eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 238
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Barry Bishop: Macie sponsorów i system treningów
 2017-01-30 10:52:29  Stanisław Wrona    inf. własna

W sezonie 2016, podczas wizyty na Wyspach Brytyjskich odwiedzilismy stadion zespołu Isle of Wight Warriors. Zapraszamy na drugą część rozmowy z promotorem "Wojowników", Barry'm Bishopem, w której mówi on m.in. o swojej szkółce "My First Skid" oraz wypowiada się na temat kondycji brytyjskiego speedway'a.

Pierwszą część rozmowy opublikowaliśmy dla Państwa 20 stycznia i znajduje się ona TUTAJ.

eSpeedway.pl: Wasz tor jest raczej przyczepny, czy nie ma wielkich problemów z przygotowaniem nawierzchni do zawodów?

Barry Bishop: Nasz tor jest najdłuższy w Wielkiej Brytanii i ma 395 metrów długości. Jest on mocno pochyły na drugim wirażu, natomiast nieco mniej na pierwszym. To tor z pewnością do ścigania, nadaje się dla zawodników, którzy potrafią twardo rywalizować i atakować. Jednym z naszych największych wyzwań jest jego nawadnianie oraz dostarczanie łupkowej nawierzchni na stadion (nie jest ona produkowana na Wyspie).

Na większości obiektów stosowane są polewaczki. Podczas naszej wizyty widzieliśmy tylko mężczyznę z wężem na wodę. Czy takie rozwiązanie jest stosowane zawsze, czy tylko w mniej słoneczne dni, gdy nawierzchnia potrzebuje mniejszej ilości wody?
Oczywiście posiadamy polewaczkę. Jest ona używana poprzedniego dnia, nocy oraz w dzień rozgrywania zawodów. Dzięki niej dostarczana jest woda na stadion i pozwala to na rozgrywanie meczu na naprawdę dobrym torze, który się nie kurzy. Mamy na nim jednak kilka nierównych miejsc, które absorbują więcej wody, prawdopodobnie dlatego widzieliście mężczyznę, polewającego tor, przy pomocy węża z wodą.


Miejscowy "polewaczkowy", który pilnuje, aby nierówne miejsca na torze były odpowiednio nawodnione.

W zespole z Wyspy Wight swoją karierę na Wyspach Brytyjskich zaczynał Chris Holder. Czy myślicie, że jest szansa na kolejnego tej klasy zawodnika, który będzie stawiał pierwsze kroki pod Waszymi skrzydłami?
Zawsze chcemy, aby nasz klub dostarczał dobrych zawodników. Mamy żużlową szkółkę o nazwie „My First Skid” , która zawsze jest pełna chętnych osób, zarówno z Wyspy, jak i z głównej części Wielkiej Brytanii, dlatego wiemy, że są wśród nich również utalentowani chłopcy. Szkoła ma w tej chwili trzech w pełni sponsorowanych jeźdźców, a są to Chad Wirtzfeld (13), Cameron Bell (8) i Connor Sangster (10). Ci chłopacy motywują naszych zawodników i jestem pewny, że ujawnimy jakiś ukryty talent lub dwa, gdy przyjdzie odpowiedni czas.

Zachęcamy każdego w klubie, aby był tak dobry, jak tylko potrafi. Ben Wilson w wieku 19 lat będzie miał świetny rok, a jazda na dużych torach może spowodować, że po prostu we właściwy sposób “odpali”.

W lutym będziemy gościć na obozie kadrę młodzieżową Wielkiej Brytanii (GB Young Lions), to będzie dla nas również szansa, aby uczyć się od zespołu reprezentacyjnego i brać udział w tym obozie.

Czy trudno znaleźć sponsorów żużla na Wyspie Wight, zwłaszcza jeśli chodzi o położenie klubu żużlowego, niemalże najdalej na południe?
Znalezienie sponsorów nigdy nie jest łatwe i aby to się udawało trzeba całkowicie wierzyć w to, co się mówi i robi. Pracowaliśmy ciężko aby pozyskać darczyńców i mamy naprawdę świetny zespół sponsorów z Wyspy oraz krajowych i międzynarodowych. Mam nadzieję, że wszyscy z naszych sponsorów wiedzą, jaką wartość stanowią dla nas, ale również jaką my jesteśmy dla nich. Bycie związanym z klubem, taki jak nasz, który zmienia przedstawienie speedway’a to coś wielkiego i jestem przekonany o tym, że oni to uwielbiają.

Czy myślcie o kontraktowaniu w przyszłości zawodników z zagranicy, czy raczej będziecie stawiać na własną, brytyjską młodzież? Na początku działalności Islandersów ich barw bronił m.in. Krzysztof Stojanowski z Polski.
W tym momencie zespoły, startujące w National League mogą być budowane tylko z zawodników z Wielkiej Brytanii i uważam, że to dobre rozwiązanie dla tego sportu w naszym kraju. Jest jasnym, że mamy niedobór zawodników, którzy się pojawiają i mam nadzieję, że pomożemy w ich rozwoju w naszej szkole oraz zespole. Jednakże jestem otwarty na korzystanie z innych jeźdźców w przyszłości lub zajęcie się jakimś międzynarodowym zespołem, w zastępstwie prowadzenia Warriors. Wszystko jest możliwe.

Co sądzisz o ogólnej kondycji brytyjskiego speedway’a? W ostatnich latach mówi się, że jest ona niezbyt mocna, jednak w sezonie 2016 Brytyjczycy zdobyli srebrne medale w Drużynowym Pucharze Świata.
Według mnie w Wielkiej Brytanii w poprzednich latach nie oferowaliśmy młodym zawodnikom zbyt wielkiej pomocy, aby mogli się rozwijać. Nie chodzi mi o sponsoring, a o czas spędzany na torze i możliwości jazdy. Spędziłem sporo czasu w Polsce oraz w centralnej części Europy, przyglądając się tam żużlowi i wygląda to inaczej niż u nas. W Polsce macie fantastycznych sponsorów oraz system treningów, dostęp do torów i głód osiągania dobrych wyników. Natomiast w imprezach organizowanych choćby w Niemczech, startują zawodnicy w kilku klasach podczas jednego wieczoru i to jest coś, czego możemy się uczyć w Wielkiej Brytanii.

Sądzę, że w poprzednich latach żużel na Wyspach Brytyjskich zmagał się z kilkoma wyzwaniami i to osłabiło nasz ogólny poziom. Niemniej jednak teraz zaczynamy wierzyć w siebie, mamy mistrzostwa młodzieżowe, obozy szkoleniowe i sporo amatorskiego speedway’a, co tylko może być dobre dla tego sportu. Krótkoterminowym problemem jest to, że tym zawodnikom zajmie trochę czasu, aż się przebiją wyżej.

Czy zmiany, które ostatnio dokonały się w wyższych klasach rozgrywkowych w Anglii są według Was słuszne? Chodzi o nowe średnie i przegrupowanie drużyn w SGB Premiership i Championship.
Zmiany, które mają miejsce na wyższych poziomach rozgrywkowych, ogólnie rzecz biorąc zostały wprowadzone w odpowiedni sposób. Sądzę jednak, że więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć pod koniec roku, gdy zobaczymy, jak przebiegnie sezon.

Niestety co roku słychać zagrożenie ze stron różnych klubów. W ostatnich latach takie głosy dochodziły choćby z Berwick, Scunthorpe, Workington, Cradley i innych miejsc. Przed sezonem 2017 istniało ryzyko, że w rozgrywkach ligowych zabraknie ekip Lakeside Hammers i Plymouth Devils, a sytuacja trzech klubów z SGB Premiership do końca była niepewna. Czy to oznacza, że brytyjski żużel czekają jeszcze cięższe czasy?
Moim zdaniem żużel musi być przedstawiany jako biznes i powinien być wypłacalny. Zarówno zespół Plymouth Devils, jak i Lakeside Hammers wystartują w National League, co wzmocni ogólnie cały produkt i uczyni naszą ligę silniejszą. Żużel musi być postrzegany jako show i nie chodzi tylko o ściganie się w Wielkiej Brytanii. W ostatnim roku udowodniliśmy to, że kluczem do naszego sukcesu była rodzinna atmosfera na stadionie i to będzie ważny czynnik w przyszłości.

Czy w wypadku różnych problemów innych klubów sytuacja Warriorsów jest stabilna i kibice będą mogli ich oglądać w kolejnych sezonach na dłuższy czas?
Jak już wcześniej wspomniałem, Warriors mają biznes plan i cele rozwojowe – wszystkie, które realizowaliśmy w poprzednim roku i chcemy kontynuować w sezonie 2017. Musimy dobrze gospodarować kosztami, pracować blisko z naszymi kibicami, sponsorami i społecznością, oferując cenę, która jest dostępna, aby co tydzień na nasz stadion przybywały całe rodziny.


Jednym z gości, podczas sierpniowego spotkania z Cradley Heathens był Nigel Pearson, znany komentator żużlowy, będący jednocześnie prezesem wspomnianego klubu.

Co sądzisz ogólnie o kondycji speedway’a na świecie. Czy jest ona według Ciebie lepsza niż we wcześniejszych dekadach i czy wszystko zmierza w dobrym kierunku?
Sądzę, że żużel na poziomie Grand Prix staje się coraz silniejszy, jednak gdy spojrzymy na poziom ligowy, to w sezonie jest sporo imprez, jeśli chodzi o wydatki i dzisiejsze czasy dla kibiców. Dlatego musimy kontynuować pracę nad ogólnym produktem, którym jest to żużlowe show. Dodatkowo uważam, że gospodarowanie wydatkami jest ważniejsze niż kiedykolwiek, podobnie wygląda integracja klubów z lokalną społecznością. Wygląda na to, że u nas to na razie działa odpowiednio, jednak to ciężka i ciągła praca. Żużel w Wielkiej Brytanii musi być bardziej „pozytywny” sam dla siebie. Szczerze kocham to, co robimy i gdy ktoś przychodzi do nas na mecze żużlowe, chcę aby opuszczał on stadion szczęśliwy i zadowolony, a jeśli tak się nie dzieje, wówczas zawiodłem. Dlatego na większości meczów, każdego tygodnia będzie można mnie zobaczyć wśród kibiców, gdzie upewnię się, że cieszy ich wizyta na stadionie oraz postaram się zrozumieć ich potrzeby tak, aby móc je realizować w przyszłości. Z pewnością widzieliście to również podczas swojej wizyty na obiekcie Warriors.

Relacje Live

ELITSERIEN

Dackarna Malilla - Smederna Eskilstuna
wtorek, godzina 19:00
Indianerna Kumla - Västervik Speedway
wtorek, godzina 19:00
Masarna Avesta - Vetlanda Speedway
wtorek, godzina 19:00
Rospiggarna - Lejonen
wtorek, godzina 19:00

Reklama
 
Tabele ligowe
 PGE Ekstraliga
1.. Fogo Unia Leszno
13 26 +148
2. Cash Broker Stal Gorzów
13 21 +63
3. Betard Sparta Wrocław
13 19 +74
4. forBET Włókniarz Częstochowa
13 18 +2
5. Get Well Toruń
13 15 -39
6. MrGarden GKM Grudziądz
13 11 -86
7. Grupa Azoty Unia Tarnów 13 10 -86
8. Falubaz Zielona Góra 13 7 -76
Nice 1. Liga Żużlowa
1. Speed Car Motor Lublin
13 26 +193
2. Car Gwarant Start Gniezno 13 22 +77
3. ROW Rybnik 13 20 +172
4. Lokomotiv Daugavpils 13 19 -15
5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 12
14
+72
6. Orzeł Łódź
12 12 +11
7. Euro Finannce Polonia Piła 12 4 -180
8. Arge Speedway Wanda Kraków
12 3
-330
2. Liga Żużlowa
1. Stal Rzeszów 12 29 +181
2. MDM Komputery Ostrovia Ostrów
12 24 +137
3. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 11
13
+15
4. OK Kolejarz Opole 11 12 -33
5. Iveston PSŻ Poznań
11

11

-33
6. Polonia Bydgoszcz

12

8
-136
7. KSM Krosno 11 2 -131
SGB Premiership
1. Somerset Rebels 18 35 -2
2. Poole Pirates 19 34 +82
3. Belle Vue Aces 20 33 +37
4. Swindon Robins 21 32 -3
5. King's Lynn Stars 16 31 -14
6. Wolverhampton Wolves 19 29 +40
7. Leicester Lions 19 20 -140
Elitserien
1. Dackarna Malilla
13 25 +108
2. Smederna Eskilstuna
13
23 +99
3. Rospiggarna Hallstavik
13
20 +72
4. Vetlanda Speedway 13
20
+44
5. Indianerna Kumla
13 14
-76
6. Västervik Speedway 13
13 -50
7. Lejonen Gislaved
13
10
-38
8. Masarna Avesta
13 3 -159
Zdjęcie miesiąca
Klasyfikacja SGP
1.  Tai Woffinden  91
2.  Fredrik Lindgren  74
3.  Maciej Janowski 70
4.  Bartosz Zmarzlik  69
5.  Emil Sajfutdinow  62
6.  Patryk Dudek 56
7.  Greg Hancock 56
8. Artiom Łaguta  53
9.  Matej Žagar  50
10.  Nicki Pedersen 46
11.  Jason Doyle  44
12.  Chris Holder 43
13. Przemysław Pawlicki  27
14. Craig Cook 21
15.  Martin Vaculik  17
Klasyfikacja SEC
1.  Leon Madsen  38
2.  Jarosław Hampel  34
3.  Robert Lambert 33
4.  Emil Sajfutdinow 30
5.  Mikkel Michelsen  28
6.  Antonio Lindbaeck 28
7.  Kai Huckenbeck  26
8.  Vaclav Milik  26
9. Peter Kildemand 25
10. Andriej Kudriaszow  21
11.  Andreas Jonsson 19
12.  Krzysztof Kasprzak 17
13. Andrzej Lebiediew 17
14.  Piotr Pawlicki 12
15. Josef Franc  1
Klasyfikacja IMŚJ
1.  Maksym Drabik  41
2.  Bartosz Smektała  35
3.  Robert Lambert  30
4.  Dominik Kubera 25
5.  Daniel Bewley  21
6.  Andreas Lyager 17
7.  Fredrik Jakobsen 16
8.  Patrick Hansen  15
9.  Joel Kling  14
10. Daniel Kaczmarek 13
11.  Filip Hjelmland 9
12.  Nick Skorja 8
13. Robert Chmiel  4
14. Filip Hajek  1
15. Davis Kurmis  1
Partnerzy
 
Ostatni wywiad
   Bartłomiej Kowalski: Na pewno można było wygrać

Bartłomiej Kowalski okazał sie z jednym bohaterów Arge Speedway Wandy Kraków w meczu z Lokomotivem Duagavpils. Zespół z województwa małopolskiego zdołał remisować 45:45 z fawroyzowanymi Łotyszami. Ważnym punktem w ekipie gospodarzy był właśnie wcześniej wspomniany młodzieżowiec, który uzyskał 8 punktów z bonusem. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z utalentowanym zawodnikiem.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Solidny krajowy zawodnik. Problem wielu lig

Polska, Szwecja czy Wielka Brytania słyną z dość silnych lig żużlowych. Wydaje się, że przychylnym rozwojowi młodych zawodników, głównie juniorów - jest cenzus ograniczeń w postaci obowiązkowego korzystania z krajowych zawodników. Jednak nie we wszystkich ligach sytuacja wygląda tak kolorowo...

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Śladami historii. Parowy czempionat (cz. II)

Zapraszamy Państwa na drugą część dotyczącą historii międzynarodowych finałów z udziałem najlepszych par świata. W drugiej części opiszemy historię składającą się na lata, kiedy w formacie parowym rozgrywano Drużynowe Mistrzostwa Świata (1994-1998) oraz po krótce opiszemy historię Speedway Best Pairs Cup z udziałem najlepszych reprezentacji świata (2013-2015). W pierwszej z kolei odnieśliśmy się do legendarnych Mistrzostw Świata Par. Zapraszamy do lektury!!!

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu