Wywiady
Bartosz Świącik jest wychowankiem Stowarzyszenia Włókniarza Częstochowa. Młodzieżowiec w rozmowie z naszym portalem opowiedział jak się zaczęła jego przygoda z żużlem. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z rozmową z juniorem częstochowskich Lwów.
Mateusz Makles: Bartek jak to się zaczęło, że wybrałeś speedway?
Bartosz Świącik: Żużel to pasja wielu członków mojej rodziny. Na mecze zabierał mnie tata. Od dziecka marzyłem, żeby zostać zawodnikiem. W maju 2014 roku po raz pierwszy zetknąłem się osobiście z motocyklem żużlowym. Wciągnęło mnie to.
Można powiedzieć, że zamiast krwi w twoim ciele płynie metanol?
W dużym stopniu tak (uśmiech).
Jak wspominasz pierwszy kontakt z motocyklem żużlowym przy ulicy Brzegowej w Częstochowie?
Przy Brzegowej na mini torze miałem okazję jeździć tylko raz na 500cc.
Czemu dopiero w tym sezonie pomyślałeś o zostaniu żużlowcem?
Jeśli chodzi o zdanie certyfikatu żużlowego, dopiero teraz poczułem się gotowy.
Po zdaniu licencji nie miałeś wiele okazji do jazdy. Myślisz, że wiosną dostaniesz więcej szans na rozwój?
Po licencji jeździłem tylko treningowo. Choć, udało mi się wystąpić w dwóch turniejach . Mam jeden cel, aby z sezonu na sezon być coraz lepszym. Zobaczymy co przyniesie czas.
Jakie masz marzenie związane ze speedway'em?
Mam wiele marzeń związanych z żużlem, ale póki co pozostanę przy zdobywaniu doświadczenia i umiejętności. Trening czyni mistrza.
Bartek sezon już za nami. Jak ocenisz to co się stało z drużyną częstochowską pod koniec 2014 roku?
Nie potrafię zrozumieć dlaczego SCKM nie zostało dopuszczone do rozgrywek 2-ligowych. Niestety, czasu się nie cofnie.
Czy myślisz, że ta roczna przerwa w Częstochowie, negatywnie wpłynie na kibiców?
Myślę że nie. Częstochowscy kibice kochają czarny sport. Na pewno nie mogą się doczekać meczów z udziałem CKM-u.
Jak przygotowujesz się do nadchodzącego sezonu?
Niedługo rozpoczynam treningi ogólnorozwojowe, które potrwają okres, wyłączony ze sportu żużlowego.
Razem czy z kolegami, będziesz trenował nad formą?
Razem z kolegami. Poza grupowymi treningami, będę wykonywał także pracę samodzielnie.
Twoim zdaniem, ochraniacze na szyje to dobra rzecz?
Bezsprzecznie. Na początku obawiałem się o ograniczone ruchy. Teraz bez tego na tor nie wyjeżdżam.
Gdyby Darcy mial ochraniacz dalej cieszyłby się jazdą?
Raczej tak, ale nie ma teraz co gdybać.
Jak wygląda Twój park maszyn na sezon 2016?
Sprzęt, na którym jeździłem w tym sezonie postaram się jak najlepiej przygotować na sezon 2016.
Myślisz o tuningu silników u znanych tunerów?
Niestety póki co finanse na to nie pozwalają. Jest to drogi sport.
Jakim sprzętem dysponujesz na dzień dzisiejszy?
Na tę chwile posiadam 3 sprawne motocykle i będę starał się jak najlepiej je przygotować.
Wielu naszych czytelników zastanawia się, ile wynosi koszt i w jakim odstępie czasu oddajesz silniki do serwisu? Mógłbyś coś więcej opowiedzieć na ten temat?
Nowy motocykl to koszty rzędu 40 tysięcy złotych i wicej, ale to zależy od klasy sprzętu. Średnio, co 30 biegów oddajemy silnik do przeglądu. Czasem potrzebny jest tylko remont silnika, który kosztuje kilka tysięcy złotych. Są przypadki, że podczas sezonu trzeba zrobić kilka razy remont silnika, a co jak żużlowiec ma ich kilka...
Planujesz podpisanie jakiegoś kontraktu poza polską ligą?
Nie myślałem o tym jeszcze.
Jakie masz priorytety na przyszły sezon?
Chcę się cały czas rozwijać. Nie stawiam sobie jednego celu w sezonie 2016, ponieważ chcę udoskonalać swoje umiejętności.
I tym miłym akcentem kończymy nasza rozmowę. Dziękuje Ci Bartek, że znalazłeś czas na rozmowę.
Również dziękuje i przy okazji chciałbym podziękować moim sponsorom za wsparcie tj. firmie Baukraft, MLEK, PRS, CMB oraz PAT-ROX.
PGE Ekstraliga
Orlen Oil Motor Lublin vs
Innpro ROW Rybnik
Pres Toruń vs
Krono Plast Włókniarz Częstochowa
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Betard Sparta Wrocław
Gezet Stal Gorzów vs
Stelmet Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Texom Stal Rzeszów vs
Moonfin Malesa Ostrów
sobota (3maj) 16:30
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź vs
Autona Unia Tarnów
niedziela (4 maj) 14:30
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 |
6 |
+40 |
2. | ![]() |
3 | 6 | +36 |
3. | ![]() |
2 | 3 | +8 |
4. | ![]() |
3 | 2 | +18 |
5 | ![]() |
3 | 2 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | -4 |
7. | ![]() |
3 |
1 | -26 |
8. | ![]() |
3 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
3 | 6 | +24 |
2. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
2 | 1 | -8 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -37 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-38 |
![]() |
||||
1 |
|
2 | 4 | +6 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
3. | ![]() |
2 | 2 | +12 |
4. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
5. | ![]() |
2 | 2 | 0 |
6. | ![]() |
2 | 0 | -6 |
7 | Speedway Kraków | 1 | 0 | -14 |
![]() |
||||
1. | Orlen Cellfast Wilki Kroso | |||
2. | Enea Stal Gorzów | |||
3. | Novyhotel Falubaz Zielona Góra | |||
4. | Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno | |||
5. | Motor Lublin | |||
6. | GKM Grudziądz | |||
7. | TAURON U24 Włókniarz Częstochowa | |||
8. | KS Toruń | |||
9. | U24 Beckhoff Sparta Wrocław | |||
![]() |
||||
1. | ![]() |
|
|
|
2. | ![]() |
|||
3. | ![]() |
|
||
4. | ![]() |
|
||
5. | ![]() |
|
||
6. | ![]() |
|||
7. | ![]() |
|
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów