eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 257
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  

  Rozmowa z Protasiewiczem
 2006-01-17 13:18:13  Paweł Masłyk    www.gcnowiny.pl
Na łamach GC Nowiny ukazał się wywiad z Piotrem Protasiewiczem, który niedawno przebywał w Rzeszowie. Do stolicy Podkarpacia przyjechał, aby zawrzeć umowę z jednym ze sponsorów, a przy okazji odpowiedział na pytania dziennikarza rzeszowskiej gazety.- Piotr Protasiewicz w Rzeszowie? Mając ważny kontrakt w Polonii Bydgoszcz, nie przyjechał pan przecież, aby podpisać kontrakt na starty w Marmie Polskie Folie?...
- Przyjechałem, aby porozmawiać z panem Zygmuntem Płodzieniem, szefem firmy Gór-Hut, na temat współpracy w sezonie 2006. Jeżdżą z logiem tej firmy Rafał Dobrucki i Maciej Kuciapa, chciałbym i ja reklamować Gór-Hut w turniejach Grand Prix. Walka o mistrzostwo świata i starty w polskiej lidze, to dla mnie priorytety w tym roku.

- Ubiegły rok był w pańskiej karierze wyjątkowy: Drużynowy Puchar ¦wiata, wicemistrzostwo Polski z Polonią, w ligach polskiej, szwedzkiej i angielskiej zbierał pan sporo punktów, a na koniec w nagrodę stała dzika karta Grand Prix 2006. Tylko pogratulować.
- Rzeczywiście, był to dla mnie bardzo dobry, chyba najlepszy sezon, przede wszystkim na arenie międzynarodowej. W kraju i ligach zagranicznych staram się od kilku dobrych już lat nie schodzić poniżej określonego poziomu. Uważam, że w końcu dojrzałem pod względem sportowym, aby zaprezentować równą formę i pokazać się z jak najlepszej strony na arenie międzynarodowej. Do tej pory moim największym problemem były duże wahnięcia formy. Można jechać dobrze, potem słabiej, ale nie może być tak, że w jednych zawodach kwalifikuje się do finału A, a po dwóch tygodniach po dwóch wyścigach pakuje się do domu. Nie wytrzymywałem tego ciśnienia.

- Jadąc w Polonii Bydgoszcz, szwedzkiej Indianernie Kumla, angielskim Ipswich Witches i Grand Prix, trzeba mieć wszystko zaplanowane, jak w zegarku. Kto panu układa rozkład jazdy i lotów?
- Mam dobrze dobrany i sprawdzony team składający się z dwóch mechaników, którzy opiekują się sprzętem i dowożą go na zawody. Trzeci mechanik obsługuje tylko ligę angielską. Mam osobę w Bydgoszczy, która jest odpowiedzialna za sprawy logistyczne - rezerwację promów, lotów, hoteli itp. Ojciec odpowiada za przygotowanie niektórych silników i patrzy chłodnym okiem z zewnątrz na to wszystko. Mam dwóch tunerów, z którymi współpracuję. Team jest więc dosyć duży, ale każdy ma swoją działkę za którą odpowiada. Ja już nie myślę za swoich mechaników, oni mają dotrzeć na zawody o wyznaczonej porze. Nie interesuje mnie, jaką drogą. Będę miał także sponsorów, bo kwestie finansowe są bardzo ważne, ale ważna jest także inna pomoc.

- Pańskim kolegą w Indianernie był i będzie nadal Maciej Kuciapa z Rzeszowa. Jak się z nim jeździ?
- W Kumli będę jeździł już bodajże siódmy sezon i jak pamiętam, pozyskanie Kuciapy było najbardziej trafionym transferem w tym klubie. Nie jest to cukrowanie Maćkowi, tylko opinia także szefów Indianerny. Maciek przyszedł do zespołu w połowie rundy i od razu zaczął zdobywać ważne punkty, sprawdził się, dlatego promotorzy chcieli się z nim szybko porozumieć odnośnie startów także w sezonie 2006. Myślę, że ubiegły rok, kiedy poznał tory, był dla niego dobrym wstępem do jeszcze lepszej jazdy w tym. W tym roku chcemy walczyć o lepsze miejsce.

- W angielskim Ipswich razem z panem startował Karol Baran, inny rzeszowianin. Nie brakuje opinii, że Anglia mu zaszkodziła?
- Karol bardzo dobrze i obiecująco rozpoczął starty, ale gdzieś w połowie sezonu coś się zacięło. Chyba nie był do końca przygotowany do startów w tamtejszej lidze. Potem zaczął łatać dziury sprzętem angielskim w Polsce i na odwrót, ale nie było to dobre, bo tu i tu jechał słabo, zablokował się psychicznie i nie demonstrował swoich możliwości. Odpuszczając Anglię, powoli dochodził do formy w Polsce i pod koniec sezonu zaczął jechać. Uważam, że gdyby był lepiej przygotowany sprzętowo, to bez uszczerbku dla ligi polskiej, w Anglii dałby sobie spokojnie radę.

- Znany jest już zasadniczy potencjał zespołów ekstraligi przed startem do sezonu 2006. Jak pan ocenia siły?
- Kilka drużyn, przede wszystkim Unia Tarnów i Włókniarz Częstochowa, jest bardzo mocnych, nieobliczalny jest Toruń, również Bydgoszcz na papierze jest w miarę silna, aczkolwiek nie tak silna, jakby nie zniesiono limitów obcokrajowców, bo jesteśmy najbardziej polską drużyną w ekstraklasie. Czarnymi końmi mogą być mające interesujące składy Marma Polskie Folie Rzeszów i Adriana Toruń. Ciekawy zespół jest w Lesznie. Tor jednak zweryfikuje te papierowe kalkulacje. To może być przełomowy rok, bo uważam, że wielu zawodników zagranicznych się wykruszy, spakuje się po nim i zostaną tylko najlepsi.

- Tony Rickardsson zostanie mistrzem świata po raz siódmy?
- Jest głównym faworytem i Ameryki tu nie odkryję, ale nie będzie miał wcale łatwo. Jest kilku chłopaków, którzy z miłą chęcią odebraliby mu tę koronę, że wymienię Jasona Crumpa, Nickiego Pedersena i Leigha Adamsa. Nie wykluczone, że wyskoczy ktoś zza pleców i pomiesza szyki faworytom. Obym to był ja. Oczywiście, nie do końcowego zwycięstwa, ale do pokazania się w eliminacjach i napsucia krwi najlepszym. Nie po to startuję, aby być outsiderem, ale aby z nimi walczyć.

- Dlaczego w gronie faworytów nie wymienił pan Tomasza Golloba?
- Jest najlepszy z Polaków, ale ostatnio dystans dzielący go od ścisłej czołówki Grand Prix jakby trochę nieco się zwiększył. Ostatnio łapie się nie w pierwszej, tylko w drugiej piątce. Zawsze mu kibicowałem na arenie międzynarodowej i życzę mu jak najlepiej. Jeżeli ktoś ma wygrywać, to niech wygrywa Polak, Gollob, Jarek Hampel lub ja.


Autor: Marek Bluj
Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Innpro ROW Rybnik
piątek 18:00

Betard Sparta Wrocław vs Krono Plast Włókniarz Częśtochowa
piątek 20:30


 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00

Orlen Oil Motor Lublin vs Pres Toruń
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Autona Unia Tarnów vs Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00

Hunters PSŻ Poznan vs Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15

 

 Texom Stal Rzeszów vs Fogo Unia Leszno
niedziela 13:00

H. Skrzydlewska Orzeł Łodź vs Cellfast Wilki Krosno
niedziela 15:15

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

5

10

+84

2.   KS Pres Toruń  5 9 +50
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
6 6 +10
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Fogo Unia Leszno 5 8 +69
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 5 8 +56
3. Texom Stal Rzeszów 5 7 +10
4. Cellfast Wilki Krosno 4 6 +16
5.  Hunters PSŻ Poznań
5 3 -46
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

3

0

-61
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

5 8 +24
2.  Wybrzeże Gdańsk  5 6 +62
3.  Pronenergy Polonia Piła  4 6 +14
4.  Speedway Kraków 4 4 -44
5. Lokomotiv Daugavpils 5 4 -20
6. OK Kolejarz Opole 4 2 3
7 Trans MF Landshut Devils 5 0 -44
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Kacper Woryna
2.  Leon Madsen
3.  Piotr Pawlicki
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu