eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 133
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Walka na argumenty Pedersena z Hancockiem
 2015-06-18 07:01:00  Stanisław Wrona    speedwaygp.com

Nie milkną echa zdarzenia, do którego doszło w 15. biegu spotkania pomiędzy Piraterną Motala i Dackarną Malilla. Przypomnijmy, że upadek Grega Hancocka spowodował Nicki Pedersen. Następnie rozzłoszczony Amerykanin zrzucił Duńczyka z motocykla. Obaj zawodnicy mają na tą sytuację różny punkt widzenia.

Z powtórki wspomnianego wyścigu wykluczono oczywiście Pedersena, a na Hancocka nałożono karę 5000 szwedzkich koron (ok. 400 funtów brytyjskich) za jego zachowanie względem rywala z toru. Amerykanin przyznał, że stracił chwilowo panowanie nad sobą, względem rywala, który ryzykuje zdrowiem przeciwników na torze. Duńczyk z kolei znalazł się w ogniu krytyki internautów i niektórych zawodników, jednak przyznaje, że nie przekroczył granicy pomiędzy ostrą walką, a brutalną jazdą. - Jeśli spojrzymy na powtórki telewizyjne, wszyscy mogą zobaczyć, co się stało. Nie próbuję bronić siebie, nie muszę tego robić. Jestem profesjonalnym biznesmanem i sportowcem. Wiem, kiedy robię coś złego i kiedy to z kolei nie ma miejsca. Jeśli nie jeździ się na maksa, wówczas niczego się nie osiągnie. Czasami trzeba się tak ścigać, w innym wypadku nie osiągniemy zamierzonego celu. Jednak jestem na tyle doświadczony, że wiem, kiedy przekraczam granicę, a kiedy nie. W tej sytuacji, zdecydowanie jej nie przekroczyłem - przyznaje Nicki Pedersen.

Trzykrotny duński Indywidualny Mistrz Świata przyznaje, że wcześniej jeździł bardziej brutalnie, jednak w tym momencie jego jazda jest już inna, niż przed kilkoma laty. - Byłem wcześniej brutalny, jednak już taki nie jestem. On dokładnie wiedział, co zamierzam zrobić. Byłem szybszy, powinien przymknąć gaz, a nie po prostu zeskakiwać z motocykla. to był dobry wyścig, a nikt nie mówi o tym, co stało się w biegu nr 14, kiedy dwukrotnie próbowałem go wyprzedzić po zewnętrznej. Zamknął mi tą możliwość i musiałem przymknąć gaz, ponieważ byłem z tyłu. To samo stało się w ostatnim biegu. Wyprzedziłem go i jechaliśmy w tym samym kierunku na środku przeciwległej prostej. Byłem jednak z przodu i powinien przymknąć gaz. Wiedział, że tam byłem i że jadę na tą samą ścieżkę. nie próbuję niczego bronić i nie muszę tego robić. Cieszę się, że kamery telewizyjne tam były i że ludzie mogą to obejrzeć. To wygląda nieco śmiesznie, gdy ludzie widzą wielki cyrk i chcą oglądać wrestling i rugby oraz gdy ktoś chce zepsuć coś, co było naprawdę dobrym wyścigiem - dodał Pedersen.

Oczywiście inny punkt widzenia na całe wydarzenie ma Greg Hancock, który przyznaje, że nie spodziewał się, iż jego rywal zaakceptuje to, iż faulował go na torze niesportowo. - Nie muszę wiele mówić o Nickim, ponieważ on zawsze ma rację i to ponownie była moja wina. Zasłużyłem na karę za taką reakcję wobec niego i cały czas zastanawiam się jaka będzie jego kara, kiedy ktoś skończy z poważną kontuzją, z powodu jego umiejętności jazdy fair!. Na wstępie chciałem przeprosić fanów, menadżerów i sponsorów, zarówno z Piraterny, jak i Dackarny za to jak zareagowałem we wtorek po upadku spowodowanym przez Nickiego Pedersena w 15. biegu naprawdę świetnego spotkania - mówił po tym wydarzeniu Hancock.

Dodatkowo aktualny Indywidualny Mistrz Świata przypomniał, że takie zdarzenie miało miejsce nie po raz pierwszy. Najważniejszym czynnikiem powinno być zdrowie zawodników, a on poczuł, że jego było w tym momencie zagrożone. - Moja reakcja nie była właściwa, jednak to nie był pierwszy raz, kiedy coś takiego mi się przytrafiło. Poczułem, że moje bezpieczeństwo zostało zagrożone i zadziałałem w samoobronie. Wszyscy, którzy znają mnie, jako zawodnika wiedzą, że nie notuję upadków bez powodu. Chcę pozostać na torze, jak wszyscy inni i ostatnią rzeczą, jakiej chcę, jest spadanie z motocykla przy dużej prędkości. cieszę się dobrą, twardą, walką fair, jak każdy inny, jednak zbyt często granica jest przekraczana. W poprzednich przypadkach nie chciałem się angażować i reagować, jednak tym razem nie mogłem siedzieć i pozwolić, aby Nickiemu uszło to płazem. On był w centrum uwagi i dyskusji z wieloma zawodnikami na przłomie lat i wielu wyraziło o nim swoją opinię, jednak pora dojśc do jakiejś konkluzji, ponieważ nie chcemy takiego zachowania w tym sporcie - dodał Amerykanin.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu