eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 128
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Paul Bellamy: Dajemy 12 tysięcy dolarów na start
 2014-07-02 15:03:43  Mateusz Ślemp    Przegląd Sportowy

Im więcej wydasz, tym większą dasz sobie szansę na złoto - to dobra rada dyrektora firmy zarządzającej Grand Prix dla zawodników biorących udział w cyklu, Paul Bellamy. - Grand Prix było jednym z wielu, które organizowaliśmy w Polsce i jedynym, które ma jakąś skazę. Przeważająca większość imprez zakończyła się wielkim sukcesem organizacyjnym i sportowym.

Na jakim etapie są negocjacje dotyczącego organizacji Grand Prix na Stadionie Narodowym w Warszawie?
- W ubiegłym tygodniu odbyła się kolejna tura negocjacji z Polskim Związkiem Motorowym. Po nich jestem optymistą, ale o konkretach opowiem, jak podpiszemy dokumenty.

A jest w ogóle sens organizować trzy rundy Grand Prix w Polsce? Przecież trybuny w Bydgoszczy były puste. Marketingowo to słabe rozwiązanie.
- Absolutnie się z tym nie zgadzam. W cyklu Moto GP cztery rundy odbywają się w Hiszpanii, więc trzy GP na żużlu w Polsce to nie jest przesada. Bydgoszcz nam nie wypaliła, ale wiele spraw się na to złożyło. To Grand Prix było jednym z wielu, które organizowaliśmy w Polsce i jedynym, które ma jakąś skazę. Przeważająca większość imprez zakończyła się wielkim sukcesem organizacyjnym i sportowym. Nie można z powodu brak frekwencji na jednych zawodach mówić, że cała strategia jest zła. Marketingowo trzy rundy w Polsce też się bronią.

Jednak Grand Prix to mistrzostwa świata, nie mistrzostwa Polski. Dużo lepiej, zamiast trzeciej rundy w Polsce, byłoby zrobić zawody w Niemczech, Rosji lub Francji.
- Też uważam, że rozszerzenie Grand Prix o inne państwa byłoby dobre, ale trzeba jeszcze znaleźć odpowiednie miejsca. Niemcy i Rosja to właściwy kierunek, bo to kraje z żużlowym dziedzictwem. Prowadzimy tam wiele rozmów z potencjalnymi organizatorami. Delegacja z Togliatti odwiedziła nas podczas turnieju Grand Prix w Pradze. Rozmowa z Rosjanami pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość.


A większe wyjście poza Europę, światowa ekspansja, jest możliwa? Grand Prix zyskałoby nowy wymiar, gdyby w j
ednym sezonie odbyły się zawody w Australii, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych.
- Nie powiem, że o tym nie marzymy, ale to ogromne wyzwanie finansowo-logistyczne. Przetransportowanie zawodników, ich teamów, sprzętu i wszystkich osób pracujących przy organizacji turnieju pochłania dużo czasu i pieniędzy. Wiele się jednak nauczyliśmy dzięki trzem rundom w Auckland. Mając to doświadczenie będziemy próbowali iść dalej. Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się nowym turniejem poza Europą.

Na europejskim podwórku ciągle nie są uporządkowane wasze sprawy z One Sport, które organizuje mistrzostwa Europy. Zimą był ostry konflikt.
- W moim przekonaniu nie ma żadnego konfliktu. Mistrzostwa Europy od wielu lat są w kalendarzu i to stały element europejskiego rynku żużlowego. A One Sport należą się pochwały, bo w ciągu dwóch lat poprawiło organizację samej imprezy, co przecież jest w interesie FIM. Jeśli natomiast chodzi o pogodzenie SEC i GP, to myślę, że warto byłoby to urządzić na takich samych zasadach jak w innych sportach motorowych, gdzie mistrzostwa Europy są takim naturalnym zapleczem i przedsionkiem do mistrzostw świata. Jesteśmy w trakcie rozmów z FIM na temat przyszłości żużla i szans na znalezienie wspólnego języka z organizatorami mistrzostw Europy.

Z zawodnikami, którzy skarżą się na małe premie w Grand Prix też znajdziecie wspólny język?
- Żużlowcy, którzy startują w mistrzostwach świata, mają więcej pieniędzy z tego powodu, że mogą nazwać siebie uczestnikami Grand Prix. To jest marka, która sprawia, że więcej zarabiają, więc nie powinni się aż tak bardzo skarżyć. Zresztą płacimy nie tylko za miejsca. Każdy zawodnik dostaje od nas 12 tysięcy dolarów na przygotowanie sprzętu do startu w Grand Prix.

W Polsce mówi się o wprowadzeniu przepisu zakazującemu zawodnikom startu w więcej niż dwóch ligach. Brak takiego ograniczenia powoduje, że grupa kilkudziesięciu żużlowców objeżdża wszystkie ligi i blokuje miejsce młodym zawodnikom, którzy nie mają się gdzie rozwijać.

- Nie wiem, jak i czy można to zmienić. Natomiast jestem przeciwnikiem takiej regulacji, która zakazywałaby żużlowcom jazdy w większej liczbie lig. Oni mają prawo zarabiać na życie i nie wolno im tego zabierać. Natomiast kibicom żużla w Anglii, Szwecji, Danii czy Polsce nie można powiedzieć, że w tym roku nie zobaczą u siebie kilku najlepszych zawodników na świecie.

Mówi się, że turniejów Grand Prix jest za dużo. Padają propozycje, żeby cykl zmniejszony do sześciu, góra ośmiu imprez, był tylko dodatkiem do jednodniowego finału mistrzostw świata.
- Wszystko jest możliwe. Jeśli jednak chcecie znać moje zdanie, to ja bym niczego nie zmieniał. Mistrzostwo świata wywalczone w dwunastu rundach ma swoją wartość. Jeśli zawodnik może powiedzieć, że zapracował na tytuł w tylu imprezach i w tak długim czasie, to znaczy, że na to złoto sobie zasłużył bardziej niż ktokolwiek. A przy jednodniowym finale żużlowiec może mieć problem sprzętowy, który zrujnuje wiele miesięcy przygotowań. Grand Prix jest bardziej sprawiedliwe i nie ma w nim przypadku.

Ostatnio żużel mocno się zmienia. Zawodnicy mówią jednak, że nowe tłumiki i tytan niszczą ten sport, że drenują ich kieszenie, a jazda w Grand Prix kosztuje od 125 do 150 tysięcy euro rocznie.
- Nie mam dostępu do danych finansowych związanych z wydatkami, ale jak walczysz o tytuł mistrza świata, to musisz mieć sprzęt z najwyższej półki. Im więcej wydasz, tym większą dajesz sobie szansę na złoto. Zresztą nie mówmy wyłącznie o motocyklu i częściach, bo na sukcesy pracują też ludzie. Chcąc być mistrzem, musisz się otoczyć najlepszymi specjalistami. Inna sprawa, że żużel faktycznie jest za drogi i trzeba coś zrobić, żeby zmniejszyć koszty.

A myśleliście o tym, żeby wzorem Formuły 1, przerobić trening na kwalifikacje czasowe?
- To jest bardzo dobry pomysł i na pewno coś, nad czym się zastanowimy. Już od jakiegoś czasu szukamy sposobu na uatrakcyjnienie treningów. Dużo też pracujemy nad tym, by zgodnie z sugestią telewizji maksymalnie skrócić czas trwania zawodów. Może dwie minuty na przygotowanie się zawodników do biegu to za dużo?

Całość rozmowy: przegladsportowy.pl

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu