Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 167
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Stadion największą przeszkodą...
 2009-02-02 11:52:49  Redakcja    inf.prasowa

Ubiegłoroczne wysiłki członków Warszawskiego Towarzystwa Speedwaya na rzecz reaktywacji sportu żużlowego w stolicy zakończyły się niepowodzeniem. Mimo opracowania długookresowego planu działania przedstawiającego wizję odbudowy oraz źródła finansowania, projekt nie spotkał się z żadną reakcją ze strony urzędników miejskich.

Obecnie obiekt przy ulicy Racławickiej nie spełnia wymagań licencyjnych. Z każdym dniem rośnie koszt przystosowania stadionu do rozgrywania na nim bezpiecznych zawodów żużlowych. Przy obecnych uwarunkowaniach obiekt ten nie może być miejscem reaktywacji sportu żużlowego w stolicy. Niniejszy komunikat prezentuje aktualną sytuację stadionu Gwardii.

Tor żużlowy znajdujący się na obiekcie WKS GWARDII w Warszawie przy ul. Racławickiej 132 cechowały następujące parametry:
długość: 383 m
nawierzchnia: granitowa
rekord toru: 67.54 s (Henrik Gustafsson, 04.06.1994 r.)
pojemność stadionu: 10 tys.

Czas przeszły jest chyba najodpowiedniejszą formą. Od 20 lipca 2003 roku, kiedy to rozegrano tam ostatnie zawody, obiekt ulega systematycznej degradacji.

Czas dokonuje nieodwracalnych spustoszeń. Metalowe elementy ulegają korozji, system amortyzujący bandy przestaje działać, instalacja elektryczna uległa zniszczeniu. Nawierzchnia toru wymaga kosztownych inwestycji. Trybuny zostały poważnie okrojone w związku z powstałym w sąsiedztwie okazałym biurowcem ABW. Łatwość niekontrolowanego dostępu na stadion ułatwia działalność chuliganom dewastującym wieżyczkę sędziowską i inne mniej trwałe elementy wyposażenia toru.

W minionym roku stadion był miejscem licznych koncertów rockowych. Po żadnej z imprez nie zostały uzupełnione braki nawierzchni. Usuwane dla potrzeb koncertu elementy bandy nigdy nie były przywracane na swoje miejsce. Po zeszłorocznym koncercie organizator na trwałe usunął metalową siatkę okalającą tor. Prawdopodobnie zachowana została część maszyn i urządzeń do konserwacji toru oraz sprzętu niezbędnego do obsługi zawodów żużlowych.

W ubiegłym roku zapis regulaminowy o organizacji przez klub Drużynowego Mistrza Polski finału IMP w Warszawie oraz poparcie ze strony PZM-otu w osobie Pana Prezesa Janusza Strześniewskiego stwarzały pewną nadzieję na przywrócenie sportu żużlowego na ten obiekt. Niestety, pomimo opracowanych programów reaktywacji sportu żużlowego władze miasta stołecznego Warszawa nie wykazały jakiegokolwiek zainteresowania, mimo jednoczesnego szczycenia się tytułem Europejskiej Stolicy Sportu. Głównym argumentem przemawiającym za niepodejmowaniem działań był status obiektu WKS GWARDIA. Obiekt nie jest własnością miasta; należy do MSWiA. Należy jednak zauważyć, że równolegle toczy się sprawa obiektu Legii przy ul. Łazienkowskiej. Obiekt ten jest z kolei własnością Agencji Mienia Wojskowego. To nie stanowi jednak większej przeszkody w podjęciu decyzji o przeprowadzeniu renowacji tego monofunkcyjnego stadionu (typowo piłkarskiego). Nie można za- pomnieć, że w pobliżu (ok. 2000 metrów) powstaje drugi monofunkcyjny obiekt (Stadion Narodowy).

W założeniach polityki związanej z zagospodarowaniem obiektów sportowych zupełnie zapomniano o takich miejscach jak stadiony „Hutnika” czy „Spójni”, które także popadają w ruinę. W ten sposób Warszawskie Towarzystwo Speedwaya Warszawa stanie się miastem olbrzymich kontrastów: powstają obiekty ekskluzywne, a tuż obok nich będą dogorywały sportowe slumsy.

Przedstawiamy zdjęcia dokumentujące aktualny stan obiektu. Wyraźnie widać, że stopień degradacji stawia potencjalne inwestycje pod olbrzymim znakiem zapytania. Z każdym rokiem koszt przystosowania obiektu do wymagań regulaminowych rośnie.

Diametralnej zamianie uległy także warunki otoczenia. W sąsiedztwie powstało nowoczesne, duże osiedle mieszkaniowe oraz biurowiec ABW. Podsumowaniem tego dokumentu jest stwierdzenie, że przy obecnych uwarunkowaniach stadion Gwardii nie może być brany pod uwagę w planie reaktywacji sportu żużlowego w Warszawie.




 

 

 

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Orlen Oil Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. INNPRO ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Energa Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań

 


Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.  Ultrapur Start Gniezno  1 2 +8
3. Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
4.  Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 0 -6
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu