eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 96
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Polska

  Stadion największą przeszkodą...
 2009-02-02 11:52:49  Redakcja    inf.prasowa

Ubiegłoroczne wysiłki członków Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya na rzecz reaktywacji sportu żużlowego w stolicy zakończyły się niepowodzeniem. Mimo opracowania długookresowego planu działania przedstawiającego wizję odbudowy oraz źródła finansowania, projekt nie spotkał się z żadną reakcją ze strony urzędników miejskich.

Obecnie obiekt przy ulicy Racławickiej nie spełnia wymagań licencyjnych. Z każdym dniem rośnie koszt przystosowania stadionu do rozgrywania na nim bezpiecznych zawodów żużlowych. Przy obecnych uwarunkowaniach obiekt ten nie może być miejscem reaktywacji sportu żużlowego w stolicy. Niniejszy komunikat prezentuje aktualną sytuację stadionu Gwardii.

Tor żużlowy znajdujący się na obiekcie WKS GWARDII w Warszawie przy ul. Racławickiej 132 cechowały następujące parametry:
długość: 383 m
nawierzchnia: granitowa
rekord toru: 67.54 s (Henrik Gustafsson, 04.06.1994 r.)
pojemność stadionu: 10 tys.

Czas przeszły jest chyba najodpowiedniejszą formą. Od 20 lipca 2003 roku, kiedy to rozegrano tam ostatnie zawody, obiekt ulega systematycznej degradacji.

Czas dokonuje nieodwracalnych spustoszeń. Metalowe elementy ulegają korozji, system amortyzujący bandy przestaje działać, instalacja elektryczna uległa zniszczeniu. Nawierzchnia toru wymaga kosztownych inwestycji. Trybuny zostały poważnie okrojone w związku z powstałym w sąsiedztwie okazałym biurowcem ABW. Łatwość niekontrolowanego dostępu na stadion ułatwia działalność chuliganom dewastującym wieżyczkę sędziowską i inne mniej trwałe elementy wyposażenia toru.

W minionym roku stadion był miejscem licznych koncertów rockowych. Po żadnej z imprez nie zostały uzupełnione braki nawierzchni. Usuwane dla potrzeb koncertu elementy bandy nigdy nie były przywracane na swoje miejsce. Po zeszłorocznym koncercie organizator na trwałe usunął metalową siatkę okalającą tor. Prawdopodobnie zachowana została część maszyn i urządzeń do konserwacji toru oraz sprzętu niezbędnego do obsługi zawodów żużlowych.

W ubiegłym roku zapis regulaminowy o organizacji przez klub Drużynowego Mistrza Polski finału IMP w Warszawie oraz poparcie ze strony PZM-otu w osobie Pana Prezesa Janusza Strześniewskiego stwarzały pewną nadzieję na przywrócenie sportu żużlowego na ten obiekt. Niestety, pomimo opracowanych programów reaktywacji sportu żużlowego władze miasta stołecznego Warszawa nie wykazały jakiegokolwiek zainteresowania, mimo jednoczesnego szczycenia się tytułem Europejskiej Stolicy Sportu. Głównym argumentem przemawiającym za niepodejmowaniem działań był status obiektu WKS GWARDIA. Obiekt nie jest własnością miasta; należy do MSWiA. Należy jednak zauważyć, że równolegle toczy się sprawa obiektu Legii przy ul. Łazienkowskiej. Obiekt ten jest z kolei własnością Agencji Mienia Wojskowego. To nie stanowi jednak większej przeszkody w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu renowacji tego monofunkcyjnego stadionu (typowo piłkarskiego). Nie można za- pomnieć, że w pobliżu (ok. 2000 metrów) powstaje drugi monofunkcyjny obiekt (Stadion Narodowy).

W założeniach polityki związanej z zagospodarowaniem obiektów sportowych zupełnie zapomniano o takich miejscach jak stadiony „Hutnika” czy „Spójni”, które także popadają w ruinę. W ten sposób Warszawskie Towarzystwo Speedwaya Warszawa stanie się miastem olbrzymich kontrastów: powstają obiekty ekskluzywne, a tuż obok nich będą dogorywały sportowe slumsy.

Przedstawiamy zdjęcia dokumentujące aktualny stan obiektu. Wyraźnie widać, że stopień degradacji stawia potencjalne inwestycje pod olbrzymim znakiem zapytania. Z każdym rokiem koszt przystosowania obiektu do wymagań regulaminowych rośnie.

Diametralnej zamianie uległy także warunki otoczenia. W sąsiedztwie powstało nowoczesne, duże osiedle mieszkaniowe oraz biurowiec ABW. Podsumowaniem tego dokumentu jest stwierdzenie, że przy obecnych uwarunkowaniach stadion Gwardii nie może być brany pod uwagę w planie reaktywacji sportu żużlowego w Warszawie.




 

 

 

Relacje na żywo
ELITSERIEN
Vetlanda Speedway - Masarna Avesta
czwartek, godzina 19:00

SGB PREMIERSHIP
King's Lynn - Peterborough
czwartek, godzina 20:30
Swindon Robins - Belle Vue Aces
czwartek, godzina 20:30
Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
10 22 +120
2. Betard Sparta Wrocław
10 17
+66
3. Stelmet Falubaz Zielona Góra 10 13 +24
4. MrGarden GKM Grudziądz
10 13
+13
5. forBET Włókniarz Częstochowa
10 9
-52
6. Truly.work Stal Gorzów
10 8 -38
7. Speed Car Motor Lublin
10 7 -38
8. Get Well Toruń
10 3 -95
Nice 1. Liga Żużlowa
1. PGG ROW Rybnik 11 19 +104
2. Car Gwarant Start Gniezno 10 16 +12
3. Unia Tarnów 10 14 +14
4. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów 10 13 -20
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 10 10 -30
6. Lokomotiv Daugavpils 11 8 -49
7. Orzeł Łódź 10 7 -29
2. Liga Żużlowa
1. Power Duck Iveston PSŻ Poznań
11 23 +197
2. ZOOLeszcz Polonia Bydgoszcz

10

20 +97
3. OK Bedmet Kolejarz Opole 9 15 +97
4. Wilki Krosno 11 11 -41
5. Euro Finannce Polonia Piła 10 9
-52
6. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 9 3
-65
7. Speedway Wanda Kraków
8
0
-233
Elitserien
1. Västervik Speedway 12 22 +85
2. Dackarna Malilla
12 19 +45
3. Vetlanda Speedway
10 15 +51
4. Indianerna Kumla
11 15 +42
5. Smederna Eskilstuna 11 14 +12
6. Lejonen Gislaved
10 11 +9
7. Piraterna Motala
11 8 -56
8. Masarna Avesta
10 5
-114
9. Rospiggarna Hallstavik
11 2
-74
SGB Premiership
1. Poole Pirates 15
33 +36
2. Belle Vue Aces 16 31 +54
3. Ipswich Witches 15
30 +27
4. Swindon Robins 13 21 +11
5. Wolverhampton Wolves 14 21 -14
6. Peterborough Panthers 15
17 -91
7. King's Lynn Stars 14 16 -26
Premiership Supporters Cup
Północna Grupa
1. Belle Vue Aces 4 9
+20
2. Wolverhampton Wolves 3 4
-6
3. Peterborough Panthers 3
3
-14
Południowa Grupa
1. Swindon Robins 6
13 +44
2. Ipswich Witches 6
10
+20
3. Poole Pirates 5 9 -20
4. King's Lynn Stars 5
6
-44
Klasyfikacja SGP
1.  Emil Sajfutdinow 47
2.  Patryk Dudek 47
3. Leon Madsen
47
4.  Bartosz Zmarzlik 44
5.  Martin Vaculik 44
6.  Fredrik Lindgren 42
7.  Niels Kristian Iversen
32
8.  Jason Doyle 30
9. Janusz Kołodziej
29
10.  Artiom Łaguta  27
11.  Matej Žagar 27
12. Max Fricke
27
13.  Maciej Janowski 24
14. Robert Lambert  24
15. Antonio Lindbaeck
23
16.  Tai Woffinden  15
Klasyfikacja SEC
1. Grigorij Łaguta 15
2. Bartosz Smektała 12
3. Leon Madsen
11
4. Antonio Lindbaeck 11
5. Michael Jepsen Jensen 10
6. Kai Huckenbeck 9
7. Vaclav Milik
8
8. David Bellego 8
9. Kacper Woryna
8
10. Nicki Pedersen 8
11. Jarosław Hampel 7
12. Mikkel Michelsen
7
13. Robert Lambert 4
14. Paweł Przedpełski 3
15. Anders Thomsen
3
Klasyfikacja IMŚJ
1.  Gleb Czugunow 17
2.  Dominik Kubera
17
3.  Maksym Drabik 16
4.  Robert Lambert 14
5.  Bartosz Smektała 13
6.  Wiktor Lampart 11
7.  Jaimon Lidsey
8
8.  Jan Kvech
8
9.  Jonas Jeppesen 8
10.  Nick Skorja 7
11.  Fredrik Jakobsen 6
12.  Patrick Hansen 4
13.  Rafał Karczmarz
2
14.  Tim Soerensen
1
15.  Dominik Moeser 0
Partner
Ostatni wywiad
   Robert Lambert: Nie boję się żadnych wyzwań

W minionym sezonie Robert Lambert zadebiutował w rozgrywkach TAURON Speedway Euro Championship. Młody Brytyjczyk pokazał się z bardzo dobrej strony i zakończył zmagania z brązowym medalem na koncie. Przed nim szansa na kolejne sukcesy w europejskim czempionacie. Przed rozpoczęciem tegorocznych zmagań, opowiada o swoich wspomnieniach i przemyśleniach, związanych z rywalizacją w Indywidualnych Mistrzostwach Europy, a także mówi o celach i motywacjach na sezon 2019.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Skarb Kibica - Polonia Piła

Zapraszam do przedsezonowego cyklu "Skarb Kibica", gdzie będę starał się przybliżyć sylwetki wszystkich drużyn, które wezmą udział w sezonie 2019 we wszystkich Polskich ligach żużlowych. Dziś zapraszam do zapoznania się bliżej z drugim z omawianych już spadkowiczów z Nice 1LŻ, czyli z Polonią Piła.

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu