SGP-SON-U21
W sobotę w Melbourne odbędzie się pierwszy w tym mieście turniej cyklu Speedway Grand Prix. Po piątkowym treningu zapytaliśmy kilku zawodników o wrażenia związane z tym wydarzeniem. M.in. na temat przygotowania toru wypowiedzieli się P. Kildemand, N.K. Iveresen, M. Janowski i A. Jonsson.
Turniej Grand Prix po raz pierwszy odbędzie się w Melbourne na malowniczym obiekcie – Etihad Stadium. Co sądzisz o tej arenie i o samym mieście?
Peter Kildemand (Dania): – Jest świetnie. To wspaniały stadion i piękne miejsce. Miasto jest ładne. Do tej pory wszystko przebiega odpowiednio. Pierwsze wrażenie jest świetne, wszystko wygląda tu dobrze.
Niels-Kristian Iversen (Dania): – Stadion jest całkiem fajny, jest on duży. Tor jest nieco dłuższy, niż normalne tory jednodniowe. Powinno być zatem nieco inaczej, niż to, co oglądaliśmy na takich torach do tej pory. Zobaczymy w sobotę, miejmy nadzieję, że będzie dobrze.
Maciej Janowski (Polska): – Ogólnie jest świetnie. Jest bardzo ładnie i bardzo mi się podoba. Jeżeli chodzi o tor, jest on zupełnie inny niż ten, na których jeździliśmy. Jest on troszeczkę podobny może do Bydgoszczy i do toru w Peterborough, są na nim więc długie, wyciągnięte łuki. Jest tak troszeczkę inaczej.
Andreas Jonsson (Szwecja): – Do tej pory jest wręcz niewiarygodnie dobrze. Mogę tylko powiedzieć, że na treningu było ponad 5 tysięcy ludzi. To pokazuje duże zainteresowanie tym wydarzeniem. Ludzie naprawdę czekają na to wydarzenie. Jest świetnie – jest to świetny stadion. Tor jest naprawdę dobry, można poczuć, że jest to prawdziwy tor żużlowy. Miejmy nadzieję, że będzie to widoczne podczas sobotnich zawodów.
To tymczasowy tor, na który, zawody odbędą się po raz pierwszy. Czy nawierzchnia była przygotowana odpowiednio?
Peter Kildemand (Dania): – Zdecydowanie. Tor jest być może trochę zbyt twardy, jednak lepiej, gdy jest tak, niż gdy pojawiają się dziury, koleiny i inne pułapki. Tor jest naprawdę dobry. Tardy, jednak dobrze przygotowany.
Niels-Kristian Iversen (Dania): – Nie ma na nim dziur, ani niczego podobnego. To coś pozytywnego. Tor jest równy, jest dosyć twardy. Nie ma na nim zbyt wiele luźnej nawierzchni. Miejmy nadzieję, że pojawi się jej trochę więcej. Z pewnością zawody byłyby lepsze, gdyby było więcej przyczepności. Nie powinien być zbyt twardy, zobaczymy, co wydarzy się w sobotę. Tor jest większy, w dobrym stanie, miejmy nadzieję, że będziemy świadkami dobrego ścigania.
Maciej Janowski (Polska): – Jest bardzo twardo. Tor trzyma się bardzo dobrze. Nie ma tam żadnych dziur, więc jest ok. Mogłoby być troszeczkę więcej tej luźnej nawierzchni, ale wiadomo, że lepiej, żeby było jej mnie, niż, żeby miała się rozrywać i dziurawić.
Andreas Jonsson (Szwecja): – Po tym treningu czujemy, że ten tor jest dobry. Jest on bardzo przyjemny. Duży, jest na nim sporo miejsca. Nie występują dziury, nawierzchnia trzyma się całkiem dobrze. Naprawdę nie mogę doczekać się sobotnich zawodów. Myślę, że to będzie wspaniały turniej.
Czy przy takim przygotowaniu toru kibice, którzy licznie pojawią się na Etihad Stadium mogą liczyć na zaciętą rywalizację na torze?
Peter Kildemand (Dania): – Absolutnie. Sądzę, że zrobią z nim coś jeszcze. Widzieliśmy, że był nieco twardy, jednak sądzę, że obawiano się zostawienia luźnej nawierzchni, dlatego, żeby nie pojawiały się na nim dziury. Myślę, że organizatorzy wykonali kawał świetnej roboty, budując go w tak krótkim czasie. Napracowali się, więc zapewne dadzą radę nieco go jeszcze poprawić i wyrównać.
Niels-Kristian Iversen (Dania): – Sądzę, że rywalizacja byłaby ciekawsza, gdyby było więcej przyczepności. Teraz jest zbyt twardy i śliski, może być tylko jedna ścieżka. Tak to wygląda, motocykl musi pracować mocniej, aby jechać odpowiednio. Mam nadzieję, że będzie więcej ścieżek do ścigania.
Maciej Janowski (Polska): – Dosypać już pewnie niczego nie dosypią, ale może wleją w ten tor nieco więcej wody. Zarówno zawodnikom, jak i kibicom zależy na pokazaniu trochę walki. Zobaczymy, jak to wszystko wyjdzie. Ciężko teraz coś powiedzieć.
Andreas Jonsson (Szwecja): – Być może zrobią nieco więcej przyczepnej nawierzchni w sobotę. Zobaczymy, jednak nadal uważam, że jest on w doskonałej kondycji i nadaje się do ścigania. Mam nadzieję, że będzie odpowiedni i zawody będą interesujące. Jednak nadal, gdy tor jest twardy, wciąż można się na nim dobrze ścigać. To będzie zależeć od ścieżek na nim. Wygląda, jakby było na nim kilka różnych. Czuję, że będzie dobre ściganie.
Twój główny cel na sobotni turniej?
Peter Kildemand (Dania): – Muszę skończyć zawody przed Michaelem Jepsenem Jensenem. Wówczas utrzymam obecną pozycję numer 9. Oczywiście chciałbym awansować do półfinału i później do finału. Zobaczymy, czy się uda.
Niels-Kristian Iversen (Dania): – Oczywiście jest nim zwycięstwo.
Maciej Janowski (Polska): – Dobrze się bawić. Zostać w ósemce i zakończyć cało sezon.
Andreas Jonsson (Szwecja): – Pojechać najlepiej, jak tylko potrafię. Chciałbym być w finale i mam nadzieję, że uda mi się go wygrać.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Pres Toruń
wtorek 20:00
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00
Betard Sparta Wrocław vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Fogo Unia Leszno vs
Abramczyk Polonia Bydgoszcz
niedziela 13:00
Cellfast Wilki Krosno vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów