eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 236
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Peter Ljung: Przykro mi, że Polacy przegrali w taki sposób
 2015-06-10 19:44:38  Stanisław Wrona    inf. własna

Peter Ljung zdobył 9 punktów w sobotnim półfinale Drużynowego Pucharu Świata, który odbył się na torze w Gnieźnie. Reprezentacja Szwecji dość nieoczekiwanie wywalczyła bezpośredni awans, jednak było to głównie pokłosie kontuzji Jarosława Hampela, której doznał już w pierwszej serii zawodów.

Po turnieju zawodnik z pewnością cieszył się z uzyskanego awansu. Pozostał jednak niedosyt ze sposobu jego wywalczenia, albowiem główni rywale startowali osłabieni brakiem jednego zawodnika. – Nie powinniśmy przepraszać za wygranie turnieju, jednak to dziwne uczucie, gdy coś takiego stało się Jarkowi. Oczywiście jest on moim przyjacielem i kolegą z drużyny w Szwecji. Znam go od wielu lat, dlatego wszystkie myśli kieruję  w jego stronę, chciałbym, żeby wszystko było w porządku. Zawody potoczyły się w dziwny sposób, ja od lat powtarzałem, że brak rezerwowego jest niewłaściwy i zastanawiałem się, co będzie, gdy dojdzie do takiej sytuacji. Mówiono, że musiałoby być tak źle, jak w tych zawodach i dojść do takiego wypadku. W tym momencie jeden zespół startował o jednego zawodnika mniej. Chcieliśmy wygrać, jednak przykro mi również, że Polacy przegrali w taki, a nie inny sposób - mówił Ljung po sobotnim półfinale DPŚ.

Po wypadku i kontuzji Jarosława Hampela podniosły się głosy na temat niesłuszności regulaminu. Brak rezerwowego, który może w takim wypadku zastąpić zawodnika z podstawowego składu wyraźnie wypaczył wynik rywalizacji. Nasz rozmówca dodatkowo uważa, że w Drużynowym Pucharze Świata należałoby startować w duetach, podobnie jak w rozgrywkach ligowych. – Kilka lat temu mieliśmy pięciu zawodników. Jednak wówczas trochę oszukiwano – ktoś poczuł się źle, kogoś bolało kolano i wówczas rezerwowy mógł jechać za niego. Sądzę jednak, że rezerwowy powinien wrócić w przyszłości, mając możliwość startu niekoniecznie we wszystkich, a choć w kilku biegach. Jedną z najważniejszych spraw, które poruszam jest jednak to, że w każdej z lig, w których startujemy, jeździmy w parach. A gdy przychodzi ten Drużynowy Puchar Świata, musimy walczyć w pojedynkę na torze. Uważam to, za schrzanione rozwiązanie. Powinniśmy jechać parami, jak to robimy w Polsce, Szwecji, Danii, Anglii - wyraźnie zaznaczył.

Jeśli chodzi o sam przebieg sobotniej rywalizacji to jej prym nadawali Szwedzi i Polacy. Niekiedy do walki o punkty włączali się Rosjanie i Czesi, którzy jednak mogli walczyć tylko o trzecią pozycję. – Nie było łatwo. Tor był jednakowy dla wszystkich, bez wątpienia bardzo śliski, jednak bezpieczny i równy, co należy przyznać. Nie było na nim nic specjalnego, tylko dlatego choćby, że gospodarzami byli Polacy. Nawet zawodnicy z gorszych drużyn mogli tu wygrywać. Dawali z siebie wszystko. Trzeba było uważać choćby na Rosjan, którzy mieli w zespole młodych zawodników, w ekipie czeskiej też występuje kilka talentów. Zdobywali punkty  w wielu wyścigach.

Reprezentanci Kraju Trzech Koron wywalczyli bezpośredni awans do finału, który odbędzie się już w sobotę w Vojens. Na Szwedów czekali już w tym turnieju Duńczycy, będący gospodarzami, a skład uzupełnią ekipy Australii, która wygrała drugi półfinał w King's Lynn oraz zwycięski zespół z czwartkowego barażu. – Każdy zespół będzie dobry. Oczywiście Dania jest bardzo mocna w Vojens, to miejsce to niemal stadion narodowy dla nich, dlatego startują na tym torze często. Ich będzie pokonać najtrudniej, jednak myślę, że wszystkie cztery zespoły w finale będą mocne. W mojej opinii z barażu do finału awansują Polacy, a z półfinału w King’s Lynn być może Australijczycy. Każdy bieg będzie zatem bardzo ciężki, bez względu na wszystko - mówił w kontekście finału.

Owal w Vojens to obiekt, na którym rozgrywano już wiele turniejów Speedway Grand Prix oraz Drużynowego Pucharu Świata i większość z zawodników miało jednak okazję do występów na tym duńskim torze. Do kadry Szwecji na finał tegorocznych rozgrywek powróci Fredrik Lindgren, a Ljung najprawdopodobniej będzie pełnił rolę rezerwowego. Menadżer szwedzkiej ekipy ostateczną decyzję może jednak podjąć po piątkowym treningu. – Osiągałem tam dobre wyniki. Mamy w zespole kilku chłopaków, którzy również dobrze tam jeździli. AJ, Antonio Lindbäck, Fredrik Lindgren. Linus może tam często nie startował, jednak jest on odpowiednim zawodnikiem, dlatego myślę, że na pewno mamy szansę na dobry wynik - dodał, na koniec rozmowy z naszym portalem, Peter Ljung.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu