eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 154
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Zbigniew Suchecki: Jestem zadowolony, że jest to Kraków!
 2016-01-13 19:05:23  Jacek Kosicki    inf.własna

Przedwczoraj Zbigniew Suchecki podpisał kontrakt ze Speedway Wandą Instal Kraków. W rozmowie z naszym portalem, wychowanek gorzowskiej Stali wyjaśnia dlaczego zasilił zespoł prowadzony przez Adama Weigela, a także opowiada o swoich przygotowaniach i planach na najbliższy sezon.

Zbigniew, Co skłoniło Ciebie do podpisania kontraktu ze Speedway Wandą Instal Kraków?
Jak co roku, każdy klub jak i zawodnik szuka najlepszej opcji dla siebie, także tak samo było w tym roku. Ponadto był dobry kontakt. Rozmowy przebiegały dość sprawnie i stąd te porozumienie.

Ile klubów chciało rozpocząć współpracę z Tobą w najbliższym sezonie?
Generalnie miałem kilka telefonów. Dosyć szybko rozmawiałem z krakowskim klubem. Czekałem również na rozwój sytuacji w Gnieźnie. Natomiast Speedway Wanda Instal Kraków był klubem, który szybko się ze mną rozmówił.

Czy wśród otrzymanych ofert znalazła się jakaś z PGE Ekstraligi?
Nie. 

W ciągu ostatniego roku dwa razy miałeś okazję ścigać się na krakowskim owalu. Czy ten tor Tobie odpowiada?
Dokładnie. Może za często tam nie jeździłem, ale tor jest bardzo fajny. W ubiegłym roku dwa razy na nim jeździłem. Bodajże, po raz pierwszy w meczu ligowym, następnie w półfinale Indywidualnych Mistrzostw Polski.  Generalnie tor jest dobry.  Kwestią jest dopasowanie motocykla. Teraz to będzie mój tor domowy, także nie będzie z tym żadnego problemu. Myślę, że będzie dobrze. Ogólnie jestem zadowolony, że jest to Kraków! Troszeczkę dalej od mojego miejsca zamieszkania. Zawsze decydowałem się na kluby bliższe, natomiast tutaj jest dosyć daleko, ale generalnie jestem zadowolony.   

W najbliższym sezonie Nice Polska Liga Żużlowa będzie się składać z jedenastu drużyn, ponieważ zdecydowano się połączyć zaplecze PGE Ekstraligi wraz z Polską 2. Ligą Żużlową. W efekcie czego zwiększyła się liczba spotkań ligowych. Jak myślisz, jest to dobre posunięcie?
Ciężko jest mi stwierdzić. Nie będę się na ten temat wypowiadał. Jestem zawodnikiem i przygotowuję się do meczów i obojętnie ile ich będzie. Jest ta różnica, że trzeba będzie zrobić więcej serwisów silników i więcej przygotować motocykli. Generalnie w sezonie więcej trzeba będzie remontować. Każdy szuka też ligi zagranicznej, aby jeszcze więcej jeździć. Teraz w Polsce będzie meczów  trochę więcej. Myślę, że dla mnie i dla większości zawodników nie stanowi to problemu, a jest na pewno nawet i lepiej. Będzie więcej meczów, także w porządku.  

Na chwilę obecną w kadrze Speedway Wandy Instal Kraków znajduje się dwóch krajowych zawodników . Mam na myśli Ciebie i Daniela Pytela. Niewykluczone, że krakowscy działacze zakontraktują jeszcze innych Polaków. Czy jesteś gotowy na potencjalną rywalizację o miejsce w składzie?
Generalnie, nigdy się nad tym nie zastanawiam, tylko przygotowuję się do każdego sezonu solidnie. Zawsze staram się jeździć jak najlepiej i najważniejsze jest dla mnie zdrowie, aby nie łapać kontuzji, tak jak było w tym roku, gdzie było ich trochę za dużo. Jeżeli będzie wszystko w porządku i nie będzie kontuzji, to wyniki na pewno będą dobre.

Nie myślisz, że bez problemu powinieneś znaleźć się w składzie na najbliższy sezon? Twierdzę tak patrząc przez pryzmat zeszłorocznych wyników osiągniętych na torach Nice Polskiej Ligi Żużlowej.
Wychodzę zawsze z założenia, że nikomu „z urzędu” miejsce się nie należy. Zawsze zawodnik musi jechać dobrze i prezentować się dobrze w każdym meczu. Jego aktualna forma jest odzwierciedleniem jego przydatności dla zespołu. Także, będę się starał mieć formę jak najwyższą. Myślę, że to pozwoli mi na dobre wyniki, jak i jazdę z drużyną w każdym meczu o zwycięstwo. Generalnie mówię, że forma weryfikuje wszystko i wszelkie spekulację. Trzeba dobrze jechać i to jest moim priorytetem. Każde inne sprawy odkładam na bok.

Krakowscy działacze skrupulatnie przewietrzyli kadrę. Zatrudniono chociażby, Chrisa Harrisa czy Patricka Hougaarda. Jak widzisz szansę Twojego nowego zespółu w tegorocznych rozgrywkach Nice Polskiej Ligi Żużlowej?
Zobaczymy, czy kwestie kontraktowania zawodników już się zamknęły w Krakowie. Być może jeszcze coś się wydarzy. Póki co mamy dość ciekawą drużynę, dobrych obcokrajowców. Zawsze jest ciężko coś przewidzieć przed sezonem jak drużyna będzie jechać. Czasami bardzo dobra drużyna źle rozpocznie i jest ciężko, a czasami jest odwrotnie. Także, mówię, że takimi sprawami nie zaprzątam sobie głowy. Staram się skupić, abym sam wykonał robotę przed sezonem jak i w trakcie. Wiadomo, że wynik drużyny jest to wkład każdego zawodnika. Każdy musi się starać o to, aby jak najlepiej jechać i jak najlepiej punktować i przygotować się do sezonu i w trakcie sezonu to pokazywać i jeździć skutecznie. Wówczas drużyna odnosi sukcesy i jest zadowolony i to jest najważniejsze.

Jak się przygotowujesz do zbliżającego się sezonu?
Przygotowania są takie same jak roku temu, a nawet dwa lata temu. Mam swój tok przygotowań ogólnorozwojowych, także to wszystko idzie zgodnie z planem i sprawia mi to przyjemność. Nie jest to coś dla mnie, co mnie przemęcza. Lubię ćwiczyć i lubię wysiłek, także jest to teraz dla mnie fajny okres. Mogę poćwiczyć, pobiegać, popływać i mam to wszystko rozpisane. Zdrowie jest, także czekam kiedy w końcu wyjedziemy na tor. W zasadzie zostało mało tego czasu, praktycznie jeszcze miesiąc. Trzeba dopiąć wszystkie sprawy sprzętowe i przygotować się i zobaczymy jak zima długo potrwa. 

Jakim zapleczem sprzętowym będziesz dysponował w tym roku?
Sprzętu jest sporo i będę dysponował dużą ilością silników. Natomiast, na pewno będę zmieniał w trakcie sezonu i będę jeździł na wielu silnikach. Generalnie, nie jeżdżę za długo na jednym silniku. Przygotowuję sobie dużą ilość silników i będę testował i wybierał najlepszy silnik na dany tor.

Myślisz o tuningu silników u zagranicznych tunerów?
W ubiegłym roku przez cały sezon sam przygotowywałem sobie silniki. W poprzednich latach też jeździłem na silnikach przygotowywanych przeze mnie. Choć inny tunerzy też mi przygotowywali. Na najbliższy sezon najprawdopodobniej przygotuje sam większą połowę silników, które sprawowały się najlepiej w minionym sezonie. Być może zakupie jakieś silniki od tunerów, także mam pewne plany i zobaczę czy je zrealizuję. 

W mijającym sezonie prześladowały Ciebie kontuzję, poprzez które opuściłeś spotkania ligowe. Czego życzyłbyś sobie na nowy sezon? Co jest dla Ciebie najważniejsze?
Przede wszystkim, aby wszystko się dobrze układało, aby drużyna dobrze jechała. Wówczas będzie dobra atmosfera i wszystko jest o wiele lżej, jeśli drużyna jedzie i zdobywa się punkty, to każdemu zawodnikowi „wiatr dmucha w plecy”. Jeżeli wyników nie ma, to jest  o wiele ciężej. Przede wszystkim chcę jak najlepszych wyników i aby nie było żadnych kontuzji. To jest to dla mnie najważniejsze. Spoglądam też na przepisy, które się pojawiły, także to nie pomaga, aby tych kontuzji było mniej. Różne zapisy, chociażby o 1:5 do tyłu w meczu, które uderzają w zawodnika. To wszystko będzie powodować jeszcze większą desperację na torze. Trzeba nad tym wszystkim się zastanowić czy to wszystko w dobrym kierunku idzie.

Jedną z nowości w nowym regulaminie ma być potrącenie z pensji zawodnikowi w przypadku podwójnego przegrania biegu przez parę gospodarzy bądź gości, który przyjechał na trzeciej pozycji. Nie od dziś wiadomo, że żużlowiec zarabia pieniądze na torze. Bezwątpienia przepis ten jest bardzo kontrowersyjny i uderza tylko i wyłącznie w samego zawodnika.
Dokładnie tak. Wiadomo, że jeżeli zawodnik jedzie trzeci i bieg jest przegrywany podwójnie, to on i tak jedzie i stara się, aby zmienić rezultat tego wyścigu. Dodatkowo jest to teraz obwarowane finansowo, to tym bardziej potęguje i będzie potęgować u agresywnie jeżdżących zawodników dodatkową agresję na torze, która już i tak jest duża i na pewno to nie pomaga. Tak samo, jeśli zawodnicy będą jechać parą na podwójnym prowadzeniu, to ten drugi, jeżeli ma być „na celowniku” przez trzeciego, to też będzie miał nie zły „rebus”. Czy jechać drugi, czy nie przypadkiem atakować swojego, aby mieć więcej spokoju na prowadzeniu. Przepis jest dość mocno kontrowersyjny i nie idzie z duchem sportu.

W zeszłym roku ścigałeś się również w Danii. Czy w bieżącym roku masz zamiar, także szukać pracodawcy poza granicami Polski?
Tak jeździłem w lidze duńskiej. Na najbliższy sezon nie podpisałem kontraktu w Danii z tego względu, że spotkań było za mało i mnie nie interesowała znikoma ilość meczy. Jeżeli  miałbym jeździć, to przy konkretnej liczbie meczów i wówczas muszę inaczej się przygotować. Podpisywać kontrakt, aby jechać na parę meczy, to generalnie odrzucam.

Dziękuje Ci Zbigniew, że znalazłeś czas na rozmowę.
Również dziękuję za rozmowę.

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Orlen Oil Motor Lublin  vsInnpro ROW Rybnik

piątek 18:00

 

 Pres Toruń vs Krono Plast Włókniarz Częstochowa

piątek 20:30

BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław 

niedziela 16:30

Gezet Stal Gorzów vs Stelmet Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:15

Metlakas 2 Ekstraliga

 

 Texom Stal Rzeszów vs  Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30

 

 H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vsAutona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30

 

FIM Speedway Grand Prix

sobota 19:00

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

3

6

+40

2.   Bayersystem GKM Grudziądz 3 6 +36
3.  KS Apator Toruń  2 3 +8
4. Betard Sparta Wrocław 3 2 +18
5 Krono- Plast Włókniarz Częstochowa  3 2 -2
6.  Innpro ROW Rybnik 3 2 -4
7.  Gezet Stal Gorzów

3

1 -26
8. Stelmet Falubaz Zielona Góra  3

0

-58
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno 3 6 +24
2.  Fogo Unia Leszno 3 4 +45
3. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 3 4 +14
4. Hunters PSŻ Poznań  3 3 +4
5. Texom Stal Rzeszów 2 1 -8
6. Moonfin Malesa Ostrów 1 0 -4
7. Unia Tarnów 1 0 -37
8. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź

2

0

-38
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

2 4 +6
2.  Polonia Piła 1 2 +2
3.  OK Kolejarz Opole 2 2 +12
4.  Wybrzeże Gdańsk  2 2 0
5. Optibet Lokomotiv Daugavpils 2 2 0
6. Trans MF Landshut Devils 2 0 -6
7 Speedway Kraków 1 0 -14
 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Novyhotel Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



Klasyfikacja SGP
1. Bartosz Zmarzlik 
2. Robert Lambert
3.   Fredrik Lindgren
4.  Jack Holder
5. Mikkel Michelsen
6. Martin Vaculik
7. Daniel Bewley
8.  Dominik Kubera
9. LAnders Thomsen
10.  Brady Kurtz
11.  Jason Doyle
12.  Kai Huckenbeck 
13.  Andrzej Lebiediew
14.  Jan Kvech 
15.  Max Fricke
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  Piotr Pawlicki
7.  Maciej Janowski
8.  Jewgienij Kostygow
9.  Kacper Woryna
10.  Vaclav Milik
11.  Anders Thomsen
12.  Dimitri Berge
13.  Norick Bloedorn
14.  Timo Lahti
15.  Rasmus Jensen
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu