Wywiady
34- letni Argentyńczyk startujący z Włoską licencją Nicolas Covatti, specjalnie dla eSpeedway, opowiedział nam o żużlu w Argentynie gdzie ostatnio połączył swój urlop z jazdą na żużlu.W lidze Polskiej do tej pory nie miał na razie wielu okazji aby pokazać na co go stać, w przyszłości chciałby to zmienić i regularnie startować w Polsce.
Jak doszło do tego że zostałeś żużlowcem? W twoim kraju nie jest to popularny sport.
Rozpocząłem moją przygodę z żużlem kiedy byłem jeszcze dzieckiem, była to kategoria 50cc. W tym okresie towarzyszył mi i pomagał mój ojciec. Miałem wtedy 10 lat. W Argentynie żużel jest bardzo popularny w prowincji Buenos Aires oraz na prerii. Ja urodziłem się w mieście Coronel Pringles, które jest prowincją Buenos Aires.
Jak oceniasz swój poprzedni sezon?
Mój sezon 2021 był bardzo dobry. Po raz szósty wygrałem tytuł we Włoszech w zawodach indywidualnych. Odegrałem również znaczącą rolę w kwaliwkacjach do Grand Prix Challange, do którego jednak nie awansowałem przez brakujący jeden punkt utracony z mojej winy.
Jakie cele sobie stawiasz przed sezonem 2022?
W 2022 również wezmę udział w zawodach we Włoszech także w lidze francuskiej dla klubu Reole i we wszystkich klasyfikacjach SGP SEC oraz żużlu narodowego. Chciałbym spróbować swoich sił w Polsce.Aktualnie we Włoszech nie ma zbyt wielu zawodników, ale jest wielu młodych chłopaków, którzy mają szansę na dobrą przyszłość.
W Polsce miałeś podpisane kontrakty, lecze pojechałes raptem w paru biegach, jak myslisz dalczego nie dano ci więcej szans?
Moje doświadczenie w Polsce do tej pory nie było dobre,nie miałem okazji, aby pokazać swój potencjał. Miałem pecha na spotkaniach w któych startowałem. Potem nie miałem już niestetyżadnych ofert z Polski. Chciałbym tam jednak startowac przez dłuższy okres czasu. Wiem, że mógłbym pokazać moje umiejętności. Ale z jakiegoś powodu nie było takiej możliwości i muszę to zaakceptować. Miałem bardzo dobrych kilka lat, przez 4 lata udało mi się zaklasyfikować do GP Challenge. A to nie jest łatwe.
Regularnie startujesz w IM Argentyny, opowiedz nam proszę więcej o żużlu w Argentynie
W Argentynie wszystko rozwija się w dobrym kierunku, powstała nowa organizacja, która ma bardzo istotną oraz profesjonalną wizję. Miałem okazję zorganizować dwa spotkania y bardzo mnie zaskoczył poziom argentyńskich żużlowców. Sadzę, że w ciągu najbliższych kilku lat Argentyna będzie kluczowym punktem, w którym żużlowcy z Europy będą mogli współzawodniczyć, ponieważ kiedy w Europie jest okres zimowy, w Argentynie jest wtedy czas letni - dla wielu może być to użyteczne. Do transportu motorów można skorzystać z wizy na okres pobytu tymczasowego, która zawiera wszystkie elementy pozwalające na udział w zawodach.
Będąc zawodnikiem z egzotycznego żużlowego kraju, ciężko jest o sponsorów? Jak sobie z tym radzisz?
We Włoszech jest bardzo ciężko zdobyć sponsorów, ponieważ to nie jest dobry moment dla sportu w tym kraju.
Dziękuje ci za rozmowę i twój cenny czas
Również dziękuję, cała przyjemność po mojej stonie.
P | Nazwa | M | PD | PM |
PGE Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Oil Motor Lublin |
|
|
|
2. | Betard Sparta Wrocław | |||
3. | ebut.pl Stal Gorzów | |||
4. | KS Apator Toruń | |||
5 | Bayersystem GKM Grudziądz | |||
6. | NovyHotel Falubaz Zielona Góra | |||
7. | Krono- Plast Włókniarz Częstochowa |
|
||
8. | Innpro ROW Rybnik |
|
||
Metalkas 2. Ekstraliga |
||||
1. | Arged Malesa Ostrów | |||
2. | Abramczyk Polonia Bydgoszcz | |||
3. | Fogo Unia Leszno | |||
4. | Cellfast Wilki Krosno | |||
5. | #OrzechowaOsada PSŻ Poznań | |||
6. | H. Skrzydlewska Orzeł Łódź | |||
7. | Texom Stal Rzeszów | |||
8. | Unia Tarnów |
|
|
|
Krajowa Liga Żużlowa |
||||
1 | Ultrapur Start Gniezno | |||
2. | Energa Wybrzeże Gdańsk | |||
3. | Polonia Piła | |||
4. | OK Kolejarz Opole | |||
5. | Optibet Lokomotiv Daugavpils | |||
6. | Trans MF Landshut Devils | |||
7 | Speedway Kraków | |||
U24 Ekstraliga | ||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
Bauhaus-Ligan | ||||
1. | Vastervik Speedway |
|
|
|
2. | Dackarna Malilla | |||
3. | Indianerna Kumla |
|
||
4. | Lejonen Gislaved |
|
||
5. | Piraterna Motala |
|
||
6. | Rospiggarna Hallstavik | |||
7. | Smederna Eskilstuna |
|
1. | Bartosz Zmarzlik | |
2. | Robert Lambert | |
3. | Fredrik Lindgren | |
4. | Jack Holder | |
5. | Mikkel Michelsen | |
6. | Martin Vaculik | |
7. | Daniel Bewley | |
8. | Dominik Kubera | |
9. | LAnders Thomsen | |
10. | Brady Kurtz | |
11. | Jason Doyle | |
12. | Kai Huckenbeck | |
13. | Andrzej Lebiediew | |
14. | Jan Kvech | |
15. | Max Fricke |
1. | Mikkel Michelsen | |
2. | Leon Madsen | |
3. | Janusz Kołodziej | |
4. | Patryk Dudek | |
5. | Andrzej Lebiediew | |
6. | Piotr Pawlicki | |
7. | Maciej Janowski | |
8. | Jewgienij Kostygow | |
9. | Kacper Woryna | |
10. | Vaclav Milik | |
11. | Anders Thomsen | |
12. | Dimitri Berge | |
13. | Norick Bloedorn | |
14. | Timo Lahti | |
15. | Rasmus Jensen | |
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
Maciej Janowski | 43 |
2. |
Patryk Dudek | 40 |
3. | Bartosz Zmarzlik | 39 |
4. | Dominik Kubera | 34 |
5. | Piotr Pawlicki | 26 |
6. | Szymon Woźniak | 25 |
7. | Bartłomiej Kowalski | 24 |
8. | Przemysław Pawlicki | 23 |
9. | Kacper Woryna | 21 |
10. | Bartosz Smektała | 19 |
11. | Jarosław Hampel | 18 |
12. | Janusz Kołodziej | 17 |
13. | Krzysztof Buczkowski | 14 |
14. | Robert Chmiel | 11 |
15. | Paweł Przedpełski | 6 |
16. | Mateusz Cierniak | 6 |
17. | Tomasz Gapiński | 5 |
18. | Wiktor Przyjemski | 4 |
19. | Mateusz Szczepaniak |
3 |
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów