POLSKA
W sezonie 2014 w Enea Ekstralidze ma jeździć 8 drużyn, zniesiony ma zostać również limit Kalkulowanej Średniej Meczowej. Większość prezesów Ekstraligi chce 10 drużyn i utrzymania KSM. Chcą zmiany przyjętego wcześniej regulaminu rozgrywek, który miał obowiązywać do końca 2015 roku.
- Wszystkim rewolucjonistom chciałbym przypomnieć, że przed sezonem powołana przeze mnie "grupa mędrców" przygotowała projekt rozgrywek, który zakładał, że w sezonie 2014 Ekstraliga liczyć będzie osiem zespołów i nie będzie KSM-u. Zmienianie tego teraz, pod wpływem chwili, byłoby niepoważne. Obecny regulamin ma obowiązywać do końca 2015 roku. Po tym okresie przyjdzie czas na analizę i ewentualne zmiany. Nie kupuję stwierdzenia, że prezesi potrzebują większej Ekstraligi i KSM-u, by ratować żużel. Zawsze mówiłem, że prezesi, to najsłabsze ogniwo speedwaya. Nie ma u nich chęci pracy organicznej, gdzie trzeba coś zbudować od podstaw i dochodzić do sukcesu małymi kroczkami. Wielu ludzi z tego środowiska chce się szybko wylansować. Ci ludzie biorą kredyty i stawiają pałace, choć ich na to nie stać. Znamienne jest też to, że rok temu prosili, żebym wziął ich za mordy, a teraz żądają zmian - powiedział dla Przeglądu Sportowego Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego.
Prezesi uważają, że osiem drużyn i brak KSM zniszczą polski żużel, dlatego na najbliższym walnym zgromadzeniu chcą rozmawiać o ponownej zmianie reguł gry. - W innym razie liga podzieli się nam na biednych i bogatych i znowu będą wyniki 60:30 - mówi prezes Stali Gorzów Ireneusz Zmora.
- Usuwanie KSM jest patologiczne - dodaje prezes Lechmy Startu Gniezno Arkadiusz Rusiecki. - W tym sezonie startowało 10 drużyn, obowiązywał KSM i śmiało można powiedzieć, że tak atrakcyjnych rozgrywek nie widzieliśmy od dziesięciu lat. Po co to zmieniać? - pyta Piotr Baron, trener Betardu Sparty Wrocław.
Przedstawiciele 8 z 12 drużyn (biorąc pod uwagę zespoły startujące w tym roku w Ekstralidze i dwójkę z I ligi bijącą się o awans) chcą KSM. Siedem klubów domaga się 10-zespołowej Ekstraligi. - KSM dał bardzo wiele - przekonuje Zmora.
Prezes Zmora dodaje też, że zmniejszanie liczebności Ekstraligi jest sprzeczne z jej statutem. - Widnieje w nim zapis o poszerzaniu rozgrywek - przekonuje i dodaje: - Pamiętamy, że Ekstraliga to szansa. Mówi się, że prezesi wydają pieniądze wbrew zdrowemu rozsądkowi. Uważam inaczej - wydają, bo zgodnie ze zdrowym rozsądkiem starają się utrzymać w Ekstralidze. Dopóki zespół występuje w elicie, możesz mieć nadzieję, że ktoś poda pomocną dłoń. Gdy z niej wypadasz, wszyscy odwracają się na pięcie.
Nie będzie jednak zmian w Ekstralidze, jeśli nie zaakceptuje ich prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski. Zarówno on, jak i prezes Ekstraligi Żużlowej Wojciech Stępniewski zapewniają, że nie będą teraz grzebać w regulaminie i zmieniać reguł w trakcie gry. - Szkoda energii prezesa Zmory. Czas na dyskusję o zmianach będzie w 2015 roku - mówi Robert Dowhan, człowiek, który zbudował potęgę Falubazu Zielona Góra.
- Co roku wraca ta sama dyskusja, a przecież większość opowiadała się za zmianami, zmniejszeniem ligi i zniesieniem KSM - wylicza Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego. - Wiadomo jednak, że każdy chce dopasować regulamin do swoich potrzeb, więc teraz mamy próbę przewrócenia wszystkiego do góry nogami. To nie ma sensu. Czy KSM był, czy go nie było, i tak te same zespoły walczyły o medale.
PGE Ekstraliga
Betard Sparta Wrocław vs
Gezet Stal Gorzów
piątek 18:00
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
piątek 20:30
Stelmet Falubaz Zielona Góra vs
Pres Toruń
niedziela 17:00
Krono Plast Włókniarz Częstochowa vs
Innpro ROW Rybnik
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Moonfin Malesa Ostrów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
czwartek 19:00
Abramczyk Polonia Bydgoszcz vs
Cellfast Wilki Krosno
niedziela 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów