SGP-SON-U21
Zespół King’s Lynn Stars wraca w nadchodzącym sezonie do grona najlepszych ekip Wielkiej Brytanii. Gospodarze jednego z turniejów Drużynowego Pucharu Świata, już czynią pierwsze kroki związane z ulepszeniem stadionu, który przyjmie najlepszych zawodników świata. Chcą bowiem zapoczątkować erę nowych band na torach żużlowych. Mają być one jeszcze bezpieczniejsze.
Podczas gdy dmuchane bandy są już normą na większości torów żużlowych, a także obowiązkiem w takich imprezach jak cykl Grand Prix czy Drużynowy Puchar Świata, działacze z King's Lynn wolą zastosować inne rozwiązanie. Wybrali oni bowiem produkt Place It - Race It, firmy Champion Products. Bandy te składają się z fragmentów polistyrenowych i piankowych. Debiut projektu nastąpi 23 marca, podczas inauguracji rozgrywek Elite League, kiedy to King's Lynn Stars zmierzą się z Birmingham Brummies.
Szansę przetestowania nowych band będą miały także reprezentacje Wielkiej Brytanii, Polski oraz Rosji, które 11 lipca zmierzą się podczas Drużynowego Pucharu Świata właśnie na torze Norfolk Arena.
Jednak tak ważny element jak bandy zabezpieczające zawodników, nie mogą zostać użyte bez uprzedniego sprawdzenia ich przez odpowiedzialnych za to ludzi. Podczas testów nowego elementu toru w King's Lynn byli zatem obecni inspektor kontroli torów Colin Meredith, a także koordynator federacji FIM Jean-Paul Gombeaud. Pierwszy z nich jest pod wrażeniem nowych band. Meredith jest pewny, że będą one dobrą ochroną dla najlepszych zawodników świata. - Nowa banda będzie składać się z bloku piankowego (pianka na prawdę solidnego gatunku) oraz segmentów gumowych. Segmenty te są dość ciężkie, jednak moim zdaniem będzie to zaleta tego elementu. Ochroni bowiem zawodników przed wpadaniem pod bandę, co często ma miejsce w przypadku band dmuchanych. Również bardzo łatwo można je naprawić podczas trwania zawodów. Z dmuchanych band po uderzeniu często uchodziło powietrze. Tutaj mamy piankę oraz polistyren, które amortyzują uderzenie nie ulegając zniszczeniu. To kolejna ogromna zaleta wynalazku wprowadzanego w King's Lynn. Jednym słowem, raz założone bandy Place It - Race It, są gotowe do przyjęcia zawodników, a koszt ich eksploatacji jest praktycznie zerowy - ocenia Colin Meredith, wyraźnie zachwycony funkcjonalnością produktu wprowadzonego na torze King's Lynn.
Czy zatem dmuchane bandy zaczną powoli znikać z torów żużlowych, a zastąpią je piankowe segmenty? Odpowiedź na to pytanie poznamy prawdopodobnie po kilku zawodach rozegranych na torze Norfolk Arena, gdzie zawodnicy i eksperci ocenią nowy wynalazek firmy Champion Products.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów