eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 115
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Rafał Konopka: Nietrudno jest zarazić się oparami metanolu
 2013-02-05 20:36:02  Konrad Cinkowski    inf.własna

Rafał Konopka jest wychowankiem Żaków Taczanów, a w nadchodzącym sezonie będzie startował w pierwszoligowym Orle Łódź. 21 latek w rozmowie z portalem eSpeedway.pl opowiedział m.in. o początkach swoich żużlowych wojaży, dlaczego dopiero teraz zdecydował się na jazdę czy też o planach na przyszłość.

Rafale, dlaczego wybrałeś akurat żużel?
- Już jako mały chłopiec chodziłem na żużel. Jestem z Leszna, a tutaj nietrudno jest zarazić się oparami metanolu. Jak miałem dwanaście lat, mój kuzyn Sławek Musielak, zaczął jeździć na żużlu i ja mu wtedy towarzyszyłem od samego początku. Z dnia na dzień podobało mi się coraz bardziej, czas okazał się być łaskawy też i dla mnie i posadził mnie na motorze. Oby na jak najdłużej!

Żaki Taczanów to klub kojarzony z Maciejem Piaszczyńskim oraz brązowym medalem Młodzieżowych Mistrzostw Polski Par Klubowych w 2009 roku. Ty jako swój macierzysty klub wybrałeś właśnie zespół z Taczanowa i to w jego barwach zdałeś licencję. Dlaczego?
- Nie ukrywam, że właśnie dzięki uprzejmości klubu "Żaki" zdałem licencję. Dziękuję przy okazji Panu Piaszczyńskiemu i Rudzie, za niejedną spędzoną minutę przy słuchawce telefonu, tłumacząc mi niejedną sprawę. W naszych czasach normalnie licencje zdaje się w wieku szesnastu, a teraz nawet piętnastu lat. Kluby zakładają szkółki, inwestują w młodzież mając nadzieję, że młody chłopak się rozjeździ i zrobi w przyszłości dobry wynik. Ja zacząłem półtora roku temu, mając dziewiętnaście lat. Wiadomo, że żaden klub nie zainwestowałby w taką osobę, więc postanowiłem załatwić wszelkie potrzebne rzeczy na własną rękę i zdać egzamin na licencję żużlową, dzięki zrozumieniu Żaków Taczanów.

Nadchodzący sezon będzie twoim drugim i... ostatnim w gronie juniorów. Dlaczego tak późno zdecydowałeś się na starty w profesjonalnym speedway'u?
- Jak już wspomniałem, od młodych lat pomagałem Sławkowi. Poświęcałem temu naprawdę sporo czasu, pochłaniało mnie to tak bardzo, że nie było mowy o jeździe. W 2011 roku jednak stwierdziłem, że chcę spróbować i poświęcić się swoim wynikom. Z jednej strony późno, za to z drugiej nic w życiu nie dzieje się bez powodu. Zresztą za przykład można podać Hansa Nielsena, który późno zaczynał, a potrafił zdobyć wielkie uznanie na torze. Postaram się pokazać, że można!

Okazję do debiutu na żużlowych torach miałeś już w minionym sezonie. Co możesz powiedzieć o swoich wynikach?
- W zeszłym sezonie jazdę załatwiałem sobie sam, tysiące telefonów i "Dzień dobry, tutaj Rafał Konopka, chciałem..." i myśl osób, kto to taki, kim on jest. Często nie wychodziło, nie miałem trenera, który zadzwoniłby w "dwa miejsca" i załatwił start w jakimś turnieju. Chciałem jeździć w lidze, ale człowiek uczy się na błędach. Udało się pojeździć w kilku turniejach i młodzieżówkach i to się liczy. Czym więcej jazdy tym lepszy wynik.

Podpisałeś kontrakt z Orłem Łódź. Jakie stawiasz sobie cele przed nadchodzacym sezonem?
- Cieszę się, że dostałem szansę w Łodzi i chcę się odwdzięczyć jak najlepiej potrafię. Cele? Wygrywać biegi i cieszyć siebie i wszystkich dookoła swoją jazdą.


Rafał chciałby pokazać, że mimo iż poźno rozpoczyna karierę, można osiągnąć sukces

Skład Orła składa się głównie z obcokrajowców. Kontrakty podpisali m.in. Jozsef Tabaka, Peter Kildemand, Rory Schlein czy też krajowy senior Ronnie Jamroży. Co uważasz o tym składzie?
- Ja jestem przekonany, że same nazwiska nie jeżdżą, tym bardziej, że w Orle jest ciekawy skład. Sądzę, że ta drużyna jest świeża i głodna wyniku. Każdy jest zmotywowany do jazdy.

Podobno możesz pochwalić się doskonałą znajomością sprzętu żużlowego. Czy to prawda, że sam potrafisz przygotować sobie cały silnik?
- Trochę godzin spędziłem przy motocyklach żużlowych, uwielbiam to robić. Dużo dały trzyletnie praktyki zawodowe, które odbyłem u Pana Kazimierza Juskowiaka, który wdrążył mnie w temat silników. Dzięki dużej pomocy majstra, jeżdżę na swoich silnikach. Do majstra mi jeszcze sporo brakuje, ale chciałbm zrobić w przyszłości niejeden silnik, niekoniecznie na swoje zamówienie.

Startowałeś w przeszłości w lidze amatorskiej. Jaki tam jest poziom i czy zawody amatorów znacząco różnią się od profesjonalnych?
- Moje treningi rozpocząłem od jazdy z leszczyńskimi amatorami AKS Leszczyńskie Byki. Uwierz mi, tam w większości przypadków mentalność nie różni się niczym od zawodowych jeźdźców. Każdy chce wygrywać. Podziwiam tych chłopaków za to, że robią to z uwielbienia do speedway'a. Również dzięki pomocy Romana Kamińskiego i Damiana Cieśli, było mi łatwiej. Pożyczali mi swoje motocykle, gdy była taka potrzeba. Sporo zawdzięczam również innemu leszczyńskiemu zawodnikowi Markowi Kóźce, który praktycznie cały sezon, nieodpłatnie, użyczał mi swojego busa.

W jaki sposób przygotowujesz się do nowego sezonu?
- Przygotowuję się indywidualnie. Trzy razy w tygodniu trenuję u dr. Mariana Misiaka, gdzie każde ćwiczenie jest ułożone dosłownie do żużla. U dr. Misiaka ćwiczę także dyspozycję startową, dopiero tam zauważyłem, jak ćwiczenia mają odbicia na dyspozycji startowej. Na szczęście trafiłem na profesjonalnego trenera.

A jakim sprzętem będziesz dysponował? Możesz liczyć na pomoc Orła?
- Do końca lutego muszę skompletować dwa motocykle. Cały czas szukam pomocy, ale dzięki kilku osobom, to wszystko staje się realne i powinno się ułożyć prawidłowo. Duży wkład w to ma Orzeł. Trener, a w sumie prezes - Janusz Ślączka - interesuje się moją sytuacją i robi co może, abym był jak najlepiej przygotowany.

Czym dla Ciebie jest jazda na żużlu?
- Przed każdym wyjazdem na tor, siedząc już na motocyklu, szeroko się uśmiecham. Sprawia mi to wielką radość. Chciałbym, aby w nadchodzącym sezonie do tej radości można było dopisać bardzo dobry wynik!

Dziękuję za rozmowę. Czy chciałbyś coś dodać na koniec od siebie?
- Podziękowania kieruję również w stronę firmy DPD, Macieja Musielaka, Dominika Kuśnierka, Jacka Malepszego, Włodzimierza Lisieckiego, kuzyna Tobiasza, rodziców, Edyty i Karola Jęśkowiak. Dziękuję za rozmowę i pozdrawiam wszystkich kibiców!


"Wygrywać biegi i cieszyć siebie i wszystkich dookoła swoją jazdą" - taki jest główny cel Rafała Konopki (niebieski)

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu