Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 159
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Vaclav Milik: Przyszła zniżka formy
 2019-02-15 12:26:40  redakcja    inf.prasowa

Vaclav Milik wciąż uchodzi za najjaśniejszą postać czeskiego żużla, ale ostatniego sezonu z pewnością nie zaliczy do udanych. Dotyczy to także zmagań w TAURON Speedway Euro Championship. Pierwotnie wydawało się, że po wcześniejszym zdobyciu brązowego i srebrnego medalu, zawodnik może włączyć się w walkę o złoto, tymczasem nie zdołał utrzymać się w cyklu.

Vaclav Milik rozpoczął rywalizację w europejskim czempionacie od dwóch siódmych miejsc i dwukrotnych zdobyczy ośmiopunktowych w Gnieźnie i Gustrow, przy czym sezon wcześniej, w obu premierowych rundach meldował się w wielkim finale. Tym razem ta sztuka udała mu się dopiero w trzeciej odsłonie zmagań w Daugavpils, gdzie zajął jednak czwarte miejsce i nie zdołał stanąć na podium. Pod względem statystycznym, w każdej rundzie zdobywał średnio o trzy punkty mniej niż w sezonie 2017, a poza tym wygrał dwa razy mniej wyścigów. Ponadto, jeśli nie brać pod uwagę zawodzącego Josefa Franca, był najczęściej dojeżdżającym do mety na czwartym miejscu zawodnikiem spośród całej stawki.

- Prawdę mówiąc, momentami sam już nie wiedziałem w czym tkwi problem. Po prostu czasami bywa lepiej, a innym razem jest o wiele gorzej. Sezon 2017 miałem stosunkowo dobry, a w zakończonych niedawno rozgrywkach przyszła zniżka formy. Nie pozostaje nic innego, tylko wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Podkreślam, że cały czas się uczę. Pod koniec sezonu, momentami szło mi już nieco lepiej. Może receptą na to wszystko jest bawienie się żużlem, a nie pchanie w to tyle profesjonalizmu – zastanawia się czeski zawodnik.

Przełom w Daugavpils pozwalał wierzyć Milikowi w dalszy progres i liczyć na pozytywne zwieńczenie sezonu 2018. Przed ostatnią rundą w Chorzowie, Czech miał tylko dwa punkty straty do sklasyfikowanych ex-aeguo na piątym miejscu Antonio Lindbaecka i Mikkela Michelsena. Występ na Stadionie Śląskim pozbawił go jednak szans na utrzymanie w TAURON SEC, ponieważ zgromadził tam jedynie sześć punktów i w klasyfikacji generalnej spadł na ósme miejsce. Co prawda, turniejowe zmagania zaczął od dwójki, a swój ostatni bieg wygrał, ale to nie pozwoliło mu odrobić strat ze środkowej fazy zawodów, gdzie w trzech biegach dowiózł do mety zaledwie jeden punkt.

- Na pewno chciałem osiągnąć tam nieco więcej. Przede wszystkim zamierzałem utrzymać się w czołowej piątce. Z drugiej strony, dopiero pierwszy raz w życiu startowałem na sztucznym torze, więc jeżeli weźmiemy to pod uwagę, to myślę, że nie było najgorzej. W początkowej fazie zawodów szukaliśmy odpowiednich ustawień. Poza tym w pierwszych biegach jeździłem złymi ścieżkami i przez to sporo traciłem. W ostatnim wyścigu potrafiłem już pojechać znacznie lepiej. Obrałem zupełnie inny tor jazdy. Jadąc przy krawężniku byłem o wiele szybszy niż wcześniej, kiedy jeździłem środkiem toru. Po prostu zaczęliśmy dopasowywać się do tej nawierzchni – wspomina „Vaszek”.

Pomimo rozczarowującego wyniku punktowego, występ w Chorzowie otworzył Milika na nowe doświadczenia i zapewnił mu wiele wartościowych spostrzeżeń. Rywalizacja na wielkich arenach, przy wsparciu znacznie liczniejszej publiczności, pozwala też zasmakować zupełnie innego wymiaru czarnego sportu, od wielu lat znanego między innymi z cyklu Grand Prix. Takie przeżycia sprawiają, że zawodnik chciałby jak najszybciej uczestniczyć w tym po raz kolejny.

- Bardzo mi się podobało, tym bardziej, że Stadion Śląski sprawia naprawdę pozytywne wrażenie. Do tego doszedł doping kibiców. Każdy zawodnik chciałby codziennie jeździć w takich warunkach. Oczywiście trudno było mi się dopasować do toru, ale jakbym wrócił tu ponownie, to pewnie byłbym już o wiele mądrzejszy. Podstawowa różnica między torami sztucznymi, a naturalnymi polega na tym, że te pierwsze nie trzymają nas tak bardzo, a poza tym robi się na nich więcej dziur i kolein. Jeśli mam być jednak szczery, to powiem, że gdy pierwszy raz zobaczyłem chorzowską nawierzchnię, myślałem, że będzie o wiele gorzej niż okazało się w rzeczywistości – przyznał Milik.

W ostatnim czasie na Vaclava Milika spadło wiele krytyki. Nienajlepsza i niestabilna dyspozycja zawodnika znalazła odzwierciedlenie również w rozgrywkach polskiej PGE Ekstraligi, gdzie Czech obniżył swoją średnią o nieco ponad 0,3 punktu w porównaniu z sezonem 2017 i o niecałe 0,6 punktu w porównaniu z sezonem 2016. Przez jakiś czas nie mógł być on nawet pewny miejsca we wrocławskiej drużynie na kolejny sezon. Ostatecznie dostał szansę na przełamanie i to samo będzie starał się zrobić też na arenie międzynarodowej. Od długiego czasu mówi się, że dobrze dysponowany Czech mógłby być wartością dodaną dla cyklu Grand Prix. Na razie jednak Milik skupia się na Indywidualnych Mistrzostwach Europy i wyrównaniu rachunków w zmaganiach na Starym Kontynencie.

- Chciałbym z powrotem awansować do TAURON SEC. Wydaje mi się, że wywalczenie awansu poprzez eliminacje i późniejszy SEC Challenge da mi jeszcze większą motywację, by bić się o najwyższe cele i próbować sięgnąć po upragnione złoto
– zakończył Vaclav Milik.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

2

4

+34

2. KS Apator Toruń 2 2 +16
3. ebut.pl Stal Gorzów 2 2 -8
4.  Betard Sparta Wrocław 2 2 +6
5 Novyhotel Falubaz Zielona Góra 2 2 0
6. Fogo Unia Leszno 2 2 -24
7.  Tauron Włókniarz Częstochowa 1 0 -4
8.  ZOOleszcz GKM Grudziądz 2 0 -24
 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno  2 4 +10
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 2 2 +7
3. Texom Stal Rzeszów 1 2 +18
4. INNPRO ROW Rybnik 1 2 +6
5. Arged Malesa Ostrów 2 2 +12
6. #OrzechowaOsada PSŻ Poznań  1 0 -6
7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź 1 0 -16
8. Energa Wybrzeże Gdańsk 1

0

-29
Krajowa Liga Żużlowa
1   Polonia Piła 1 2 +18
2.   Trans MF Landshut Devils 1 2 +6
3. Optibet Lokomotiv Daugavpils 1 2 +6
4.  Ultrapur Start Gniezno 1 2 -4
5. Unia Tarnów 1 0 -8
6. OK Bedmet Kolejarz Opole  1 0 -18





 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  7  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu