POLSKA
Wiele niepotrzebnych emocji wzbudziła decyzja o odwołaniu spotkania derbowego pomiędzy Marmą Hadykówką Rzeszów, a Unią Tarnów. Nawierzchnia rzeszowskiego toru kompletnie nie nadawała się do jazdy, zgodnie twierdzą żużlowcy obydwu ekip. Na słowa uznania zasługuje sędzia Artur Kuśmierz, który ostateczną decyzję pozostawił „w rękach” samych zawodników.
Lukas Dryml (Stal Rzeszów) - Gdyby spotkanie doszło do skutku na pewno nie byłyby zachowane granice bezpieczeństwa. Czy by się dało jechać czy nie? To jest inna kwestia. Tak jak już powiedziałem nie byłoby bezpiecznie. Myślę, że podobne zdanie ma większość zawodników. Tak to jest już w żużlu, pogoda czasem płata figla. Mam nadzieję, że następnym razem warunki będą korzystne i odjedziemy super mecz.
Cameron Woodward (Stal Rzeszów) - Tor po tych wszystkich opadach był dzisiaj naprawdę bardzo trudny. Na upartego można by spróbować wyjechać, ale to by w ogóle nie przypominało ścigania. Na to było zbyt niebezpiecznie i mogłoby się to skończyć dla kogoś z nas jakąś kontuzją. Z jednej strony bardzo żałuję, że nie mogłem dzisiaj pojechać, ale z drugiej wiem, iż z prawdziwym żużlem miałoby to niewiele wspólnego, a przecież fani chcą oglądać fajną walkę na torze.
Maciej Kuciapa (Stal Rzeszów) – Po rozmowach z kolegami, wspólnie stwierdziliśmy, że ten tor nie nadaje się do jazdy. W niektórych miejscach jest zbyt przyczepnie i byłoby bardzo niebezpiecznie rywalizować na takiej nawierzchni.
Piotr Świderski (Unia Tarnów) - Trudno byłoby się ścigać na takim torze. Dobrze, że sędzia konsultował z wszystkimi zawodnikami decyzję i wspólnie stwierdziliśmy, że nie ma sensu ryzykować, skoro można ten mecz odjechać w normalnych warunkach.
Janusz Kołodziej (Unia Tarnów) - Bardzo dobra decyzja sędziego o odwołaniu meczu, gdyż nie było najmniejszego sensu, aby narażać nasze zdrowie. Już raz zmuszono nas do jazdy na takim torze i kibice wiedzą jak te zawody wyglądały. Teraz wszyscy podjęliśmy taką decyzję i przyjedziemy tutaj jeszcze raz powalczyć w normalnych warunkach.
Sebastian Ułamek (Unia Tarnów) - Nie dało się dziś jechać. Przyjechałem prosto z lotniska i kiedy
zobaczyłem stan toru wiedziałem, że te zawody nie mogą się odbyć.
Ciężko by było na tej nawierzchni jeździć treningowo, a co dopiero
mówić o tak ważnym dla obu drużyn meczu derbowym. Lepiej, że
rozstrzygniemy to w normalnej walce, na bezpiecznym torze. Mam
nadzieję, oczywiście, że z korzystnym dla nas rezultatem
Szymon Kiełabasa (Unia Tarnów) - Wspólnie z całą drużyną sprawdzaliśmy tor i trudno byłoby się ścigać na tym torze. Tor był bardzo przyczepny i stwarzałby niebezpieczne sytuacje na torze. Mam nadzieję, że działacze dojdą do porozumienia co do terminu powtórki tego spotkania i obie drużyny pojadą w optymalnych składach.
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | -66 |
6. | ![]() |
5 | 4 | 0 |
7. | ![]() |
5 |
3 | -44 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów