eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 132
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Tomasz Gollob o Grand Prix i swojej dalszej karierze
 2014-08-28 16:08:03  Mateusz Ślemp    Przegląd Sportowy

- Mówię nie Grand Prix, ale nie mówię nie żużlowi - stwierdza Tomasz Gollob, były mistrz świata na żużlu, który w cyklu zdobył 7 medali, wygrał 22 turnieje i 53 razy stał na podium. - Przede mną jeszcze rok, maks dwa lata jazdy i to wszystko. To jest idealna sytuacja, żeby ustąpić miejsca młodszym.

Krzysztof Kasprzak zdobędzie w tym roku medal?
- Sobotnie zawody w Gorzowie, to będzie punkt zwrotny. Jeśli zdobędzie dużo punktów, jeśli będzie w czwórce, to ja uważam, że tak. I byłoby miło, gdyby tak się stało. Zresztą wierzyć trzeba do końca. Tak jak ja wierzyłem do końca, planując pamiętny atak na Jimmyego Nilsena we wrocławskiej rundzie Grand Prix. Tę akcję uważam za najważniejszą, jaką zrobiłem w cyklu, bo ona pokazuje, że do końca trzeba być zdeterminowanym i szukać sposobu na wyprzedzenie przeciwnika. Na ostatnią kontrę Szweda odpowiedziałem desperackim odbiciem się od bandy i skutecznym atakiem na finiszu. Krzysztof musi decydować się na podobne rozwiązania.

W sobotę w Gorzowie żegna się pan z Grand Prix. Definitywnie zatrzaskuje pan drzwi, czy zostawia je lekko uchylone?
- Po ubiegłorocznej kontuzji w zawodach Grand Prix w Sztokholmie zdecydowałem, że moja dalsza jazda w cyklu, nawet gdybym miał zdobyć kolejne tytuły mistrza świata, niczego nie zmieni. Wtedy właśnie zrobiłem sobie mały rachunek sumienia i zdałem sprawę z tego, że już nie będę przez kolejnych 19 sezonów ciągnął tego wszystkiego. Przede mną jeszcze rok, maks dwa lata jazdy i to wszystko. To jest idealna sytuacja, żeby ustąpić miejsca młodszym. I wydaje mi się, że to myślenie jest racjonalne. Zresztą, kiedy rok temu zdecydowałem, że nie przyjmę dzikiej karty, pomyślałem sobie, że źle bym się czuł, gdybym chwilę po ciężkiej kontuzji, mając w dodatku świadomość tego, że nie jestem w stu procentach sprawny, dalej jeździł w mistrzostwach świata. Oszukałbym samego siebie, ale i też kibiców. Tego zwyczajnie nie chciałem robić.

Nie chce pan być pełnoprawnym uczestnikiem cyklu, ale start w pojedynczych zawodach wchodzi w rachubę. Za rok Grand Prix na Stadionie Narodowym w Warszawie, gdzie prezes Witkowski chce żegnać Golloba. Po drodze, jeszcze w tym roku,Toruń.
- Warszawa wchodzi w rachubę i jest możliwe, że wyjadę tam na tor, ale za wcześnie, by o tym mówić. Jest jeszcze tyle niewiadomych. Czy to Grand Prix w ogóle się odbędzie? Generalnie ja tym nie żyję. A Toruń? Pożegnanie z cyklem w Gorzowie nie oznacza, że mówię nie dla żużla i nie dla jednego, czy dwóch startów w mistrzostwach świata. Ale nie rozmawiajmy o tym teraz. Przede mną jeszcze jeden start w lidze, potem finał mistrzostw Europy, a jak już się ten dziwny sezon skończy, to zobaczymy co się wydarzy.

Wiem, że ubiegłoroczna kontuzja i szereg innych spraw złożyło się na to, że ten rok nie jest najlepszy. Mam jednak taką teorię, że on był słaby także z racji tego, iż zrezygnował pan z Grand Prix. To te zawody pana nakręcały, to one były dla pana takim bodźcem. Kiedy tego zabrakło, to nie ma też celu, do którego mógłby pan dążyć.
- Grand Prix na pewno mnie nakręcało, dawało takiego pozytywnego kopa, powodowało szczególną mobilizację, ale bez tego też da się żyć. W innym rytmie, w inny sposób, ale się da. W lidze też jeżdżą wszyscy najlepsi zawodnicy, są ciekawe mecze, więc łatwo o nowe wyzwania. Nie ma Grand Prix, to trzeba szukać innych bodźców, trzeba sobie wyznaczać nowe cele, bo bez tego dalsza jazda faktycznie nie miałaby sensu. Na szczęście ja mam nowe cele. Inna sprawa, że gdyby ta kontuzja w Sztokholmie przytrafiła się na początku kariery, to na pewno bym z niczego nie rezygnował. Po 19 latach jazdy w Grand Prix potraktowałem ten wypadek jako znak. Ktoś dał mi do zrozumienia, żebym się nad sobą, nad swoją karierą, zastanowił.

Jakie ma pan plany na przyszłość?
- Za wcześnie, żeby mówić, czy i gdzie w przyszłym roku pojadę. To znaczy raczej gdzieś pojadę, bo ciągle mam na to ochotę. Zauważyłem ostatnio, że coraz więcej osób martwi się o moją karierę, niektórzy ją za mnie kończą, ale na dzisiaj jestem nastawiony, żeby dalej jeździć. Nie widzę żadnego kłopotu, bo to co dzieje się w tym sezonie jest wyłącznie stanem przejściowym. Ciągle czuję się młody, ciągle duże możliwości we mnie drzemią, więc nie czas, żebym kończył.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu