eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 230
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  N.K. Iversen: Leczenie, któremu się poddałem, opłaciło się
 2014-10-30 22:04:19  Stanisław Wrona    speedwaygp.com

Brązowy medalista Indywidualnych Mistrzostw Świata z 2013 roku, Niels-Kristian Iversen dochodzi do siebie po kontuzji więzadeł, której nabawił się upadając z Gregiem Hancockiem podczas GP w Gorzowie Wielkopolskim. Jak się okazuje Duńczyk nie będzie musiał przechodzić operacji kontuzjowanej nogi.

Dwa miesiące po upadku, który zakończył jego sezon, zawodnik Stali Gorzów jest zachwycony postępami w swojej rehabilitacji. - Leczenie, któremu się poddałem, jest całkiem nowe. Dlatego lekarze i cały sztab medyczny byli bardzo podekscytowani, czekając na wyniki. Ekscytowali się tym prawie tak samo, jak ja. Dla wszystkich nich to coś nowego. Gdy zaczynałem rehabilitację, szanse na uniknięcie operacji wynosiły 50/50. Niektórzy lekarze mówili, że najlepiej będzie od razu przeprowadzić zabieg, jednak wygląda na to, że leczenie, któremu się poddałem, opłaciło się. Musiałem rozpocząć program leczenia, w którym konieczne jest zakładanie specjalnej klamry. Utrzymuje ona nogę w miejscu i pozwala leczyć się więzadłom. Jeśli leczenie jest odpowiednie, jest duża szansa, na zagojenie się więzadeł samoczynnie. Na to liczyliśmy, ponieważ to zawsze lepsze rozwiązanie, niż pójście pod nóż i zrobienie operacji - mówił Niels-Kristian Iversen, cytowany przez oficjalną stronę cyklu SGP.

Duńczyk przyznaje, że rehabilitacja, którą przechodzi jest bardzo wymagająca, jednak zdaje sobie sprawę z tego, że efektem jego pracy, będzie szybszy powrót do pełni zdrowia. - Wykonywałem wiele ćwiczeń, zrobiłem wszystko, co tylko możliwe, aby przyspieszyć sprawy, dlatego ćwiczyłem regularnie codziennie. Miałem terapię tlenem dwa lub trzy razy w tygodniu, podczas pierwszych pięciu po kontuzji. Ten czas w leczeniu jest najbardziej kluczowy, aby wszystko szło dobrze. Wtedy zaczęło się gojenie. Próbowałem wszystkiego, a klamry nie mogłem zdejmować przez osiem tygodni. Nie mogłem tego robić pod prysznicem, ani kiedykolwiek. Musiałem ją mieć założoną 24 godziny na dobę. Jedynie, gdy udawałem się do lekarza lub na fizjoterapię, zdejmowałem ją. Czułem, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, każdego dnia notowałem postępy, co było dobrym znakiem i dzięki czemu miałem dużą nadzieję, na uniknięcie operacji. Lekarze sprawdzali, jak luźne było kolano. Jeśli więzadła nie wiążą odpowiednio, można poruszać nogą w stronę, w którą nie jest to normalnie możliwe. Jednak wszystko było na miejscu - dodał zawodnik, mówiąc o przebiegu swojej rehabilitacji.

PUK nie musi już nosić klamry przez cały czas i pracuje nad dojściem do momentu, gdy będzie mógł sobie radzić bez niej. - Muszę ćwiczyć z tą klamrą jeszcze przez kilka miesięcy. Jeśli robię sobie dłuższe spacery, jak na przykład wokół lotniska, wówczas muszę ją zakładać. Nadal ćwiczę codziennie. Muszę trenować powoli, gdy zacznę ćwiczenia bez klamry, będę wiedział jak ciężko mogę to robić bez jej pomocy. Powinienem stoponiowo przyzwyczajać  się do treningów bez tego - przyznaje Duńczyk.

Zawodnik podkreśla, że uniknięcie operacji daje mu pewność, że będzie zdrowy i w pełni gotowy do przyszłego sezonu. - Bezpośrednio po kontuzji moim celem był powrót na początek kolejnego sezonu. Nie ma powodów, żeby to się nie udało, zwłaszcza teraz. Jeśli przeszedłbym operację mógłbym mieć problem, aby osiągnąć swój cel. Teraz jednak wiemy, że będzie ok, ponieważ kiedy potrzebna jest operacja, wówczas zawsze konieczna jest dłuższa rehabilitacja. Udało się tego uniknąć i będę w pełni gotowy, kiedy sezon będzie się rozpoczynał. Ta wiadomość dała nam porządnego "kopa" do dalszego działania - zaznaczył na koniec Niels-Kristian Iversen.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu