SGP-SON-U21
Nicki Pedersen zajął 7. miejsce podczas ostatniej Speedway Grand Prix, która odbyła się w ubiegłą sobotę w walijskim Cardiff. Duńczyk na swoim koncie zgromadził 9 punktów i zmagania zakończył na półfinale. Jego dorobek mógł być większy, gdyby nie wykluczenie w 13. wyścigu, po upadku Petera Kildemanda.
Pomimo wyraźnego kontaktu, trzykrotny Indywidualny Mistrz Świata uważa, że jego rywal mógł utrzymać się na motocyklu. Dodatkowo twierdzi on, że zawodnicy zbyt łatwo kładą motocykl na torze, gdy ulegają presji w trakcie wyścigów. - Jestem zawodnikiem, a nie tchórzem. Starałem się wyprostować swój motocykl tak, aby go nie uderzyć. Byłem szybszy od niego i z mojej strony było delikatne wypchnięcie przy wejściu w łuk, jednak on nie starał się w ogóle utrzymać na motocyklu. Myślę, że teraz podobnie jest ze wszystkimi. To nie jest już ściganie. To jednak sport dla mężczyzn, nie dla chłopców - mówił rozgoryczony Pedersen po turnieju na Millennium Stadium.
Zawodnik zauważa jednak, że w przypadku, gdy inni zawodnicy jadą ostrzej przeciwko niemu, on zawsze stara się utrzymać na motocyklu. Tego według niego nie robią pozostali. - To trochę przykre. Iversen wypchnął mnie naprawdę mocno w półfinale, jednak nie chciałem upaść na środku prostej, jeśli mogłem dalej pozostać na motocyklu. Takie jest ściganie. Nie winię go za to, jednak chciałbym, aby pozostali przestali być mięczakami. Kiedy Tai wyprzedził Hancocka w 19. biegu, ten zostawił mu miejsce przed swoim przednim kołem. Gdybym to był ja, on dojechałby nim jeszcze bliżej mnie. To jest różnica. Oni starają się udawać. Musimy nieco bardziej się ścigać, zamiast czekać, aż ktoś w nas uderzy i po prostu puszczać motocykl - dodał Duńczyk.
Po turnieju w Cardiff zawodnik i tak ma sporo pracy do wykonania, ponieważ sam przyznał, że nie miał on w tych zawodach odpowiedniej prędkości. - Nie byłem zadowolony z tego występu. Miałem problemy z moimi dwoma najlepszymi silnikami. Nie uzyskiwałem takiej prędkości, jaką chciałem. Wiem, że wygrałem pierwszy bieg, jednak nawet wtedy nie byłem szybki. Pod koniec zmieniłem motocykl na trzeci, jednak było już za późno. Użyłem go w moim piątym starcie i w półfinale, jednak nadal coś było nie tak. Był on zbyt mocny i miał zbyt duże obroty. Do końca nie znalazłem odpowiednich ustawień. Tor był w porządku, a to było coś wspaniałego. Spędziliśmy całą noc na szukaniu ustawień, jednak nie potrafiłem wykorzystać moich najlepszych silników. To musi być poprawione. Naprawimy to, wiem, że byliśmy już z teamem niedaleko - zapewnił.
Power nadal zajmuje drugą lokatę w klasyfikacji generalnej. Już nie może doczekać się kolejnego turnieju na Łotwie, gdzie przed rokiem zajął drugie miejsce. - Nadal jestem drugi. Nie mogę doczekać się zawodów w Daugavpils. Tory czasowe ostatnio nie były dla mnie najszczęśliwsze. Myślałem, że uda mi się w Cardiff, jednak nie znalazłem ustawień i nie miałem odpowiedniego sprzętu. Będę jednak ponownie walczył i wrócę silny. Jeszcze się nie poddałem - podsumował zapewniając Nicki Pedersen.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów