POLSKA
W środę pod Lesznem obradowało stowarzyszenie żużlowców. Dyskutowano m.in. na temat obowiązujących przepisów. Zawodnicy coraz wyraźniej chcą wpływać na to, co dzieje się w polskim żużlu. Obecnie nie występują nawet w roli konsultantów. Jednak wydarzenia, jakie miały miejsce podczas Finału IMP pokazały, iż zawodnicy potrafią walczyć o swoje.
Na początku sezonu 2008, Speedway Ekstraliga wprowadziła kontrowersyjny zapis o przyznaniu klubom prawa, do dysponowania powierzchnią na kevlarach zawodników. Podniosło się wówczas wielkie larum w środowisku żużlowców. Nie od dziś, bowiem wiadomo, iż na reklamach sporo można zarobić. Prezes Speedway Ekstraligi Ryszard Kowalski tak tłumaczył motywy swojej decyzji - Zawodnicy jeżdżą w Speedway Ekstralidze, czy produkcie przygotowanym i promowanym przez kluby.
Zawodnicy przekonywali o słuszności swoich racji - To niech kluby wypromują ligę bez naszego udziału. Niedługo dojdzie do tego, że na skarpetkach będziemy musieli nosić logo PZMot. Nikt natomiast nie pamięta, że nie jesteśmy piłkarzami, którym wystarczą buty, spodenki i koszulka. My sami musimy utrzymać kilku mechaników, sami musimy płacić za każdą śrubkę - mówił jeden z czołowych żużlowców.
Kolejną zgrzytem, jaki pojawił się na linii Speedway Ekstraliga-żużlowcy były zdarzenia, jakie miały miejsce podczas Finału Indywidualnych Mistrzostw Polski. Okazało się, bowiem, iż organizator całej imprezy - Unia Leszno wystąpiła, do SE o przyznanie jej prawa do umieszczenia logo sponsora na kierownicach motocykli wszystkich zawodników. Klub z Leszna otrzymał pozytywną odpowiedź od sterników Ekstraligi. Tuż przed zawodami okazało się jednak, iż żużlowcy pod groźbą strajku, żądają umieszczenia logo własnych sponsorów na motocyklach. Na całe szczęście do skandalu nie doszło i zawodnicy porozumieli się z organizatorami.
Po tym zdarzeniu zawodnicy postanowili powołać własne stowarzyszenie, które reprezentowałoby ich interesy. Na czele tego związku stanęli Mistrz Polski - Adam Skórnicki, Rafał Dobrucki oraz Grzegorz Walasek. Większość czołowych żużlowców przyłączyła się do tego stowarzyszenia i wspólnie chce mieć wpływ na decyzję dotyczące polskiego żużla.
Jesteśmy gotowi do ustępstw i na pewno znajdziemy jakieś rozwiązanie. Nie może jednak dochodzić do sytuacji, że jesteśmy zaskakiwani czymś w połowie sezonu. My umowy ze sponsorami podpisujemy wiosną, a potem nagle w sierpniu okazuje się, że w finale IMP nie możemy ich reklamować. Po prostu niech wszystkie zasady będą znane przed sezonem - powiedział jeden z zawodników.
Zawodnicy zapowiedzieli, iż chcą przedstawić swoje spostrzeżenia jakie ustalili podczas spotkania w Lesznie.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
4. | ![]() |
4 | 4 | +22 |
5 | ![]() |
4 | 3 | -22 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -18 |
7. | ![]() |
2 | 0 | -10 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów