eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 252
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Aktualności

  Artiom Łaguta: Jestem z tego sezonu naprawdę zadowolony
 2017-10-09 13:04:30  Stanisław Wrona    inf. własna

Artiom Łaguta wziął udział w turnieju o 69. Zlátą Přilbę w Pardubicach. Rosjanin był jednym z zawodników rozstawionych w zmaganiach ćwierćfinałowych. Trafił jednak do mocniejszej z grup i nie udało mu się awansować dalej. Teraz za cel obiera sobie walkę o medal w ostatnim finale Indywidualnych Mistrzostw Europy.

Przypomnijmy, że w słynnym, pardubickim turnieju zawodnicy startują w sześciu, zdobywając za zajęte miejsca odpowiednio 5,4,3,2,1 i 0 punktów, a do końcowego rachunku liczą się dwa najlepsze starty, wywalczone przez każdego z nich. W takich warunkach Łagucie, z 7 zdobytymi "oczkami, nie udało się awansować do półfinałów, z pewnością nie robił z tego jednak tragedii i cieszył się, że mógł wziąć udział w tych zmaganiach. – Najważniejsze, że pojeździłem w tych zawodach. Nie było żadnej presji. Jak było dobrze, to było dobrze. Nie spasowałem po prosu motorów do końca tak, jak w Polsce, czy na innych torach. Ciężko było to zrobić, to jechaliśmy na bardzo twardym torze, który jest w Pardubicach. „Vaszek” Milík jeździ tam częściej i wie, co i jak. Nie tylko ja tak pojechałem, jeszcze paru takich dobrych zawodników również – mówił o swoim występie w Pardubicach, Artiom Łaguta.

Brak sympatii do twardego owalu mógł nieco dziwić, ponieważ w Grudziądzu, gdzie od trzech lat startuje Rosjanin, jest najprawdopodobniej najtwardszy tor w Polsce. Według niego nawet Tarnów, gdzie występował wcześniej, nie ma podobnego, do tego w Pardubicach. – W Grudziądzu jest twardo, ale jednak nie ma 400 metrów (śmiech). Wcześniej w Tarnowie nie było tak twardo. Ten tor jest taki trochę dziurawy. Zawody jednak w sumie były super, mogły się podobać. Gdybym pojechał lepiej w ostatnim biegu, awansowałbym. Zmieniłem motory i po tej zmianie to się nie udało – dodał.

Klub w Polsce, którego barwy Łaguta reprezentuje od trzech lat, walczył w zakończonym sezonie o utrzymanie. Na kolejny sezon ambicje mają być znacznie większe, w związku w czym pojawiło się już nawet hasło „jedziemy po medal”, zwiastujące poważniejsze plany grudziądzkich działaczy. Nie wiadomo jednak jeszcze, kto miałby wzmocnić tę ekipę. – Mam nadzieję, że klub z Grudziądza coś pozmienia i będzie dobrze. Na razie jednak nic nie wiem. Z kimś tam z pewnością rozmawiają – skwitował krótko.

Nie ma co ukrywać, że kończący się sezon był dla Rosjanina bardzo dobry. Znacznie poprawił on występy na polskich torach, udało mu się wywalczyć awans do przyszłorocznego cyklu Speedway Grand Prix i nadal liczy się w walce o medale Indywidualnych Mistrzostw Europy. Ostatni, zaległy finał tej serii zaplanowany jest na najbliższą sobotę (14.10) w Lublinie. – Do końca została mi jeszcze jedna runda Mistrzostw Europy. Najważniejsze to pojechać tam bardzo dobrze i już będzie koniec sezonu. Był on w moim wykonaniu bardzo dobry. Zająłem trzecie miejsce pod względem średnich w ekstralidze. To było dla mnie najważniejsze. Chciałem chociaż raz być w pierwszej piątce, ale byłem trzeci, zatem skończyło się to jeszcze lepiej. Jestem z tego sezonu naprawdę zadowolony. Teraz trzeba bardzo dobrze przepracować zimę i przygotować się już na następny rok – podkreślił.

W tej chwili Łaguta plasuje się na 3. miejscu w klasyfikacji europejskiego czempionatu. Nie stracił on jednak jeszcze szans i nadziei nawet na zwycięstwo w całych zmaganiach. Jako przykład przypomniał sytuację Nickiego Pedersena, z ubiegłego sezonu, kiedy to w Rybniku odrobił znaczną stratę do czołówki serii. – Na pewno w Mistrzostwach Europy chciałbym wywalczyć medal, a najlepiej jeszcze złoty. Lebiediew teraz ma końcówkę sezonu bardzo słabą. „Vaszek” Milík ma dobry okres, ale on wyprzedza mnie tylko o dwa punkty, a Andrzej o sześć. Mam zatem szansę. Przecież Nicki Pedersen w zeszłym roku też prawie nie miał szans. Tak mówili, a zrobił tam 16, czy 17 punktów (17 – przyp. red.) i został Mistrzem Europy.

Przy obecności w cyklu Speedway Grand Prix, niektórzy zawodnicy odpuszczali walkę na europejskim podwórku, z powodu zbyt dużej ilości startów. Przy założeniu 11 lub 12 rund w tej pierwszej rywalizacji, Rosjanin zostając w cyklu Speedway European Championship czekać będzie na 15 lub 16 imprez, gromadzących bardzo dobrą stawkę zawodniczą. W tej chwili nie chce on jednak mówić o swojej decyzji odnośnie startów w obydwu seriach. – Na razie nic nie mogę powiedzieć. Musimy poczekać do końca sezonu. Zobaczymy, co stanie się w ostatniej rundzie. Jak pójdzie dobrze, to będziemy coś myśleć. Albo będę jeździł, albo nie – coś na pewno wymyślimy – zakończył z uśmiechem rozmowę, zawodnik eSpeedway Team, Artiom Łaguta.

Relacje Live

SGB PREMIERSHIP
Swindon Robins - Somerset Rebels
czwartek, godzina 20:30

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
10 18 +124
2. Betard Sparta Wrocław
10 15 +70
3. Cash Broker Stal Gorzów
10 15 +47
4. forBET Włókniarz Częstochowa
10 13 +6
5. Get Well Toruń
10 10 -43
6. Grupa Azoty Unia Tarnów 10 8 -72
7. Falubaz Zielona Góra 10 7 -28
8. MrGarden GKM Grudziądz
10 6 -104
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
11 25 +203
2. ROW Rybnik 11 14 +142
3. Car Gwarant Start Gniezno 9 12
+41
4. Lokomotiv Daugavpils 8 11 -15
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 10
8
+30
6. Euro Finannce Polonia Piła 7 4 -86
7. Orzeł Łódź
7 3 -33
8. Arge Speedway Wanda Kraków
9 2
-282
2. Liga Żużlowa
1. MDM Komputery Ostrovia Ostrów
9 18 +129
2. Stal Rzeszów 8 17 +106
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 9
13
+60
4. OK Kolejarz Opole 9 9 -25
5. Iveston PSŻ Poznań
8

5

-50
6. Polonia Bydgoszcz

8

5
-128
7. KSM Krosno 9 2 -92
SGB Premiership
1. Somerset Rebels 12 24 -22
2. Swindon Robins 13 23 +13
3. Wolverhampton Wolves 12 22 +26
4. Belle Vue Aces 12 20 +21
5. Poole Pirates 12 17 -2
6. Leicester Lions 11 17 -26
7. King's Lynn Stars 10 16 -10
Elitserien
1. Smederna Eskilstuna 10 16 +94
2. Dackarna Malilla 10
16 +80
3. Rospiggarna Hallstavik 10
16 +75
4. Vetlanda Speedway 10
14
+19
5. Indianerna Kumla
10
11
-65
6. Västervik Speedway 10
10
-46
7. Lejonen Gislaved 10
7 -38
8. Masarna Avesta
10 2
-119
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  65
2.  Fredrik Lindgren  54
3.  Emil Sajfutdinow 48
4.  Maciej Janowski  47
5.  Greg Hancock  41
6. Artiom Łaguta 41
7.  Patryk Dudek  36
8.  Bartosz Zmarzlik 36
9.  Jason Doyle  35
10.  Chris Holder 31
11.  Matej Žagar  28
12.  Nicki Pedersen 25
13. Przemysław Pawlicki  14
14. Craig Cook  9
15. Niels Kristian Iversen  9
16.  Martin Vaculik  4
Klasyfikacja SEC
1.  Jarosław Hampel  25
2.  Leon Madsen  22
3.  Robert Lambert 20
4.  Mikkel Michelsen  20
5.  Kai Huckenbeck  20
6. Peter Kildemand 18
7.  Emil Sajfutdinow 17
8.  Antonio Lindbaeck 17
9.  Vaclav Milik  16
10.  Krzysztof Kasprzak 14
11. Andriej Kudriaszow  13
12.  Andreas Jonsson  13
13.  Piotr Pawlicki 12
14. Andrzej Lebiediew  10
15. Josef Franc  0
Klasyfikacja IMŚJ
1.  Maksym Drabik  20
2.  Robert Lambert  17
3.  Bartosz Smektała  17
4.  Dominik Kubera  12
5.  Fredrik Jakobsen 11
6. Daniel Kaczmarek 8
7.  Patrick Hansen  7
8.  Andreas Lyager 7
9.  Daniel Bewley  7
10.  Joel Kling  6
11.  Filip Hjelmland 4
12.  Nick Skorja 3
13. Filip Hajek  1
14. Robert Chmiel  1
15. Davis Kurmis  0
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Pi. Pawlicki: Po dobrych turniejach wzrasta pewność siebie

Piotr Pawlicki debiutuje jako stały uczestnik TAURON Speedway Euro Championship. Po wypadnięciu z cyklu Grand Prix, Polak nadal walczy o prestiżowe trofea i nie traci kontaktu z międzynarodową stawką. Młodszy z braci Pawlickich ma prosty przepis na żużlowy sukces: - Najważniejsze to być sobą i robić to, co się kocha z pasją i zaangażowaniem – mówi.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Solidny krajowy zawodnik. Problem wielu lig

Polska, Szwecja czy Wielka Brytania słyną z dość silnych lig żużlowych. Wydaje się, że przychylnym rozwojowi młodych zawodników, głównie juniorów - jest cenzus ograniczeń w postaci obowiązkowego korzystania z krajowych zawodników. Jednak nie we wszystkich ligach sytuacja wygląda tak kolorowo...

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu