eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 164
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Szwedzki tuner pogrąża Golloba i Hampela
 2013-06-05 11:42:16  Redakcja    Przegląd Sportowy

W ostatnich dwóch turniejach żużlowego Grand Prix liderzy polskiej kadry Tomasz Gollob i Jarosław Hampel zawiedli, bo brakuje im odpowiedniej mocy silników od Jana Anderssona. Pierwsze tegoroczne partie sprzętu jeszcze nie był takie złe. Po trzech turniejach Gollob był liderem, a Hampel, który zwyciężył w Grand Prix Nowej Zelandii, zajmował trzecie miejsce.

Jednoczesne użycie tytanu i nowych tłumików powoduje jednak, że silniki szybciej się zużywają, po 15 biegach najczęściej nadają się do remontu. Nasi zawodnicy zamówili nowe jednostki napędowe, które okazały się gorsze. Nic dziwnego, że Gollob z Hampelem drastycznie obniżyli loty.

Mogliby zmienić tunera i wrócić do gry. Jednak w praktyce to nie takie proste, bo obu wiążą umowy z Anderssonem, za których zerwanie grożą surowe kary. Bardzo dokładne porozumienia (liczą nawet po 50 stron) zobowiązują żużlowca do kupna określonej liczby silników. Zapisano też zastrzeżenie o konieczności korzystania z tego sprzętu w zawodach Grand Prix. Poza tym nasi czołowi zawodnicy ciągle wierzą w Anderssona.

Gollob w gronie zaufanych osób już nieraz deklarował, że "zostanie z Anderssonem na dobre i na złe". Zresztą na dniach ma dostać kolejną partię silników. Być może okażą się lepsze... Problem ze sprzętem od Anderssona polega na tym, że jest mało wszechstronny. Na mokrej i przyczepnej nawierzchni motocykl z jednostką napędową od Szweda okazuje się zbyt wolny. Przy tym niestety nie da się go wyregulować, by dopasować parametry do danej nawierzchni. O ile w lidze Gollob i Hampel z łatwością zdobywają punkty, o tyle w Grand Prix, gdzie każdy uczestnik używa sprzętu wyżyłowanego do maksimum, już nie idzie im tak gładko.

Od kiedy zaczęto stosować tytanowe części silnika, Andersson nie jest w stanie naszykować dla swoich klientów szybkiego i wszechstronnego sprzętu. Widać to nie tylko po wynikach Polaków. Nicki Pedersen ewidentnie się męczy (punkty zdobywa jazdą na granicy ryzyka), Greg Hancock i Andreas Jonsson stali się w tym sezonie żużlowcami drugiego planu. W polskiej lidze z silnikami Anderssona jeżdżą Patryk Dudek, Rafał Okoniewski i Michael Jepsen Jensen. Każdy z nich prezentuje się gorzej niż w sezonie 2012. Zresztą zdesperowany Jensen w minionej kolejce spróbował sprzętu od Briana Kargera i od razu się poprawił, zdobywając 12 punktów z bonusem.

Szwed prędzej czy później wróci do gry, bo tunerska karuzela stale się kręci. Niestety, Anderssonowi brakuje czasu na eksperymenty z nowymi częściami, bo - mimo spadku notowań - ciągle obsługuje bardzo wielu klientów, nikomu nie odmawiając przygotowania silnika. Warto zauważyć, że ten, który rozreklamował Anderssona w Polsce, czyli jego rodak Peter Ljung, już... nie korzysta z jego usług. Szwed stał się w tym sezonie niezwykle szybki, bo korzysta z silników Fleminga Graversena.

Na szczycie rankingu tunerów już drugi rok pozostaje Peter Johns. Jego silniki najłatwiej dopasować przy każdym rodzaju nawierzchni. Kolejne miejsca zajmują Anton Nischler i Siergiej Mikułow. Jednak do tego ostatniego dostęp mają jedynie Rosjanie.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs  Orlen Oit Motor Lublin
n
iedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Automa Unia Tarnów vs  Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00

Hunters PSŻ Poznań vs  Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30

FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  4 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 5 6 +44
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
4 6 +32
5  Gezet Stal Gorzów 5 3 --44 
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 2 -6
7.  Innpro ROW Rybnik

4

2 -66
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  4

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 6 +22
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 3 3 -2
6. Moonfin Malesa Ostrów 3 2 +16
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 3 3 -44
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 6 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 3 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  24
2.  Daniel Bewley 18
3.  Andrzej Lebiediew 17
4.  Brady Kurtz 17
5.  Fredrik Lindgren 12
6.  Dominik Kubera 11
7. Robert Lambert 11
8.  Max Fricke 10
9. Jack Holder 8
10. LAnders Thomsen 7
11. Martin Vaculik 6
12.  Jan Kvech  5
13. Mikkel Michelsen 4
14.  Jason Doyle 3
15.  Kai Huckenbeck  1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu