce podczas sobotniego finału Drużynowego Pucharu Świata, rozegranego na torze w Bydgoszczy. Po zawodach menadżer Mark Lemon w rozmowie z portalem eSpeedway.pl czuł niedosyt, który pozostał w jego zespole po ostatnim wyścigu.
Rozczarowanie może być tym większe, że gdyby nie przespana nieco pierwsza część zawodów, być może to właśnie jeźdźcy z Antypodów wskoczyliby na najwyższy stopień podium. - To rozczarowujące. Odczuwam to razem z moimi zawodnikami, ponieważ oni zasłużyli na zwycięstwo w Drużynowym Pucharze Świata. Sadzę, że są wystarczająco dobrzy, przygotowanie było wspaniałe, wszystko było wykonane właściwie. Nam nie udało się jednak dobrze punktować przez cały wieczór, w pierwszej rundzie zostaliśmy zdemolowani, zaliczyliśmy falstart. Zobaczyliśmy co się dzieje, późniejsze opanowanie pozwoliło nam osiągnąć już właściwy poziom. Zawody zakończyliśmy ze stratą tylko dwóch punktów, więc było bardzo blisko - mówił zawiedziony Mark Lemon po finale DPŚ.
Dwa dni wcześniej na tym samym torze odbył się turniej barażowy, w którym Australijczycy zwyciężyli. Nawierzchnia podczas sobotnich zawodów nieco się może różniła, jednak doświadczony menadżer podchodzi krytycznie przede wszystkim do ustawień sprzętu w pierwszej części finału. - Dało się zauważyć różnicę, może niewielką, ale jednak. Myślę, że tor był nawadniany przed tym finałem znacznie bardziej, niż przed barażem. Było zatem nieco więcej kolein, jednak nie aż tak wiele. To jednak zależało od nas, wszystko rozegrało się w ustawieniach. Jeśli ma się wiedzę na temat żużlowych motocykli, to trzeba jednak podejść krytycznie, jeśli nie uda się zastosować odpowiednich ustawień - dodał dosyć samokrytycznie.
Początkowa strata odbiła się z pewnością na końcowej części zawodów, jednak ostatecznie do zwycięskiej Danii zabrakło zaledwie dwóch oczek. Kto wie, być może za rok to ekipa Marka Lemona będzie się cieszyła z osiągnięcia podobnej przewagi po ostatnim wyścigu finału Drużynowego Pucharu Świata. - Sądzę, że dla tych jeźdźców byłoby bardzo ciężkim przeżyciem nie wygrać Drużynowego Pucharu Świata. Patrząc na tych zawodników, którzy są w naszej kadrze, uważam, że to wkrótce nastąpi. Wówczas trofeum będzie nasze - zapewnił Lemon.
W roku 2011 i 2012 zespół Australii wywalczył srebrne medale Drużynowych Mistrzostw Świata. W dwóch kolejnych sezonach drużyna ta stawała na najniższym stopniu podium, tuż za Duńczykami i Polakami. W ostatnich latach zawsze znajdują się oni na pozycjach medalowych, jednak na końcowy triumf czekają już bardzo długo. - Jesteśmy w tej wielkiej trójce. Zawsze w czołówce jest Polska, Dania i Australia. Niestety wygląda na to, że na tą chwilę jesteśmy na trzecim miejscu. Coś należy zrobić, aby ich przeskoczyć. Prawdopodobnie, aby być najlepszym na samym końcu, potrzebujemy po prostu odrobiny szczęścia - zaznaczył.
Zdaniem Marka Lemona (z lewej), Australijczycy potrzebują trochę szczęścia, by wbić się na szczyt
Lemon jest jednak przekonany, że doświadczenie zdobyte podczas tegorocznych rozgrywek zaprocentuje w przyszłości. Uważa on również, że Troy Batchelor, który zdobył dwa punkty w trzech wyścigach turnieju finałowego, wcale nie miał złego wieczoru, jednak po prostu musiał być zmieniany w końcówce zawodów. - Nabyliśmy nieco doświadczenia zarówno w King’s Lynn, jak i w czwartek w barażu. Jednak dzisiaj był ciężki wieczór dla Troya. Nie sądzę, że jego rezultat oddaje to, jak on jechał. Potrafił dobrze wyjść z pola wewnętrznego, jednak gdy tor był wymagający, on musiał złapać sporo nawierzchni, aby utrzymać prędkość w motocyklu. Niestety tak się to potoczyło, później go zmieniliśmy. Cieszyłbym się, jeśli mógłbym skorzystać z niego jeszcze raz. Gdyby Chris Holder zdobył jeden punkt więcej w osiemnastym biegu, wówczas Troy musiałby się pojawić na torze. Sądzę, że poradziłby sobie, czuł się pewnie na motocyklu. Jednak to wygląda tak, że musiałem korzystać z każdej możliwości, którą miałem i stosować rezerwy taktyczne. Trochę mi szkoda Troy’a z tego powodu, jednak to były Mistrzostwa Świata - podkreślił menadżer Australii.
Co roku zarówno półfinały, jak i turnieje decydujące o medalach w Drużynowym Pucharze Świata rozgrywane są na torach europejskich. Coraz głośniej mówi się o ekspansji żużla do innych krajów, słyszy się głosy o zorganizowaniu turnieju cyklu Grand Prix w Australii. Kto wie, być może właśnie za rok również walka o medale Drużynowych Mistrzostw Świata rozegra się na Antypodach? Po trzynastu latach oczekiwania na złote krążki (od roku 2002) byłby to wspaniały prezent dla Australijczyków. - Mogę powiedzieć tylko tyle, że Drużynowy Puchar Świata może zawitać do Australii, jednak w tej chwili nie mogę nic więcej dodać (uśmiech). Zobaczymy co się stanie. Szczęśliwa trzynastka to mój numer, w nim startowałem - z tajemniczym uśmiechem Mark Lemon zakończył rozmowę z portalem eSpeedway.pl .
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów