eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 112
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Paweł Ruszkiewicz: Nie ma czasu na odpoczynek (cz.3)
 2010-05-17 13:10:38  Redakcja    inf.własna

Miniony sezon w lodowej odmianie speedwaya należy uznać za niezwykle udany. Wszak Grzegorz Knapp został pierwszym Polakiem, który wywalczył miejsce w elitarnym cyklu Grand Prix. Aby wystawić reprezentację w drużynowych mistrzostwach świata, należy jednak posiadać co najmniej dwóch światowej klasy zawodników. Zdaniem Pawła Ruszkiewicza, Mirosław Daniszewski i Michał Widera corocznie podnoszą swoje umiejętności.

Opiekuna ICE Racing Team Polska cieszy również zapał do jazdy na lodzie nowych zawodników z rozmaitych wyścigów motocyklowych. W ostatniej części wywiadu-rzeki przeprowadzonego przez Wojciecha Jankowskiego, Ruszkiewicz skupia się głównie na perspektywach rozwoju polskiej kadry.

- Czy istnieje możliwość, żeby w Sanoku odbyły się kiedyś zawody GP bądź DMŚ?
- Z dużym zainteresowaniem obserwujemy starania dyrektora sanockiego MOSiR-u Damiana Delekty. To świetny manager i wiemy, że również dzięki lodowym zawodom, stadion BŁONIE w Sanoku przejdzie gruntowny remont latem tego roku. Zaowocuje to modernizacją toru i stadionu tak, by mógł gościć większą grupę kibiców. Zainteresowanie sanockimi zawodami rośnie z roku na rok i musimy zrobić coś, by wszystkich zainteresowanych zmaganiami Knappa, Sereniusa, Zorna czy Rosjan pomieścić w Sanoku. Jestem pewien, że panowie Delekta i Wojciech Blecharczyk zrobią wszystko, by już w 2011 roku do Sanoka ściągnąć cykl GP, czyli finał IMŚ bądź też finał DMŚ z historycznym, pierwszym udziałem polskiej reprezentacji. Teraz czekamy na efekty przebudowy i myślę, że tuż po rozegraniu kolejnej eliminacji IMŚ w dniach 21-22 stycznia 2011 roku podejmiemy starania o przyznanie Sanokowi praw do organizacji finału IMŚ lub DMŚ. Będzie to wielkie wyzwanie organizacyjne, logistyczne i finansowe, ale nie boimy się, bo razem z sanockim magistratem i tamtejszym MOSiR-em stanowimy sprawny i dobrze działający team.

- Temat wystawienia drużyny narodowej wraca do nas po zakończeniu każdego sezonu. Kiedy realnie spróbujemy wystawić drużynę w DMŚ?
- Drużynę do zawodów DMŚ jako kierownik reprezentacji i członek grupy roboczej ds. wyścigów motocyklowych na lodzie przy GKSŻ zgłaszałem już w 2009 i 2010 roku. Czekamy na to, by znalazł się chętny do organizacji półfinału DMŚ, bo to jest najważniejszy warunek, który trzeba spełnić, by polska reprezentacja w lodowej odmianie speedwaya mogła zadebiutować w DMŚ. Chętnych do startu reprezentacji jest kilka. Są to np.: Szwajcaria, Norwegia, Ukraina czy Wielka Brytania. Problem natomiast jest z miejscem organizacji półfinału DMŚ. Chętnych od lat brakuje i nasza reprezentacja musi cierpliwie czekać. Sami podjęliśmy starania, by może w Polsce zorganizować półfinał DMŚ. Do tego potrzebny jest tor sztucznie mrożony, a Sanok niestety tylko raz do roku może gościć ICE Racing. Mamy więc patową sytuację. Jestem jednak optymistą i może coś się zmieni. Nie mogę więcej powiedzieć, gdyż nie chciałbym zapeszyć. Polska reprezentacja prędzej czy później wystąpi w DMŚ. Jest to tylko kwestia czasu.

- Do startu w zawodach drużynowych potrzebujemy co najmniej jeszcze jednego solidnego zawodnika klasy Knappa. Którzy polscy zawodnicy poczynili największe postępy?
- Postępy Polaków na pewno zależą od ich wyposażenia w wysokiej klasy sprzęt. Motocykle Michała Widery czy Mirka Daniszewskiego nadają się już tylko i wyłącznie do treningów. Gdy pod koniec sezonu Mirek przesiadł się na rezerwowy motocykl Knappa, od razu było widać efekty. Był rewelacją zawodów w Assen i zaliczył dobry start w Skovde. Wymienieni zawodnicy znacznie podnieśli swoje umiejętności poprzez liczne ściganie się w zawodach oraz poprzez treningi na „swoich” torach treningowych w Wawrowie czy w Świętochłowicach. Teraz przyszła pora na organizację dobrej klasy sprzętu. Sytuacja na rynku sponsorskim jest bardzo trudna. Już teraz podejmujemy liczne starania, by pomóc tej dwójce zawodników tak, by mogli w sezon 2011 wejść z dobrej klasy sprzętem. O wyniki wtedy jestem spokojny. Z kolei Polak, ścigający się i mieszkający w Szwajcarii - Paweł Strugała ma dobre zaplecze w postacie kontaktów i sprzętu Arka Kucharskiego. Dzięki niemu wiem, że Paweł będzie miał dobrej klasy sprzęt. Musi teraz tylko ustalić, czy w 2011 roku startować będzie z licencją szwajcarską czy polską. Talent do jazdy na lodzie ma na pewno Marcin Sekula. Pokazał to w wyścigach pokazowych w Sanoku czy na treningach w Cielmowie. Na ile dalej będzie chciał ścigać się na lodzie, nie wiem. Czekam na jego deklarację. Nowi zawodnicy z Wałbrzycha i Krosna dopiero zaczną jeździć na serio w sezonie 2011/12, więc na temat ich umiejętności oraz perspektyw rozwoju jeszcze za wcześnie jest się wypowiadać.

- Na pewno cieszy fakt, że nasz team odpowiedzialny za organizację lodowego cyrku w Polsce z każdym rokiem staje się coraz większy.
- Chciałbym podziękować przede wszystkim mojemu partnerowi w organizacji zawodów w Sanoku i całego teamu narodowego - Włodzimierzowi Szkudlarkowi. Jego doświadczenie biznesowe i managerskie bardzo nam wszystkim pomaga. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie się zacieśniać, co może zaowocować w postaci nowych sponsorów, nowych torów, nowych zawodników czy kolejnych działań marketingowych. ICE Racing w Polsce nie mógłby się rozwijać bez takich firm jak: PAROC, JACK-BUD, HAHN, HERTOM czy BUD CHEM. Właściciele tych firm to wielcy miłośnicy wyścigów na lodzie. Zakochali się w tej odmianie speedwaya i co ważne nadal są ze mną i z Włodzimierzem Szkudlarkiem. To dodaje nam skrzydeł w walce o silniejszą pozycję na arenie międzynarodowej polskich zawodników i naszych imprez. Wielkie słowa uznania kieruję do naszych największych sponsorów: VALVOLINE POLSKA, NICE, PODKARPACKIEGO BANKU SPÓŁDZIELCZEGO, MARMY POLSKIE FOLIE czy do POLSKIEGO GÓRNICTWA NAFTOWEGO i GAZOWNICTWA. Dzięki tym sponsorom sanockie zawody są w czołówce imprez sportowych w naszym kraju, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i, co bardzo ważne, pod względem oglądalności w telewizji. Właśnie TVP SPORT oraz pozostali partnerzy medialni lodowego speedwaya: portal eSpeedway.pl, Tygodnik Żużlowy, Radio Rzeszów, Motocykl, portal High Speed wykreowali wyścigi na lodzie jako jedną z najbardziej atrakcyjnych odmian sportów motorowych w naszym kraju. Bardzo im za to dziękuję. Wymienić chciałbym  jeszcze rzeszę wspaniałych ludzi z terenu całej Polski jak burmistrz Wojciech Blecharczyk, dyrektorzy Damian Delekta i Jarosław Forycki, Tomasz Dańczyszyn, Andrzej Grodzki, Włodzimierz Kowalski, Andrzej Witkowski, Grażyna Makowska, ekipa STM CARPATIA SANOK, RYBKI RYBNIK, SŻ VICTORIA PIŁA, bracia Krawczyk z Cielimowa i wielu innych, bez których nie byłoby polskiego ICE Racingu. Dziękuję bardzo i do zobaczenia zimą!
- Ja również dziękuję za współpracę w sezonie 2009/2010!

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Innpro ROW Rybnik
piątek 18:00

Betard Sparta Wrocław vs Krono Plast Włókniarz Częśtochowa
piątek 20:30


 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00

Orlen Oil Motor Lublin vs Pres Toruń
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Autona Unia Tarnów vs Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00

Hunters PSŻ Poznan vs Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15

 

 Texom Stal Rzeszów vs Fogo Unia Leszno
niedziela 13:00

H. Skrzydlewska Orzeł Łodź vs Cellfast Wilki Krosno
niedziela 15:15

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  5 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
5 6 +32
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 8 +56
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 4 6 +53
4. Texom Stal Rzeszów 3 5 +6
5.  Hunters PSŻ Poznań
3 3 -30
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

3

0

-59
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 8 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 4 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu