eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 160
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Piotr Pawlicki: Jeżdżę po to, żeby realizować swoje marzenia
 2014-11-07 10:28:28  Mateusz Ślemp    Przegląd Sportowy

Piotr Pawlicki, mistrz świata juniorów, nie tylko jeździ na motocyklu, ale i konno. - Śmigam już od kilku lat. Teraz mam małą przerwę, ale od grudnia wznowię treningi - mówi młodszy z braci Pawlickich. W wolnych chwilach "Piter" komponuje utwory i śpiewa. Marzy o własnym studiu nagrań.

Czy zdobycie tytułu mistrza świata juniorów oznacza, że jest pan jako sportowiec spełniony?
- Od dzieciństwa marzyłem, żeby zostać mistrzem świata. Nie czuję się jednak spełniony ani nasycony, bo na razie zrobiłem tylko jeden krok. Teraz muszę zrobić drugi, czyli za rok obronić tytuł mistrza. Marzę, żeby kolejny sezon był lepszy od minionego. Gdy tak się stanie, pomyślę, co dalej. Na pewno kiedyś chciałbym zostać mistrzem świata seniorów.

Kto jest pana idolem, wzorem do naśladowania?
- W żużlu nie stosuje się ślepego naśladownictwa. Nigdy nie było czegoś takiego, że chciałem wychodzić spod taśmy jak Jarek Hampel, na motocyklu prezentować sylwetkę jak Leigh Adams i walczyć na torze tak agresywnie jak Nicki Pedersen. Każdy zawodnik jest inny. Idoli jednak miałem. Kiedyś z Przemkiem (bratem - przyp. red.) jeździliśmy pomagać Adamsowi i to był taki mój pierwszy bohater. Podobali mi się także Jason Crump i Pedersen. Gdybym miał jednak powiedzieć, jakim chciałbym być człowiekiem, powiedziałbym, że chcę być jak Hampel.

Mówi się, że pieniądze zabijają młodzież. Polski junior w ciągu kilku lat zarabia tyle, że jak już jest seniorem, nie musi się starać i snuć ambitnych planów.
- Czy pieniądze zabijają? Zależy kogo. Niektórzy faktycznie jeżdżą dla pieniędzy, ale ja się do tej grupy nie zaliczam. Jeżdżę po to, żeby dać radość sobie i kibicom. Jeżdżę po to, żeby realizować swoje marzenia. Nie przeliczam każdego biegu na złotówki, nie stoję w parku maszyn z kalkulatorem w ręku. Nie znaczy to, że o pieniądze nie dbam. Wręcz przeciwnie, bo bez nich nie mógłbym jeździć na motocyklu i bawić jazdą siebie oraz innych. Pieniędzy w żużlu raz jest więcej, raz mniej. Teraz bywa trudniej. Kluby bankrutują, więc coś się psuje, zmienia na gorsze. To smutne, że Włókniarza Częstochowa, gdzie jeszcze kilka miesięcy temu stadion zapełniał się kibicami, dzisiaj nie ma. Mój smutek nic tu jednak nie pomoże. Skupiam się na Unii i na sobie.


Pieniądze zabijają? Zależy kogo. Ja nie jeżdżę dla nich

 Ma pan jeszcze jakieś inne pasje oprócz żużla?
- Największą są konie. Śmigam już od kilku lat. Teraz mam małą przerwę, ale od grudnia wznowię treningi. Chciałbym jeszcze wystartować w jakichś większych zawodach. Zobaczymy, czy czas mi na to pozwoli. Poza końmi interesuję się też muzyką. Staram się komponować, śpiewam. Przemek na urodziny chce mi zrobić prezent i zbudować dla mnie profesjonalne studio nagrań.


To kiedy płyta i z jaką muzyką?

- Na razie gram dla siebie, komponuję do szuflady. Nie jestem gotowy, żeby cokolwiek upubliczniać. Może kiedyś. A moja muzyka to rap. Słucham takich wykonawców jak Kali czy Paluch. Ich muzyka bardzo mnie motywuje, pomaga lepiej jeździć. Ich teksty dają mi do myślenia. Słyszałem o takich miejscach, gdzie ludzie nie mają wrogów, tylko łączy ich jeden cel, to jedno z wielu zdań z piosenek Palucha, które mają dla mnie głębszy sens.

Ma pan swojego konia?

- Jeżdżę na dwóch różnych. Jeden z nich to klacz Asconia, drugi to ogier Gayal. Jazda na Gayalu to niesamowita adrenalina. Prawie taka sama jak w żużlu. Raz nawet przydarzył mi się upadek. Na szczęście nie był poważny. Asconia jest spokojniejsza. To klacz do nauki. Mówię na nią profesor, bo treningi z nią naprawdę pozwalają opanować sztukę jeździecką. To nie są jednak moje konie. Ale tej zimy coś zakupię i będę jeździł już tylko na tym jednym, moim koniu. To nie jest jednak łatwa sprawa, bo na naszym rodzinnym rancho nie mamy hali, gdzie można by takiego konia trzymać. Firma Agrohandel, mój sponsor, ma mi jednak pomóc rozwiązać ten problem.

Ile taki koń kosztuje?

- To zależy jaki jest dobry i jak wysoko skacze. Najlepsze sztuki kosztują po kilka milionów euro. To nie jest tania zabawa. My jednak w Polsce aż tak drogich koni nie mamy. Myślę jednak, że około 40 tysięcy euro będę musiał na zakup konia wyłożyć. Nie będę jednak żałował tych pieniędzy, bo bardzo lubię zwierzęta. Konie są bardzo inteligentne. Często odnoszę wrażenie, że rozumieją każde moje słowo. Szkoda, że Przemek nie jeździ konno. Woli kolarstwo.


Piotr Pawlicki nie tylko jeździ na motocyklu, ale i konno

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Autona Unia Tarnó vs Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00

Hunters PSŻ Poznan vs Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15

 

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  5 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
5 6 +32
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 8 +56
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 4 6 +53
4. Texom Stal Rzeszów 3 5 +6
5.  Hunters PSŻ Poznań
3 3 -30
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 8 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 4 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu