POLSKA
W najbliższą niedzielę drużyny Unii Leszno i Unibaxu Toruń rozpoczną walkę o tytuł najlepszej krajowej drużyny. Skład finału nie powinien dziwić, ponieważ o DMP pojadą tak jak w poprzednim sezonie bezsprzecznie dwie najlepsze i najrówniejsze ekipy w Speedway Ekstralidze.
Pierwszy mecz wielkiego finału odbędzie się na stadionie im.
A.Smoczyka w Lesznie, emocji na pewno nie powinno zabraknąć, a spodziewać
należy się również kompletu
publiczności. Drużyna leszczyńskich byków, choć w finale nie jest stawiana w
roli faworyta, może bez żadnej obciążeń psychicznych odjechać dwa finałowe
spotkania, na ekipie Czesława Czernickiego nie ciąży tak ogromna presja, jak ma
to miejsce w Toruniu. Przyglądając się awizowanemu zestawieniu gospodarzy
niedzielnej potyczki zmian w składzie nie będzie, zespół będzie walczył w
identycznym ustawieniu, jak miało to miejsce podczas dotychczasowych spotkań
rundy play-off. Świetna formę w końcówce sezonu prezentują Jarosław Hampel, oraz
Krzysztof Kasprzak to oni powinni być liderami. Słabszy okres trafił się
Adamsowi, ale znając tego zawodnika, nie zawiedzie on leszczyńskich kibiców i
po raz kolejny na przestrzeni kilkudziesięciu lat uratuje Unię Leszno, w tym
wypadku od srebrnego medalu. Ogromną
rolę spełniać będzie pozostała czwórka żużlowców, Baliński będzie walczył do
ostatniego metra finałowych potyczek, tego kibice mogą być pewni, to samo
dotyczy Pavlica i Batchelora. Młodszy z braci Kasprzaków, pojedzie zapewne
tylko jeden wyścig zarówno w Lesznie jaki i Toruniu, więc rewelacji się nie
spodziewajmy. Jeżeli zawodnicy drugiej linii pojadą na miarę swoich
umiejętności i ambicji, losy finału mogą zostać rozstrzygnięte już na Smoczyku.
Unibax w ostatnich meczach nie błyszczał, brakowało mi w tej
drużynie, takiego błysku, większej chęci
determinacji, która pojawił się u zawodników z Leszna i Zielonej Góry,
właśnie podczas spotkań rundy play-off.
Na torze w Lesznie zawsze śietnie radził sobie Wiesław Jaguś i to on powinien
być liderem gości, a reszta drużyny to kompletna nie wiadoma. Zwyżkę formy
notuje Hans Andersen, lecz na leszczyńskim owalu nie zawsze zachywcał. Co
do Sullivana, Kościechy i Miedzińskiego, to każdy z tych zawodników
może zrobić oszałamiający wynik, ale także każdy może swój występ totalnie
zepsuć. W finale na takie rzeczy
miejsca po prostu nie ma! Ważnym ogniwem w ekipie toruńskiej okazać się może
Chirs Holder, który nie stoi na straconej pozycji po skonfrontowaniu jego umiejętności
z młodzieżowcami aktualnych jeszcze
Mistrzów Polski.
Reasumując, zespoły Unibaxu i Unii nie raz pokazywały piękno speedway'a,
nie inaczej będzie tym razem. Wszyscy
są już przyzwyczajeni do tego, że zarówno jedna jak i druga drużyna może
pokusić się o zwycięstwo na terenie
rywala, a także może polec na własnym placu bitwy. Właśnie to jest piękne w tym
finale! Życzę sobie i innym kibicom fantastycznych emocji i niezapomnianych
wrażeń na finale Speedway Ekstraligii !!!
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów