SGP-SON-U21
Początkowo zdecydowana większość uczestników GP była przeciwna nowym tłumikom. Teraz na polu bitwy zostali sami Polacy. FIM w poniedziałek stwierdziła, że zawodnicy stosujący stare tłumiki będą wykluczani z zawodów. Tym samym władze zignorowały wprowadzony tydzień temu przez PZM zakaz używania nowych tłumików na polskich torach i zakaz jazdy naszych żużlowców w zawodach międzynarodowych z użyciem nowego urządzenia.
Mimo to Polacy na czele z mistrzem świata Tomaszem Gollobem i wicemistrzem Jarosławem Hampelem wciąż protestują przeciwko ich zdaniem wadliwemu sprzętowi. Udział biało-czerwonych w Grand Prix oraz Drużynowym Pucharze Świata stoi pod znakiem zapytania. Nie wiadomo też, czy zostaną u nas zorganizowane rundy GP w Lesznie, Toruniu i Gorzowie. Na dodatek Polaków może zabraknąć w zagranicznych ligach. FIM nie zamierza wycofywać się ze swojej decyzji.
- Dla nas sprawa jest zakończona. Nowe tłumiki nie wpływają negatywnie na bezpieczeństwo zawodników - usłyszeliśmy wczoraj w szwajcarskiej siedzibie federacji. Główna Komisja Sportu Żużlowego i PZM dzisiaj do godziny 10 zbierać będą opinie od czołowych polskich żużlowców na temat jazdy z użyciem nowych i starych tłumików. To zawodnicy zdecydują, z jakim sprzętem chcą startować w tym sezonie.
- Nie zamierzam zmieniać zdania - mówi stanowczo Gollob. - Najbardziej rozczarowany jestem postawą obcokrajowców, w tym Rune Holty. Norweg z polskim paszportem stwierdził, że może jeździć na licencji norweskiej - przyznaje rozczarowany Cegielski, który liczył, że cały żużlowy świat przeciwstawi się FIM.
Z nowym sprzętem jeździć będzie również Greg Hancock. 40-letni Amerykanin jako jedyny zawodnik na świecie startował we wszystkich 133 turniejach Grand Prix.
O tłumikach mówią zagraniczne gwiazdy:
NICKI PEDERSEN: - Tak, bo nie mam wyboru. Muszę podporządkować się decyzji FIM. Jestem jednak przeciwny ich stosowaniu. Nowe tłumiki powinny przejść większą liczbę testów.
RUNE HOLTA: - Tak, bo muszę się wywiązać ze swoich kontraktów. Nie wyobrażam sobie sytuacji, abym miał przez rok pauzować. Pozostało mi przecież tylko kilka lat startów.
EMIL SAJFUTDINOW: - Tak. Sprawdzałem je dokładnie i nie mam z nimi problemów. Pracują bez zarzutu.
ANDREAS JONSSON: - Tak, ale nie jestem do nich przekonany. W listopadzie podpisaliśmy umowy, w których zaakceptowaliśmy regulamin GP i teraz niewiele da się zrobić.
KENNETH BJERRE: - Tak. To dobry sprzęt. Sporo czasu poświęciłem na ich testowanie i działają poprawnie. Nie zauważyłem, by wpływały na większą liczbę defektów.
HANS ANDERSEN: - Tak, ale mam do nich zastrzeżenia. Na niektórych torach zdecydowanie łatwiej prowadził się motocykl, kiedy używa się starych tłumików. Ze zmianami można było poczekać, a tak mamy do czynienia z chaosem.
GREG HANCOCK: - Tak, ale lepiej by było, gdyby nowy sprzęt został wprowadzony w kolejnych sezonach. W tym roku mógłby zostać udoskonalony. Zostaliśmy jednak zmuszeni przez FIM do ich używania.
CHRIS HOLDER: - Tak, bo nie mam wyjścia. Po prostu muszę z nich korzystać, podobnie jak inni zawodnicy. Nowe tłumiki bardziej redukują hałas. Dla jednych to zaleta, dla innych wada.
Więcej znajdziesz w dzisiejszym "Przeglądzie Sportowym"
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów