SGP-SON-U21
Reweleacją okrzyknięto ubiegłoroczny wynik Martina Vaculika odniesiony na stadionie w Gorzowie podczas turnieju Grand Prix. Choć wielu przewidywało, że Słowak ma "papiery" na wygrywanie z najlepszymi na świecie, niewielu spodziewało się, że jest on w stanie odnieść zwycięstwo w swoim pierwszym starcie w imprezie tej rangi.
W sezonie 2012 Vacul miał okazję do zadebiutowania w walce o tytuł Indywidualnego Mistrza Świata. Wtedy to Słowak zastępował kontuzjowanego Jarosława Hampela. W debiucie na obiekcie im. Edwarda Jancarza żużlowiec zdeklasował rywali, zajmując pierwsze miejsce. Czy uda mu się powtórzyć ten wyczyn? - Na treningu czułem się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Zobaczymy. Na pewno wystartuję na kompletnie innym sprzęcie niż to miało miejsce przed rokiem. W tym sezonie bowiem te motory się kompletnie do niczego nie nadają. Mam tutaj inne silniki. Szukamy na razie odpowiednich dopasowań tych motocykli, czekamy na coś fajnego. Chcemy wyciągnąć z maszyn to, co najlepsze.
Przed dwoma tygodniami po raz pierwszy w tym roku Martinowi udało się awansować do półfinału imprezy cyklu GP. Miało to miejsce na stadionie w Cardiff. Czy przedarcie się do czołowej ósemki turnieju uszkrzydliło reprezentanta Unii Tarnów? - Tak, zdecydowanie był to pozytywny kop. Muszę się teraz skupić, żeby te wyniki były jeszcze lepsze niż do tej pory. Mam nadzieję, że pomalutku znowu pójdziemy do przodu.
Rok 2013 rozpoczął się dla Martina niezbyt szczęśliwie. Żużlowiec w pierwszych spotkaniach niczym nie przypominał walecznego zawodnika z ubiegłego sezonu. Przyczyna nieudanych startów tkwiła przede wszystkim w sprzęcie. Jeździec nie mógł dojść do porozumienia ze swoimi tunerami, a motocykle sprzed roku nie nadawały się kompletnie do użycia. Sytuacja jednak się zmieniłla, bowiem zawodnik eSpeedway Team zmienił swojego dostawcę silników, z którym współpraca układa mu się znacznie lepiej. - Na początku sezonu nie mogłem dogadać się z tunerami. Nie robili mi takich silników, jakich ja bym oczekiwał. Cały czas coś było nie tak. Teraz mam nowego tunera, z którym znacznie lepiej mi się współpracuje. Zmiana dostawcy silników spowodowała jednak, że na nowo muszę uczyć się prawidłowego dopasowywania sprzętu do panujących warunków torowych. Pół sezonu straciłem ze względu na niewłaściwe motocykle. Teraz jednak nie mam co narzekać, tylko muszę ciężko pracować.
Mimo słabego początku w tegorocznych zmaganiach o tytuł IMŚ Vacul nadal ma szasę na utrzymanie się w tym elitarnym cyklu. Jak Słowak zapatruje się na swoje szanse na starty w GP w sezonie 2014? - Co będzie, to będzie. Na razie cieszę się z możności przebywania obecnie w cyklu GP i pokazania swoich umiejętności.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów