eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 210
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Z. Tymczyszyn: Los klubu leży w rękach nas wszystkich
 2015-12-12 13:58:26  Mateusz Ślemp    inf.prasowa

Zdzisław Tymczyszyn, jeden z trzech nowych współwłaścicieli zielonogórskiego klubu i prezes ZKŻ SSA, w wywiadzie opowiada o zmianach i nowym rozdziale w historii żużla w Zielonej Górze


Trójka nowych właścicieli klubu to Pana zdaniem najbardziej optymalne rozwiązanie? 
- Wszystkim nam zależy na dobrym poziomie żużla w Zielonej Górze. To jest chyba najważniejsze. Trudno dziś oceniać, czy takie rozwiązanie będzie najlepsze. Wiemy, że w innym klubach funkcjonuje to bardzo dobrze. Oby tak samo było u nas.

Zainwestowaliście w klub olbrzymie pieniądze, a co za tym idzie podjęliście olbrzymie ryzyko.
- Zgadza się. To nie była łatwa decyzja i została podjęta tak naprawdę w ostatniej chwili. Chciałbym przy okazji tej rozmowy rozwiać wszelkie wątpliwości. To nie jest tak, że wcześniej wszystko było ustalone i zwodziliśmy kogoś podając błędne informacje. Nie miałoby to przecież większego sensu, ponieważ z każdym dniem niepewności klub tracił na wizerunku i wiarygodności chociażby wśród zawodników. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się ponieść ryzyko i zainwestowaliśmy własne pieniądze, aby uratować żużel w Zielonej Górze. Przypadki innych klubów pokazują, że wcale się tak stać nie musiało. Spójrzmy na Rzeszów. Miasto z większym potencjałem biznesowym niż Zielona Góra, wieloletnie tradycje żużlowe, a jednak nie udało się znaleźć kogoś kto wziąłby pełną odpowiedzialność i zainwestował w ratowanie ekstraligi.

Przed nowymi władzami w klubie pierwszy poważny sprawdzian, czyli proces licencyjny. Klub jest na to gotowy?
- Najważniejsze informacja jest taka, że udało się spłacić wszystkie zobowiązania wobec zawodników. To było dla nas największym zagrożeniem. Dziś jest ono już zażegnane i spokojnie możemy przystąpić do procesu licencyjnego. Oczywiście, pewni startu w rozgrywkach ligowych będziemy w momencie otrzymania licencji, jednak na dziś nie widzę jakichkolwiek przesłanek, aby tak miało się nie stać.

Zdecydowanie trudniejszym zadaniem jest natomiast budowa składu. Jak to wygląda w przypadku Falubazu? Spotkaliście się już z zawodnikami, którzy mogą wzmocnić skład drużyny?
- Mamy bardzo porządny szkielet drużyn, który złożony jest z krajowych zawodników. To bardzo ważne w kontekście przepisów regulaminowych. Jarosław Hampel, Piotr Protasiewicz i Patryk Dudek to aktualnie czołówka polskich zawodników. Jarek był w sezonie 2015 najskuteczniejszym zawodnikiem PGE Ekstraligi. Piotr zajął piąte miejsce w tej klasyfikacji. Wszyscy dobrze pamiętamy, w jakim stylu do jazdy wrócił Patryk Dudek. Do tego mamy jeszcze Krystiana Pieszczka, który powinien być czołowym juniorem ligi. Oczywiście, aby walczyć o miejsca medalowe, potrzebujemy wzmocnień. Spotykamy się i rozmawiamy z zawodnikami, którzy zostali na rynku. Musimy jednak pamiętać, że budżet klubu nie jest z gumy. Zawodników też jest coraz mniej. Rozmowy z niektórymi z nich już zakończyły się fiaskiem. Mamy w tej kwestii mocno ograniczone pole manewru. Staramy się jednak zrobić wszystko, aby stworzyć zespół godny Zielonej Góry.

Zakłada Pan sobie jakiś cel sportowy na sezon 2016?
- Brak sukcesu w postaci medalu w ostatnich dwóch sezonach z pewnością mobilizuje. Chcemy powrócić do najlepszych lat historii klubu. W roku 2016 będziemy obchodzić 70-lecie istnienia sportu żużlowego w Zielonej Górze. Sukces w rozgrywkach ligowych byłby więc świetnym uwieńczeniem tego jubileuszu. Musimy być jednak świadomi siły przeciwników. Kluby z Leszna, Wrocławia, Gorzowa czy Torunia stworzyły bardzo silne zespoły i z pewnością będą liczyć się w walce o fazę play-off. Do sezonu 2016 przystąpimy z aspiracjami jazdy wśród najlepszej czwórki.

A jeżeli chodzi o płaszczyznę organizacyjną?
- Dziś zagrożenie upadłości klubu to już na szczęście historia. Nie chciałbym, abyśmy za rok znów znaleźli się w takiej sytuacji. To chyba oczywiste. Musimy więc w najbliższym czasie popracować nad wyeliminowaniem popełnionych do tej pory błędów. Nie chcemy, aby nasza drużyna podzieliła losy klubów z innych miast. Upadłość Falubazu oznaczałaby naszą porażkę. Innym ważnym zadaniem będzie natomiast ponowne ściągnięcie na trybuny jak największej liczby kibiców i powrotu do tego, z czego słynęła Zielona Góra. Fantastycznej atmosfery na meczach i najwyższej frekwencji. To też przełoży się na stan finansowy klubu. Można więc powiedzieć, że los klubu leży teraz w rękach nas wszystkich. Właścicieli, działaczy, zawodników, pracowników klubu, ale także wszystkich kibiców. 

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu