SGP-SON-U21
Peter Ljung zdobył 9 punktów w sobotnim półfinale Drużynowego Pucharu Świata, który odbył się na torze w Gnieźnie. Reprezentacja Szwecji dość nieoczekiwanie wywalczyła bezpośredni awans, jednak było to głównie pokłosie kontuzji Jarosława Hampela, której doznał już w pierwszej serii zawodów.
Po turnieju zawodnik z pewnością cieszył się z uzyskanego awansu. Pozostał jednak niedosyt ze sposobu jego wywalczenia, albowiem główni rywale startowali osłabieni brakiem jednego zawodnika. – Nie powinniśmy przepraszać za wygranie turnieju, jednak to dziwne uczucie, gdy coś takiego stało się Jarkowi. Oczywiście jest on moim przyjacielem i kolegą z drużyny w Szwecji. Znam go od wielu lat, dlatego wszystkie myśli kieruję w jego stronę, chciałbym, żeby wszystko było w porządku. Zawody potoczyły się w dziwny sposób, ja od lat powtarzałem, że brak rezerwowego jest niewłaściwy i zastanawiałem się, co będzie, gdy dojdzie do takiej sytuacji. Mówiono, że musiałoby być tak źle, jak w tych zawodach i dojść do takiego wypadku. W tym momencie jeden zespół startował o jednego zawodnika mniej. Chcieliśmy wygrać, jednak przykro mi również, że Polacy przegrali w taki, a nie inny sposób - mówił Ljung po sobotnim półfinale DPŚ.
Po wypadku i kontuzji Jarosława Hampela podniosły się głosy na temat niesłuszności regulaminu. Brak rezerwowego, który może w takim wypadku zastąpić zawodnika z podstawowego składu wyraźnie wypaczył wynik rywalizacji. Nasz rozmówca dodatkowo uważa, że w Drużynowym Pucharze Świata należałoby startować w duetach, podobnie jak w rozgrywkach ligowych. – Kilka lat temu mieliśmy pięciu zawodników. Jednak wówczas trochę oszukiwano – ktoś poczuł się źle, kogoś bolało kolano i wówczas rezerwowy mógł jechać za niego. Sądzę jednak, że rezerwowy powinien wrócić w przyszłości, mając możliwość startu niekoniecznie we wszystkich, a choć w kilku biegach. Jedną z najważniejszych spraw, które poruszam jest jednak to, że w każdej z lig, w których startujemy, jeździmy w parach. A gdy przychodzi ten Drużynowy Puchar Świata, musimy walczyć w pojedynkę na torze. Uważam to, za schrzanione rozwiązanie. Powinniśmy jechać parami, jak to robimy w Polsce, Szwecji, Danii, Anglii - wyraźnie zaznaczył.
Jeśli chodzi o sam przebieg sobotniej rywalizacji to jej prym nadawali Szwedzi i Polacy. Niekiedy do walki o punkty włączali się Rosjanie i Czesi, którzy jednak mogli walczyć tylko o trzecią pozycję. – Nie było łatwo. Tor był jednakowy dla wszystkich, bez wątpienia bardzo śliski, jednak bezpieczny i równy, co należy przyznać. Nie było na nim nic specjalnego, tylko dlatego choćby, że gospodarzami byli Polacy. Nawet zawodnicy z gorszych drużyn mogli tu wygrywać. Dawali z siebie wszystko. Trzeba było uważać choćby na Rosjan, którzy mieli w zespole młodych zawodników, w ekipie czeskiej też występuje kilka talentów. Zdobywali punkty w wielu wyścigach.
Reprezentanci Kraju Trzech Koron wywalczyli bezpośredni awans do finału, który odbędzie się już w sobotę w Vojens. Na Szwedów czekali już w tym turnieju Duńczycy, będący gospodarzami, a skład uzupełnią ekipy Australii, która wygrała drugi półfinał w King's Lynn oraz zwycięski zespół z czwartkowego barażu. – Każdy zespół będzie dobry. Oczywiście Dania jest bardzo mocna w Vojens, to miejsce to niemal stadion narodowy dla nich, dlatego startują na tym torze często. Ich będzie pokonać najtrudniej, jednak myślę, że wszystkie cztery zespoły w finale będą mocne. W mojej opinii z barażu do finału awansują Polacy, a z półfinału w King’s Lynn być może Australijczycy. Każdy bieg będzie zatem bardzo ciężki, bez względu na wszystko - mówił w kontekście finału.
Owal w Vojens to obiekt, na którym rozgrywano już wiele turniejów Speedway Grand Prix oraz Drużynowego Pucharu Świata i większość z zawodników miało jednak okazję do występów na tym duńskim torze. Do kadry Szwecji na finał tegorocznych rozgrywek powróci Fredrik Lindgren, a Ljung najprawdopodobniej będzie pełnił rolę rezerwowego. Menadżer szwedzkiej ekipy ostateczną decyzję może jednak podjąć po piątkowym treningu. – Osiągałem tam dobre wyniki. Mamy w zespole kilku chłopaków, którzy również dobrze tam jeździli. AJ, Antonio Lindbäck, Fredrik Lindgren. Linus może tam często nie startował, jednak jest on odpowiednim zawodnikiem, dlatego myślę, że na pewno mamy szansę na dobry wynik - dodał, na koniec rozmowy z naszym portalem, Peter Ljung.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów