SGP-SON-U21
Ostatnie dwa sezony nie były udane dla Nicki Pedersena, duński internacjonał zmagał się z problemami sprzętowymi i organizacyjnymi. Zbliżające się rozgrywki mają być przełomowe dla trzykrotnego mistrza świata, w tym celu ponownie zatrudnił na stanowisku szefa mechaników Johna Joegrnsena współtwórcę jego sukcesów z lat 2007-08.
Kiedy w latach 2007-08 Pedersen dominował na żużlowych arenach wydawało się, iż Duńczyk będzie nie do ugryzienia dla rywali przez kolejnych kilka sezonów. Tymczasem ostatnie dwa lata to istny pas niepowodzeń dla urodzonego w Odense żużlowca. - Początek rywalizacji był zupełnie nieudany, wszystko poszło w złą stronę. Nie mogłem poradzić sobie z ustawieniami motocykla i odpowiednio ich skorygować. Byłem odrobinę zdezorientowany załoga też nie pracowała tak jakbym sobie tego życzył. To było ważne aby poukładać to wszystko przed końcem sezonu. Ostatnie cztery turnieje napawały optymizmem, czułem, że zmierzam we właściwym kierunku. Nie mogłem się doczekać końca tego sezonu, aby móc rozpocząć już nowy - wspomina trzykrotny mistrz świata.
Pedersen wiąże duże nadzieje z nowym sezonem, zwłaszcza że powraca do wypracowanych wcześniej rozwiązań. - Na szczęście sezony 2009 i 2010 przeszły już do historii. Mogę o nich już zapomnieć - podkreśla Nicki. - Teraz wracam ze swoim starym teamem, który pracował dla mnie kiedy zdobywałem złote medale. Celem jest mniejsze w pierwszej trójce Grand Prix. Oczywiście chcę sięgnąć po główną nagrodę, będziemy się starać pracować jak najlepiej przez cały sezon, jeżeli ukończę rozgrywki na trzecim miejscu również będę zadowolony - zapewnia.
Jedną z recept na sukces ma być zatrudnienie Johna Jorgensena, który był w teamie Nickiego, kiedy ten sięgał po złote medale mistrzostw świata. Nową twarzą w zespole Pedersena będzie natomiast były zawodnik King’s Lynn Stars – Tom Madsen. - Fakt, że John ponownie będzie w naszym teamie bardzo nam pomoże - uważa zawodnik Caelum Stali Gorzów. - Dodatkowo dołączył do nas Tom, który doskonale zna ten sport, startował na żużlu przez ostatnie 25 lat. Wspólnie wychowaliśmy się na motocyklach, wielokrotnie rywalizując ze sobą. Jako zawodnik bardzo profesjonalne podchodził do speedwaya, mam przekonanie że teraz będzie tak samo - mówi Pedersen.
Do sezonu 2011 pozostało jeszcze około dwa miesiące, jednak Pedersen zapewnia, że już jest gotów do rozpoczęcia nowej kampanii. - Wydałem naprawdę sporo pieniędzy na mechaników, teraz powinno przynieść to profity. Największym plusem jest to, że obydwaj byli zawodnikami i doskonale czują ten sport, możemy więc analizować pewne sytuacje, które zdarzają się na torze i wspólnie szukać właściwych rozwiązań. To spora zmiana w porównaniu do ubiegłego sezonu - twierdzi Pedersen. - Naprawdę solidnie przepracowałem zimę. Wspólnie z mechanikami staraliśmy się znaleźć pewne nowe rozwiązania – sprawy sprzętowe – i jesteśmy gotowi do nowego sezonu - dodaje.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów