SGP-SON-U21
Gdyby Smolinski chciał wrócić do Polski, musiałby najpierw zapłacić grzywnę. Wydaje się jednak mało prawdopodobne, że to zrobi. - On nie jeździ dla pieniędzy - mówi dla Przeglądu Sportowego Ireneusz Kwieciński, trener Krosna.
- Ma bogatych sponsorów i omija dobrze płatne ligi w Polsce i Szwecji. Podejrzewam, że z nami się związał, żeby przetestować jakiś sprzęt. Przyjechał na dwa mecze i tyle go widzieliśmy. Ale i tak uważam, że to stuprocentowy profesjonalista. Wystarczy popatrzeć, jak perfekcyjnie jest zorganizowany jego team.
W Polsce o Smolinskim mówi się różnie. Jedni opowiadają, że to facet, który dostał szybki sprzęt, ale ma kiepskie umiejętności. - Już w zawodach par w Toruniu, w biegach z jego udziałem, pachniało gipsem - stwierdza Sławomir Kryjom, menedżer Unibaxu Toruń, który jest na Martina wściekły za faul na Darcym Wardzie.
Są jednak i tacy, którzy mającego polskie korzenie Niemca chwalą. - W Auckland wybierał trudne, ale szybkie ścieżki przy krawężniku. Tam było mnóstwo dziur, ale i tak świetnie panował nad motocyklem - mówi Jacek Gajewski.
W Krośnie stwierdzają, że angaż Smolinski zdobył, bo fajnie wyglądał na zdjęciach. - Na fotkach, na których widać, jak wyjeżdża z łuku, miał książkowo ułożoną sylwetkę. Łokieć uniesiony w górę, noga też, mało jest zawodników tak jeżdżących - słychać w klubie.
Smolinski w polskiej lidze kariery nie zrobił. W poprzednim sezonie pojechał w dwóch meczach i zdobył 11 punktów. - Ale w biegach z jego udziałem zawsze się coś działo - mówi Kwieciński.
Za sukcesem Martina stoi twór o nazwie Tornado Racing Engines. W tej stajni są tacy tunerzy jak Thomas Grossenwahter czy Horst Buhrmester. - To jest bardzo twórcza grupa - mówi Krzysztof Cegielski, były uczestnik GP. - Sprzęt u nich robił nawet kiedyś Greg Hancock. Ja również korzystałem z ich usług.
Smolinski jeszcze nie doleciał do Auckland, a już było o nim głośno. Towarzyszący mu dziennikarz opisał w prasie pijackie wyczyny mechaników jednego z uczestników, przez które samolot o mało nie musiał awaryjnie wylądować. Po tym zdarzeniu Chris Holder (mówi się, że to jego mechanicy balowali) wziął Martina na rozmowę wychowawczą. Smolinski niezbyt się tym jednak przejął i pokazał bardziej utytułowanemu koledze, że na torze nie ma z nim żartów. - Pedersen, Kasprzak i Lindgren walczyli między sobą - mówił Smolinski po finale. - Czekałem jedno, drugie, trzecie okrążenie i czytałem tor i zamiary przeciwników. Każde okrążenie jest inne, tak jak każda kartka w książce jest inna. Nadszedł odpowiedni moment i bum! Już mnie nie było. Prowadziłem - zakończył.
- Martin może też sprawić niespodziankę w następnym turnieju w Bydgoszczy, gdzie tor też jest długi, a on takie lubi, i twardy - kwituje Cegielski.
Martin Smolinski odniósł swój największy sukces w karierze
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów