SEC
W zaległym meczu VII kolejki Centernet Mobile Speedway Ekstraligi meczu, Betard WTS Wrocław pewnie zwyciężył z osłabionym zespołem Włókniarza Częstochowa. Wrocławianie „zgnietli” rywali w pierwszych dziesięciu wyścigach, a później spokojnie kontrolowali sytuację. Z kolejnego meczu z tygodniowej wrocławskiej trylogii zawodnicy Betardu wychodzą z tarczą. W końcówce zawodów częstochowianie przeciwstawili się wrocławskiej nawałnicy i mogą wracać do domów z podniesionym czołem.
Trener częstochowian, Jan Krzystyniak, na pomeczowej konferencji powiedział, że w pewnym momencie bał się, że jego zespół nie przekroczy umownej granicy wstydu, ustawionej na poziomie 30 punktów. Blamażu nie było, ale to chyba bardziej zasługa odpuszczającego Betardu, niż budzącego się Włókniarza. Niestety znów nie dopisali kibice i trybuny Stadionu Olimpijskiego świeciły pustkami. Pojawiła się za to spora grupa kibiców z Częstochowy, którzy nie bacząc na niezbyt dogodny termin meczu, który wypadł w środku tygodnia - stawili się we Wrocławiu, by dopingować swoich zawodników. Imponujące, biorąc pod uwagę niekorzystne dla „Lwów” prognozy dotyczące wyniku.
Kibice byli ciekawi jak wypadnie w biegu juniorskim ich ulubieniec, Maciej Janowski w konfrontacji z Taiem Woffindenem. Brytyjski Australijczyk… albo odwrotnie, niestety nie mógł zaprezentować swoich umiejętności, bo spóźnił się pod taśmę i dostarczył trochę roboty Piotrowi Lisowi, który musiał go wykluczyć. Na szczęście był to jeden z niewielu przypadków w tym meczu, kiedy sędzia zmuszony był do wysiłku. Pomimo braku równorzędnego rywala, Janowski zaimponował dojrzałą jazdą. Po wygranym starcie, puścił przed siebie Lasse Bjerre i pilotował go do samej mety. Jeden punkcik przywiózł debiutujący w Ekstralidze Marcin Bubel.
Potem niewiele się działo. Zawody były nudnawe do tego stopnia, że jadący na podwójnym prowadzeniu w III wyścigu Madsen i Świderski, chyba dla urozmaicenia powalczyli delikatnie ze sobą. W tym biegu lepszy okazał się Duńczyk. Kibice liczyli, że w pojawienie się pod taśmą Rune Holty coś zmieni. Polski Norweg… albo odwrotnie, pojawił się w wyścigu IV. Niestety dla niego, jadący z drugiego pola startowego Crump, po wygranym starcie, zamknął go przy krawężniku. Całą sytuację wykorzystał Maciej Janowski i minął obu jadąc szeroko. Chwilę potem kibice wrocławscy przecierali ze zdziwienia oczy. Australijczyk nie uciekł do przodu, jak to ma w zwyczaju, tylko usadowił się przy krawężniku i pilnował jadącego na pierwszej pozycji juniora. Robił to doskonale, tak doskonale, że kąsający z każdej strony Holta nie dał rady wyprzedzić wrocławian.
Do X wyścigu z toru wiało nudą. Najczęściej wrocławianie wygrywali start i spokojnie jadąc parą kontrolowali przebieg gonitwy. Wyjątkiem był wyścig VII w którym zwyciężył Holta, z tym że również po wygranym starcie. Marne widowisko VIP-om na trybunie głównej umilił znany wrocławski dziennikarz - Bartłomiej Czekański, który pojawił się po IV wyścigu, w towarzystwie… sporych rozmiarów węża owiniętego dookoła szyi. Właściwie to poprawniejsze ze względu na logo Włókniarza, byłoby przyjście z lwem, ale kota trudniej byłoby chyba upilnować.
X wyścig wynagrodził nielicznej publiczności wszystko to co działo… co nie działo się wcześniej. Start wygrał jadący z trzeciego pola Rune Holta. Leon Madsen, który wyrasta na niespodziewanego lidera drużyny na wrocławskim obiekcie, nie zamierzał jednak pozwolić na taki rozwój sytuacji. Rozpędził się szeroko, na prostej przeciwległej do startu zrównał się z Holtą, a na drugim łuku brawurowym atakiem wyprzedził go. Rune pomachał nogą, nawiązując chyba do wypowiedzi Adama Skórnickiego, który nazwał go żużlowym Johnem Travoltą, chcąc go jeszcze powstrzymać, ale nie dał rady. Próbował się jeszcze odgryzać w trakcie wyścigu, ale Duńczyk był szybszy i bardziej zdeterminowany, co dało mu zwycięstwo i owacyjne podziękowania kibiców.
Od tego momentu jakby ktoś wypuścił z wrocławian powietrze. Miejscowi zawodnicy mający już zwycięstwo w kieszeni (było 43:17) przestali się wysilać. Może chcieli ocalić klubową księgową, bo ta pewnie widząc rozwój wypadków, zaczęła wyrywać ostatnie włosy z głowy. Dość powiedzieć, że ostatnie pięć wyścigów indywidualnie wygrali częstochowianie, z tego dwa drużynowo. Brawurowo pojechał swoje dwa biegi Rafał Szombierski, Holta dwa razy zrewanżował się Madsenowi za bieg X, objeżdżając go pomimo wygranych przez Duńczyka startów. Jedno zwycięstwo dorzucił, mało widoczny w całym spotkaniu, sympatyczny Peter Karlsson.
Właściwie to podziękowania należą się sędziemu, bo udało mu się poprowadzić ten mecz bez zbędnych przerw, dzięki czemu ominął nas beznadziejny tasiemiec. Częstochowianie osłabieni brakiem kontuzjowanych Jonasa Davidssona i Borysa Miturskiego, a także jadącego w Anglii Lewisa Bridgera, nie mieli „armat” zdolnych do pokonania silnego rywala. Podobał się waleczny Holta, a w końcówce Szombierski, którym jednak trochę rzucało po torze. Słaboń nie wykorzystał swojej szansy. Wrocławianie znów stanowili równą drużynę, aczkolwiek nie ustrzegli się kilku błędów. Madsen jest niesamowicie szybki na starcie. Należy zwrócić uwagę na jedną ważną rzecz – w kilku biegach miejscowi zawodnicy dali prawdziwy popis jazdy parą. To mogło się podobać, szczególnie w wykonaniu Mistrza Świata, który kierował Janowskim na torze jak profesor.
Betard WTS Wrocław: 55
9. K. Bjerre (3,2,3,1*,2) 11+1
10. D. Jeleniewski (0,0,2*,1*) 3+2
11. P. Świderski (2*,3,0,1,1*) 7+2
12. L. Madsen (3,2*,3,2,2) 12+1
13. J. Crump (3,3,3,2,0) 11
14. M. Janowski (2*,2*,2*,2*) 8+4
15. L. Bjerre (3,W) 3
Włókniarz Częstochowa: 35
1. P. Karlsson (2,0,1,3,1) 7
2. R. Szombierski (1*,1,0,3,3) 8+1
3. S. Drabik (0,1,0,0) 1
4. K. Słaboń (1,0,1,0) 2
5. R. Holta (1,3,2,3,3) 12
6. M. Bubel (1,0) 1
7. T. Woffinden (W,0,1,1*,2*) 4+2
Bieg po biegu:
I (63,9) L. Bjerre, Janowski, Bubel, Woffinden (w) 5:1
II (61,9) K. Bjerre, Karlsson, Szombierski, Jeleniewski 3:3 8:4
III (62,7) Madsen, Świderski, Słaboń, Drabik 5:1 13:5
IV (62,8) Janowski, Crump, Holta, Woffinden 5:1 18:6
V (62,9) Świderski, Madsen, Szombierski, Karlsson 5:1 23:7
VI (61,5) Crump, Janowski, Drabik, Słaboń 5:1 28:8
VII (62,3) Holta, K. Bjerre, Woffinden, Jeleniewski 2:4 30:12
VIII (62,7) Crump, Janowski, Karlsson, Szombierski 5:1 35:13
IX (62,3) K. Bjerre, Jeleniewski, Słaboń, Drabik 5:1 40:14
X (62,1) Madsen, Holta, Woffinden, Świderski 3:3 43:17
XI (62,7) Szombierski, Crump, Jeleniewski, Drabik 3:3 46:20
XII (62,8) Karlsson, Woffinden, Świderski, L. Bjerre, Janowski (t) 1:5 47:25
XIII (62,3) Holta, Madsen, K. Bjerre, Słaboń 3:3 50:28
XIV (62,6) (A) Szombierski, (B) K. Bjerre, (D) Świderski, (C) Bubel 3:3 53:31
XV (62,2) (D) Holta, (A) Madsen, (B) Karlsson, (C) Crump 2:4 55:35
Startowano wg zestawu pól I
NCD: 61,5 VI wyścig Jason Crump
Sędzia: Piotr Lis
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | +-6 |
6. | ![]() |
5 | 3 | -44 |
7. | ![]() |
5 |
2 | -72 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów