eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 148
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP/SWC/SON

  Rewolucja w GP, zawodnicy z PGEE poszkodowani
 2019-02-08 15:23:02  Wojciech Kulak    speedwaygp.com / inf.własna

Od początku cyklu Grand Prix większość zawodników nie przywiązywała dużej wagi do piątkowych treningów przed zawodami. Zmieni się to już jednak w sezonie 2019. Organizatorzy zdecydowali bowiem o wprowadzeniu kwalifikacji zamiast mało znaczącej dla zawodników próbnej jazdy po torze.

Zmagania, które odbędą się dzień przed każdymi zawodami poprzedzi krótki trening. Każdy z uczestników będzie miał okazję zapoznać się z obiektem cztery razy. Jednocześnie na torze znajdować się będzie trzech zawodników. Będzie to istotna część kwalifikacji, ponieważ najszybsi będą startować w nich na końcu, a najwolniejsi na początku.

- Mierzenie czasu jest kluczową częścią sportów motorowych. Cieszymy się, że możemy tę nowinkę wprowadzić do cyklu Grand Prix. Pomoże nam to zarówno rozwiązać problemy z tym, kto pierwszy minął linię mety oraz stanie się kryterium do wybierania numerów startowych. Kwalifikacje będą odbywać się w piątki. Zawodnicy będą na nich mieli podgląd do różnych danych, które pomogą im wybrać odpowiednie przełożenia na sobotnie zawody. Pierwszy raz używaliśmy tego w zeszłym sezonie w Horsens. Wielu zawodników zaciekawiły monitory z przydatnymi dla nich danymi. Wierzę, że uatrakcyjni to cykl – oznajmił Torben Olsen, dyrektor zarządzający BSI.

W głównej części rywalizacji żużlowiec w ciągu minuty będzie musiał jak najszybciej przejechać pojedyncze okrążenie. Jako jego końcowy wynik zostanie uznany najlepszy czas z najlepiej pokonanego kółka. Nagrodą za świetny występ będzie możliwość wybrania sobie numeru startowego na sobotnią rundę Grand Prix. Tym samym w 2019 roku nie będzie już tradycyjnego losowania, które odbywało się w latach ubiegłych jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnego treningu.

Pomimo, że na papierze wszystko wygląda rewelacyjnie, z takiego a nie innego obrotu spraw niezadowoleni będą żużlowcy występujący w PGE Ekstralidze. Nadchodzące rozgrywki będą odbywać się także w piątki, a więc spotkania będą kolidować z kwalifikacjami w Grand Prix.

Pierwsza kolizja terminów wystąpi już 31 maja. Wówczas w naszym kraju odbędzie się spotkanie pomiędzy Betard Spartą Wrocław a Speed Car Motorem Lublin. Ponadto zmierzą się ze sobą także Get Well Toruń i Cash Broker Stal Gorzów. Pech chciał, że również tego dnia zaplanowane są kwalifikacje przed Grand Prix Słowenii. Skrzywdzeni wówczas zostaną Bartosz Zmarzlik, Jason Doyle, Niels Kristian Iversen, Maciej Janowski oraz Tai Woffinden.

Po raz kolejny nie po drodze najlepszej lidze świata i zmaganiom najlepszych żużlowców globu będzie 2 sierpnia, kiedy elita zawita do Wrocławia. Powalczyć o wybór numeru startowego nie będą mogli Leon Madsen, Matej Zagar, Fredrik Lindgren, Antonio Lindbaeck, Artiom Łaguta, Martin Vaculik i Patryk Dudek. Wymienieni wcześniej zawodnicy będą musieli reprezentować swoje kluby w lidze. Na ten dzień przewidziane są starcia Speed Car Motoru Lublin z forBET Włókniarzem Częstochowa i MrGarden GKM-u Grudziądz z Falubazem Zielona Góra.

Jak na tę chwilę nie wiadomo jak organizatorzy cyklu postąpią z zawodnikami, którzy nie będą mogli brać udziału w kwalifikacjach z powodu obowiązków w swoich klubach. Sprawa będzie skomplikowana, ponieważ w teorii jeśli ktoś nie weźmie udziału w rywalizacji poprzedzającej turniej, numer startowy zostanie mu przyznany losowo, co będzie krzywdzące dla całkiem sporego grona żużlowców z PGE Ekstraligi. Być może niedługo poznamy więcej konkretnych informacji w tej sprawie.

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno



2. Cash Broker Stal Gorzów



3. Betard Sparta Wrocław



4. forBET Włókniarz Częstochowa



5. Get Well Toruń



6. MrGarden GKM Grudziądz



7. Falubaz Zielona Góra


8. Speed Car Motor Lublin



Nice 1. Liga Żużlowa
1. Grupa Azoty Unia Tarnów


2. ROW Rybnik


3. Car Gwarant Start Gniezno


4. Lokomotiv Daugavpils


5. Orzeł Łódź



6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów



2. Liga Żużlowa
1. Euro Finannce Polonia Piła


2. Speedway Wanda Kraków



3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz


4. Kolejarz Opole


5. Power Duck Iveston PSŻ Poznań

 


6. ZOOLeszcz Polonia Bydgoszcz

 



7. Wilki Krosno


SGB Premiership
1. Poole Pirates


2. King's Lynn Stars


3. Belle Vue Aces


4. Swindon Robins


5. Wolverhampton Wolves


6. Ipswich Witches


7. Peterborough Panthers


Elitserien
1. Smederna Esklistuna



2. Dackarna Malilla



3. Rospiggarna Hallstavik



4. Västervik Speedway



5. Vetlanda Speedway


6. Indianerna Kumla



7. Lejonen Gislaved



8. Masarna Avesta



9. Piraterna Motala



Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  
2.  Bartosz Zmarzlik  
3.  Fredrik Lindgren  
4.  Maciej Janowski  
5.  Greg Hancock  
6.  Artiom Łaguta  
7.  Jason Doyle  
8.  Emil Sajfutdinow  
9.  Patryk Dudek  
10.  Matej Žagar  
11.  Martin Vaculik
12. Janusz Kołodziej

13.  Niels Kristian Iversen
 
14. Antonio Lindbaeck
 
15. Leon Madsen
 
Partner
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Skarb Kibica - Wilki Krosno

Zapraszam do przedsezonowego cyklu "Skarb Kibica", gdzie będę starał się przybliżyć sylwetki wszystkich drużyn, które wezmą udział w sezonie 2019 we wszystkich Polskich ligach żużlowych. W pierwszym wydaniu cyklu przyjrzę się ostatniej  drużynie zeszłego sezonu plż 2, czyli Wilkom Krosno.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu