eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 83
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Stadion największą przeszkodą...
 2009-02-02 11:52:49  Redakcja    inf.prasowa

Ubiegłoroczne wysiłki członków Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya na rzecz reaktywacji sportu żużlowego w stolicy zakończyły się niepowodzeniem. Mimo opracowania długookresowego planu działania przedstawiającego wizję odbudowy oraz źródła finansowania, projekt nie spotkał się z żadną reakcją ze strony urzędników miejskich.

Obecnie obiekt przy ulicy Racławickiej nie spełnia wymagań licencyjnych. Z każdym dniem rośnie koszt przystosowania stadionu do rozgrywania na nim bezpiecznych zawodów żużlowych. Przy obecnych uwarunkowaniach obiekt ten nie może być miejscem reaktywacji sportu żużlowego w stolicy. Niniejszy komunikat prezentuje aktualną sytuację stadionu Gwardii.

Tor żużlowy znajdujący się na obiekcie WKS GWARDII w Warszawie przy ul. Racławickiej 132 cechowały następujące parametry:
długość: 383 m
nawierzchnia: granitowa
rekord toru: 67.54 s (Henrik Gustafsson, 04.06.1994 r.)
pojemność stadionu: 10 tys.

Czas przeszły jest chyba najodpowiedniejszą formą. Od 20 lipca 2003 roku, kiedy to rozegrano tam ostatnie zawody, obiekt ulega systematycznej degradacji.

Czas dokonuje nieodwracalnych spustoszeń. Metalowe elementy ulegają korozji, system amortyzujący bandy przestaje działać, instalacja elektryczna uległa zniszczeniu. Nawierzchnia toru wymaga kosztownych inwestycji. Trybuny zostały poważnie okrojone w związku z powstałym w sąsiedztwie okazałym biurowcem ABW. Łatwość niekontrolowanego dostępu na stadion ułatwia działalność chuliganom dewastującym wieżyczkę sędziowską i inne mniej trwałe elementy wyposażenia toru.

W minionym roku stadion był miejscem licznych koncertów rockowych. Po żadnej z imprez nie zostały uzupełnione braki nawierzchni. Usuwane dla potrzeb koncertu elementy bandy nigdy nie były przywracane na swoje miejsce. Po zeszłorocznym koncercie organizator na trwałe usunął metalową siatkę okalającą tor. Prawdopodobnie zachowana została część maszyn i urządzeń do konserwacji toru oraz sprzętu niezbędnego do obsługi zawodów żużlowych.

W ubiegłym roku zapis regulaminowy o organizacji przez klub Drużynowego Mistrza Polski finału IMP w Warszawie oraz poparcie ze strony PZM-otu w osobie Pana Prezesa Janusza Strześniewskiego stwarzały pewną nadzieję na przywrócenie sportu żużlowego na ten obiekt. Niestety, pomimo opracowanych programów reaktywacji sportu żużlowego władze miasta stołecznego Warszawa nie wykazały jakiegokolwiek zainteresowania, mimo jednoczesnego szczycenia się tytułem Europejskiej Stolicy Sportu. Głównym argumentem przemawiającym za niepodejmowaniem działań był status obiektu WKS GWARDIA. Obiekt nie jest własnością miasta; należy do MSWiA. Należy jednak zauważyć, że równolegle toczy się sprawa obiektu Legii przy ul. Łazienkowskiej. Obiekt ten jest z kolei własnością Agencji Mienia Wojskowego. To nie stanowi jednak większej przeszkody w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu renowacji tego monofunkcyjnego stadionu (typowo piłkarskiego). Nie można za- pomnieć, że w pobliżu (ok. 2000 metrów) powstaje drugi monofunkcyjny obiekt (Stadion Narodowy).

W założeniach polityki związanej z zagospodarowaniem obiektów sportowych zupełnie zapomniano o takich miejscach jak stadiony „Hutnika” czy „Spójni”, które także popadają w ruinę. W ten sposób Warszawskie Towarzystwo Speedwaya Warszawa stanie się miastem olbrzymich kontrastów: powstają obiekty ekskluzywne, a tuż obok nich będą dogorywały sportowe slumsy.

Przedstawiamy zdjęcia dokumentujące aktualny stan obiektu. Wyraźnie widać, że stopień degradacji stawia potencjalne inwestycje pod olbrzymim znakiem zapytania. Z każdym rokiem koszt przystosowania obiektu do wymagań regulaminowych rośnie.

Diametralnej zamianie uległy także warunki otoczenia. W sąsiedztwie powstało nowoczesne, duże osiedle mieszkaniowe oraz biurowiec ABW. Podsumowaniem tego dokumentu jest stwierdzenie, że przy obecnych uwarunkowaniach stadion Gwardii nie może być brany pod uwagę w planie reaktywacji sportu żużlowego w Warszawie.




 

 

 

Reklama

 


Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

14

33

+260

2. Betard Sparta Wrocław 14 26 +115
3.  Pres Toruń  14 26 +111
4. Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 +56
5 Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 -108
6. Gezet Stal Gorzów 14 10 -118
7. Krono- Plast Włókniarz Częstochowa

14

7 -111
8.  Innpro ROW Rybnik 14

4

-205
 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Fogo Unia Leszno 14 33 +274
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 +177
3. Cellfast Wilki Krosno 14 21 +31
4 Texom Stal Rzeszów 14 18 -23
5. Hunters PSŻ Poznań 14 14 -42
6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 -129
7. Moonfin Malesa Ostrów 14 8 -91
8.  Autona Unia Tarnów

14

6

-197
Krajowa Liga Żużlowa
1

Wybrzeże Gdańs

12 28 +109
2.

Ultrapur Start Gniezno

12 23 +119
3. Pronenergy Polonia Piła 12 23 +82
4. Lokomotiv Daugavpils  12 15 -39
5. Trans MF Landshut Devils 12 10 -30
6. OK Kolejarz Opole  12 5 -74
7 Speedway Kraków 12 4 -192
 Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway 14 28 +34
2. Smederna Eskilstuna 14 26 +61
3. Lejonen Gislaved  14 23 +44
4. Rospiggarna Hallstavik 14 20 +79
5. Dackarna Malilla 14 16 +26
6. Indianerna Kumla  14 13 -41
7. Vargarna Norrkoeping 14 9 -90
8. Piraterna Motala 14 5 -113



 
SGB Premiership
1. Belle Vue Aces

17

29

+82

2. Ipswitch Witchs 16 28 +122
3.  Sheffield Tigers 14 26

+154

4.  Leicester Lions 15

22

+71
5.  King's Lynn Stars 16 14

-53

6.  Oxford Spiries 17 8 -186
7. Brimingham Brummies

15

6 -190

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 185
2.  Brady Kurtz 184
3.  Daniel Bewley 142
4.  Fredrik Lindgren 134
5. Jack Holder 118
6.  Andrzej Lebiediew  93
7. Robert Lambert 82
8.  Max Fricke  79
9.  Mikkel Michelsen 70
10. Jason Doyle 66
11. Anders Thomsen 66
12.  Dominik Kubera  61
13.  Jan Kvech 58
14. Martin Vaculik 51
15.  Kai Huckenbeck   42
Klasyfikacja SEC
1.  Patryk Dudek 56
2.  Andrzej Lebiediew 48
3.  Leon Madsen 40
4.  Kacper Woryna 39
5.  Nazar Parnitskyi 37
6.  Michael Jepsen Jensen 33
7.  Szymon Wozniak 30
8.  Timo Lahti 25
9.   Dimitri Berge 24
10.  Mateusz Cierniak 24
11.  Tom Brennan 22
12.  Przemysław Pawlicki 19
13.   Vaclav Milik 16
14.  Kai Huckenebck 16
15.  Norick Bloedorn  15
16.  Rasmus Jensen  14
17.  Grzegorz Zengota 11
18.  Piotr Pawlicki 9
19.  Frederik Jakobsen 7
20.  Marko Lewiszyn 7

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Patryk Dudek 50
2.
Bartosz Zmarzlik 46
3.  Dominik Kubera 37
4.  Kacper Woryna 35
5. Wiktor Przyjemski 35
6. Szymon Woźniak 23
7.  Paweł Przedpełski 23
8. Bartłomiej Kowalski 22
9.  Maciej Janowski 17
10.  Mateusz Cierniak 16
11. Piotr Pawlicki  15
12.  Przemysław Pawlicki  14
13. Krzysztof Buczkowski 14
14.  Jakub Miśkowiak 13
15.   Jakub Krawczyk 6
16.

17.

18.  
19.

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu