SGP-SON-U21
Sobotnia Speedway Grand Prix Finlandii nie była zbyt szczęśliwa dla Nielsa-Kristiana Iversena. Duńczyk zawody zakończył z dorobkiem zaledwie 6 punktów, co pozwoliło mu na zajęcie dopiero 13. pozycji w turnieju. Jak przyznał po zawodach, głównym powodem takiego wyniku w jego wykonaniu były bardzo słabe wyjścia spod taśmy.
Zawodnikowi w sobotę nie udało się wygrać ani jednego wyścigu. Rezultat, który Iversen osiągnął w Tampere był identyczny z tym z ubiegłego roku i ma on nadzieję, że w kolejnych odsłonach cyklu będzie już tylko lepiej. – Mój wynik był beznadziejny. Bardzo ważne były starty i nie było zbyt dużej możliwości wyprzedzania na tym torze. Wszystkie moje wyjścia spod taśmy były słabe i to stanowiło dla mnie duży problem, podobny jaki miałem na tym torze w ubiegłym roku. Osiągnąłem zresztą podobny rezultat, niezbyt dobry. W zeszłym sezonie to było jedno z moich najsłabszych Grand Prix i mam nadzieję, że w tym roku będzie podobnie i będzie już lepiej. Teraz nie mogę już niczego zmienić, nie zamierzałem osiągnąć takiego wyniku, jaki niestety wyszedł – mówił zdegustowany sobotnim występem Iversen.
Już przed rokiem pojawiło się wiele obiekcji na temat przygotowania toru na Ratina Stadium. I choć nieco zmieniono jego geometrię i go poszerzono, to jednak ponownie nie był on zbyt bezpieczny, ponieważ pojawiały się na nim nierówności i dziury. – Dla mnie wyglądało to tak samo – rok temu zdobyłem 6 punktów, teraz było identycznie. Wtedy miałem wielkie problemy na torze, podobnie było również w tych zawodach. Dla mnie nie było różnicy w przygotowaniu, tor był jaki był, oczywiście taki sam dla każdego, jednak to już nie moja działka. Jednak tor nie jest wymówką, gdybym miał lepsze starty, wówczas mój wynik byłby lepszy. Wiedziałem o tym, że szybkie wyjścia spod taśmy będą bardzo ważne, już przed zawodami. Niestety mi się nie udawało, przez co naturalnie jestem zawiedziony – dodał.
W ubiegłym sezonie na zawodach w Tampere stawiło się kilkanaście tysięcy widzów, co wówczas uznano za niezbyt dużą publiczność. Pod tym względem znacznie gorzej było w ubiegłą sobotę, gdyż stadion w wielu miejscach świecił pustkami, a fińską odsłonę cyklu oglądało zaledwie kilka tysięcy fanów. Być może było to spowodowane właśnie tegorocznymi, niezbyt ciekawymi zawodami. – Mieli cały rok, żeby to poprawić. Tor był nieco inny, jednak dziury ponownie pojawiały się na nim zbyt szybko. To nie jest dobre dla ścigania i niezbyt bezpieczne dla zawodników. Trudno ścigać się w bliskim kontakcie. Szkoda, że tak jest, niekiedy się udaje, jednak w tym momencie to niezbyt właściwe – podkreślił w kontekście przygotowania owalu w Tampere.
Nie należy zapominać, że jednym z powodów tak marnej publiczności może być poprzedni turniej, który w atmosferze skandalu odbył się 18 kwietnia w Warszawie. Takie sytuacje z pewnością nie służą rywalizacji o Indywidualne Mistrzostwo Świata, która niestety w ostatnim czasie została mocno zdewaluowana. – Sądzę, że to może być pochodna wydarzeń sprzed miesiąca. Wiem, że to co stało się w Warszawie, spowodowało znaczne szkody, również dla innych imprez i innych stadionów. To niezbyt dobra sytuacja i zajmie trochę czasu aby to naprawić. Myślę, że takie zawody, jakie miały miejsce w Tampere, niezbyt temu pomagają. Miejmy nadzieję, że za rok w końcu im się uda i tor będzie znacznie inny, lepszy, ponieważ to jest potrzebne. Nie mogą robić zawodów, takich jak te, na beznadziejnych torach. To musi ulec poprawie – stwierdził stanowczo Duńczyk w rozmowie z naszym portalem.
PUK czasu na odpoczynek nie ma wcale. Kolejny turniej cyklu Speedway Grand Prix odbędzie się już w najbliższą sobotę w czeskiej Pradze, a dodatkowo tydzień zawodnik ten ma obłożony kilkoma występami w ligach zagranicznych. – Jestem gotowy na kolejny turniej w Pradze. Cieszyłbym się nawet, gdyby odbył się on od razu, aby zapomnieć o zawodach w Tampere. Mam zajęty tydzień, zawody w Polsce, następnie w Anglii, Szwecji i Danii. Następna będzie Praga, a dla mnie dobrze będzie wystartować w tym turnieju z marszu.
Wyniki reprezentanta Danii, w porównaniu z tymi z początku sezonu, uległy wyraźnej poprawie. W występach ligowych gromadzi on już sporo punktów, w turnieju w Tampere z kolei ponownie nie do końca mu się powiodło. Jego forma przypomina zatem nieco sinusoidę. – To rzeczywiście tak wygląda – raz jest lepiej, raz gorzej. Jednak nadal wkładam dużo pracy, czasami pojawiają się problemy. W Tampere ze sprzętem było wszystko w porządku, a wynik był efektem mojej słabszej jazdy. Na początku sezonu z kolei mieliśmy kłopoty z motocyklami i nie mogliśmy uzyskać odpowiedniej szybkości. W Finlandii jednak to nie miało z tym nic wspólnego, wszystko zależało ode mnie. Czasami to łatwiej poprawić – podsumował na koniec rozmowy z portalem eSpeedway.pl, Niels-Kristian Iversen.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów