Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 164
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  SGP-SON-U21

  Żużel Narodów oficjalnie zamiast DPŚ w sezonie 2018
 2018-02-10 11:46:29  Stanisław Wrona    inf. prasowa / inf. własna

W piątek oficjalnie poinformowano o tym, o czym mówiono już od dawna. W sezonie 2018 z kalendarza FIM zniknie Drużynowy Puchar Świata, a zastąpi go nowa rywalizacja o nazwie Żużel Narodów (z ang. "Speedway of Nations"). Dwa finałowe turnieje odbędą się 8 i 9 czerwca we Wrocławiu.

Podstawową zmianą, w stosunku do zawodów, do których przyzwyczaili się kibice od 2001 roku będzie to, iż każda z reprezentacji do boju wystawi tylko dwóch czołowych zawodników. Zmagania przybiorą zatem charakter "parowy", jednak władze światowego żużla wstrzymały się z oficjalnym powrotem Mistrzostw Świata Par, nie wiedzieć czemu, nadając tej imprezie inną nazwę.

W całej rywalizacji mają wystąpić zawodnicy z 15 krajów. Po 7 reprezentacji zmierzy się w turniejach półfinałowych, które zaplanowano na 2 i 5 czerwca. Z nich awans do rywalizacji finałowej uzyskają po 3 ekipy, które dołączą do gospodarzy, czyli Polski, podczas dwudniowego finału, który odbędzie się 8 i 9 czerwca we Wrocławiu. To pierwszy przypadek od 1998 roku, kiedy medale światowego czempionatu będą przyznane po rywalizacji duetów, a nie drużyn. Wówczas to w Vojens w Drużynowych Mistrzostwach Świata triumfowała ekipa Stanów Zjednoczonych, przed Szwecją i Danią.

- Od dłuższego czasu nawoływano do powrotu turnieju o Mistrzostwo Świata Par i jestem pewny, że nowość w postaci Monster Energy FIM Żużla Narodów zapewni nam tydzień wspaniałego ścigania. Świetnie będzie zobaczyć aż 15 narodowości, biorących udział w walce o Mistrzostwo Świata, oferując przy tym szansę bycia częścią tego wydarzenia większej ilości zawodników oraz kibiców. Dzięki temu, że mistrzostwo będzie przyznane dopiero po ostatnim wyścigu tygodnia, mamy zagwarantowany ekscytujący finał i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, kto znajdzie się na szczycie - mówi dyrektor zarządzający w BSI Speedway, Torben Olsen.

Dyrektor Wyścigów Torowych w Międzynarodowej Federacji Motocyklowej również podziela hurraoptymizm, jeśli chodzi o zmianę formuły rozgrywania zmagań drużynowych w przyszłym sezonie.

- Jestem bardzo podekscytowany i już nie mogę się doczekać nowych Mistrzostw Świata FIM. Pracowaliśmy przez długi czas, aby znaleźć możliwie jak najlepszy format i scenariusz dla Żużla Narodów. Jestem pewny, że te mistrzostwa zapewnią nam sporo niespodzianek i niepewności. Powiększyliśmy liczbę narodowości, biorących udział w mistrzostwach drużynowych, a możliwość wyznaczenia nominacji dla młodego zawodnika w każdej drużynie, da impuls programom młodzieżowym, w krajach biorących w tym udział. To dodatkowo da nam wszystkim szansę obejrzenia młodych żużlowców na wysokim poziomie. Chcę podziękować i pogratulować naszemu promotorowi, czyli BSI za wiarę w Żużel Narodów i jestem przekonany, że razem zorganizujemy bardzo wyjątkowe mistrzostwa pod egidą FIM - dodaje Armando Castagna.

Z każdego z uczestniczących w tym wydarzeniu krajów, będzie oddelegowanych dwóch czołowych zawodników. We wszystkich turniejach odbędzie się 21 programowych biegów, z dodatkowymi dwoma "eliminatorami" w obydwu półfinałach, aby wyłonić ostatnich uczestników finałowej rywalizacji.

W tej z kolei, drużyna z największą ilością punktów po 21. biegu drugiego dnia zmagań uzyska bezpośredni awans do Wielkiego Finału. Do niej dołączy ekipa, która w półfinałowym wyścigu okaże się lepsza, a wezmą w nim udział 2. i 3. zespół, pod względem zdobyczy punktowej z dwóch dni. Zwycięzcy Wielkiego Finału zostaną nowymi Mistrzami Świata.

Punktacja w każdym z biegów będzie taka, jak w normalnym wyścigu - 3 punkty za zwycięstwo, 2 za drugie miejsce, 1 za trzecie i brak zdobyczy za ostatnią pozycję w wyścigu lub jego nieukończenie. Po wybraniu dwóch czołowych zawodników, każdy z krajów będzie mógł wystawić na rezerwie młodzieżowca do lat 21, który będzie mógł wystąpić w dowolnej liczbie biegów, w zależności od decyzji trenera drużyny. Każde z zestawień musi jednak pozostać niezmienione do końca finałowej rywalizacji, a zmian można dokonać tylko w przypadku kontuzji któregoś z poprzednio startujących jeźdźców. Więcej informacji o Monster Energy FIM Żużlu Narodów zostanie przedstawionych w niedługim czasie.

==========

Idea powrotu zmagań "parowych" do kalendarza FIM wydaje się być jak najbardziej słuszną. Niemniej jednak zrobione to zostanie kosztem imprezy, do której kibice i poszczególne kraje przyzwyczaiły się już na dobre. Warte podkreślenia w tym miejscu jest to, że w sezonie 2019 zaplanowano już Drużynowy Puchar Świata w Gorzowie Wielkopolskim, zatem miejsca w teminarzu na nowe, "cudowne dziecko" FIM zapewne zabraknie.

Z pewnością gdyby kalendarz rozgrywek nie napęczniał do granic możliwości w ostatnich latach, byłoby w nim miejsce zarówno dla rywalizacji parowej, jak i drużynowej. Problemem w tym wszystkim jest raczej to, że w coraz mniejszej ilości krajów bez problemu można skompletować ekipę, składającą się z 4 zawodników, prezentujących w miarę wysoki poziom. Kłopotu w ostatnich latach nie miała z tym Polska, a teraz, mając szeroką kadrę, trener Marek Cieślak będzie musiał dokonać bardzo ciężkiego wyboru, gdyż miejsca dla seniorów będą tylko dwa.

Inną sprawą, na którą nie sposób nie zwrócić uwagi, jest to, że o końcowym wyniku zadecyduje tak naprawdę jeden, ostatni wyścig. W Mistrzostwach Świata Par, które ostatni raz odbyły się w roku 1993 oraz w zmaganiach drużynowych, wyznacznikiem zwycięstwa była zawsze suma punktów, wywalczona przez poszczególne ekipy. Tutaj sprowadzi się to do tego, że zespół, który po dwóch dniach może mieć dużą przewagę nad pozostałymi, w przypadku pecha w decydującym wyścigu, zajmie pozycję "pierwszego pokonanego", czyli drugą. Owszem spowoduje to emocje do samego końca finałowych zmagań, jednak o duchu rywalizacji "fair-play" w tym wypadku chyba nie będzie mowy.

Dodatkowym tematem, który warto poruszyć jest sam fakt organizacji turnieju. Do niedawna mówiono, że trzy finały Drużynowego Pucharu Świata nie mogą odbyć się w Polsce 3 razy pod rząd (2017 Leszno, 2019 Gorzów Wielkopolski). Po nadaniu rywalizacji nowej nazwy i zmienieniu jej formatu nie stoi to już na przeszkodzie i decydującą batalię zaplanowano we Wrocławiu. Wynika z tego wyraźnie, że już chyba tylko polscy organizatorzy są zawsze skorzy i chętni to płacenia odpowiednich sum, za możliwość goszczenia tego typu imprez na własnym podwórku. To może z kolei doprowadzić do sytuacji, że niedługo zmagania drużynowe, parowe, czy jeszcze inne będą kończyły się tylko w naszym kraju. A przecież istnieje również możliwość, że przy braku chętnych, BSI postanowi zorganizować w Polsce więcej niż trzy turnieje cyklu Speedway Grand Prix. Wszystko wskazuje bowiem wyraźnie na to, że warunki, które za każdą z imprez są przedstawiane przez tę firmę, najbardziej skłonni są zaakceptować właśnie Polacy...

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu