eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 162
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Tony Briggs: Bandy doczekały się postępu
 2016-02-18 07:45:44  Redakcja    Przegląd Sportowy

Komisja Wyścigów Torowych FIM, kierowana przez Włocha Armando Castagnę, dopiero po straszliwym wypadku Darcy’ego Warda zdecydowała się wziąć formalnie za sprawy bezpieczeństwa. Prace panelu wspiera Tony Briggs. To syn Barry’ego, czterokrotnego złotego medalisty IMŚ.

Sam musiał przerwać doskonale zapowiadającą się karierę (srebrny medal indywidualnych mistrzostw świata juniorów) po poważnym wypadku na torze w Coventry. – Miałem uraz tego samego kręgu co Darcy. Mogę więc mówić, że mimo wszystko jestem szczęściarzem – powiedział Nowozelandczyk.

– Nie jestem oficjalnie członkiem panelu FIM, a jedynie próbuję pomagać jego członkom swoim doświadczeniem i wiedzą. Wiem, że mają wiele pomysłów, ale moim zdaniem są zawsze trochę spóźnieni we wprowadzaniu zmian – przekonuje. Wydaje się mieć dużo racji, bo najświeższy projekt przynoszący postęp powstał z dala od centrum speedwaya. Nowy model bandy skonstruowali Finowie z klubu w Varkaus.

Jak się okazuje, nowy model jest w stanie poradzić sobie również z przypadkami uderzeń o twardą podstawę bandy żużlowców wślizgujących się pod nią. – Dzięki temu, że jest wyższa, może być głębiej wkopana w tor – wyjaśnia Briggs.

Konstruktor odniósł się też do niedawnego pomysłu Hansa Nielsena, który proponuje przedłużenie pneumatycznych band o kilka lub kilkanaście metrów na wyjściach z wiraży. – Mówiąc szczerze, nie jestem wielkim entuzjastą tej idei, mimo że mogłoby to poprawić sprzedaż moich modułów do band. Nie wierzę, że poprawiłoby to bezpieczeństwo, a wręcz mogłoby zwiększyć zagrożenie. Sądzę, że da się coś poprawić na tych odcinkach toru, ale to nie musi być wcale dmuchana banda. Przy uderzeniu w nią pod bardzo małym kątem, można się co najwyżej zaplątać w konstrukcję. Dla takiego kąta natarcia lepsze wydaje się być odbicie od zamortyzowanej bandy z twardych materiałów. Lub przynajmniej czegoś pomiędzy bandą twardą a dmuchaną – rozważa Briggs.

Co dalej? – Wykonałem już kilka modeli poprawiających bezpieczeństwo w tych miejscach, ale oczekuję następnych działań FIM, zanim posunę się dalej. A jeśli chodzi o model A+, to moim zdaniem zamiast odgórnego nakazu zmian, myślę że organizatorzy meczów mogliby przechodzić na nie stopniowo, kiedy wygaśnie termin użytkowania dotychczasowych osłon. Tak się robi w Szwecji i wierzę, że panowie Witkowski, Szymański i Stępniewski takie rozwiązanie uznają za właściwe – uważa wieloletni ekspert Speedway Grand Prix.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Betard Sparta Wrocław  vs  Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs  Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Pres Toruń
niedziela 17:00

Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 Moonfin Malesa Ostrów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00

 Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs  Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30

 

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Apator Toruń  4 7 +36
3. Bayersystem GKM Grudziądz  4 6 +32
4. Betard Sparta Wrocław 4 4 +22
5  Gezet Stal Gorzów 4 3 -22
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  4 2 -6
7.  Innpro ROW Rybnik

4

2 -66
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  4

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 3 3 -2
6. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 3 2 -18
7. Moonfin Malesa Ostrów 2 0 -10
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 6 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 3 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik  24
2.  Daniel Bewley 18
3.  Andrzej Lebiediew 17
4.  Brady Kurtz 17
5.  Fredrik Lindgren 12
6.  Dominik Kubera 11
7. Robert Lambert 11
8.  Max Fricke 10
9. Jack Holder 8
10. LAnders Thomsen 7
11. Martin Vaculik 6
12.  Jan Kvech  5
13. Mikkel Michelsen 4
14.  Jason Doyle 3
15.  Kai Huckenbeck  1
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu