eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 136
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Piotr Protasiewicz ma pomysł dotyczący zarobków
 2020-05-25 14:07:53  Filip Mikha    Przegląd Sportowy

Prezesi klubów stanęli przed nie lada wyzwaniem, z którym przyszło im zmierzyć się w nowej rzeczywistości po wybuchu epidemii. Składy klubów PGE Ekstraligi prawdopodobnie pozostaną niezmienne ale zawodnicy juz obliczyli, że w tym roku będzie ciężko o zarobek. Piotr Protasiewicz ma pewien pomysł, który mógłby odmienić system wynagrodzeń.

Moim zdaniem części problemów można by uniknąć, gdyby zmienić nieco system płatności. Byłoby dobrze, gdyby znacznie większa część kontraktów była stała i wypłacana w formie miesięcznej pensji. Wtedy zawodnicy byliby pewni, że będą w stanie zarobić na części do motocykli, utrzymanie mechaników i swoje ubezpieczenie. Ja co prawda w trakcie meczów nie zastanawiam się nad tym, ile muszę zdobyć punktów, by cokolwiek zarobić, ale zdaję sobie sprawę, że wielu żużlowców tak ma i to na pewno nie pomaga w jeździe. Gdyby pójść śladem piłki nożnej i choćby 60 procent naszych wynagrodzeń wypłacać bez względu na wyniki, to skorzystałyby na tym wszystkie strony. Klubom łatwiej byłoby przewidzieć koszty, zawodnicy byliby spokojniejsi o utrzymanie, a i atmosfera w drużynach byłaby lepsza, bo żużlowcy przestaliby myśleć tylko o sobie. Ja przy takim systemie finansowym byłbym w stanie zejść podczas negocjacji nawet o 100-150 tysięcy złotych, bo spokój jest dla mnie ważniejszy niż nieco większy zarobek. Wynagrodzenie za punkt byłoby wtedy tylko drobnym dodatkiem. Taki system na pewno nie wpłynąłby negatywnie na postawę na torze, bo przecież cały czas walczylibyśmy o kontrakty na kolejny sezon. W dyskusjach często pojawia się teza, że skoro ktoś jeździ na żużlu wiele lat, to powinien mieć spore oszczędności i nie martwić się w ogóle o wydatki. Trzeba jednak pamietać, że prowadzimy firmy i pod koniec miesiąca robimy zestawienie, a nikt z nas nie chce dokładać i dba, by wszystko wyszło choćby na zero. W tym roku nawet to nie będzie jednak łatwe, bo już sobie policzyłem, że aby zbilansować wszystkie wydatki, potrzebuję zdobyć w sezonie minimum 90 punktów. Można powiedzieć, że mam pecha, bo przed sezonem wymieniłem praktycznie cały park maszyn, a z ubiegłego roku zostawiłem tylko jeden silnik. Zrobiłem duże inwestycje, na które teraz będę musiał pracować przez większość sezonu. Stałe koszty pozostaną mniej więcej na tym samym poziomie, co rok temu i będą wynosiły 25-30 tysięcy miesięcznie. Takie są fakty i tyle – tłumaczy Piotr Protasiewicz.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu