Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php:1) in /home/lubuspor/domains/espeedway.pl/public_html/index.php on line 4
  eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 204
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  Wywiady

  Bartosz Smektała: Apetyt cały czas jest bardzo duży
 2019-07-27 09:08:25  redakcja    inf.prasowa

Bartosz Smektała w wielkim stylu zadebiutował w cyklu TAURON SEC. W pierwszej rundzie tegorocznych zmagań w Guestrow Polak zajął trzecie miejsce i okazał się najlepszym z biało-czerwonych. Teraz szczegółowo opowiada o tych zawodach i mówi o znaczeniu startów w Mistrzostwach Europy dla rozwoju jego kariery.

Debiut w takim cyklu to poczucie prestiżu czy dodatkowy stres?

- Każde zawody wiążą się z jakimś stresem, ale po to jeżdżę na żużlu, żeby w nich startować. Dotyczy to także tych najbardziej prestiżowych imprez, a TAURON SEC jest jedną z nich.

Z jakim nastawieniem jechałeś do Guestrow?

- Na pewno chciałem wygrać, pomimo tego, że startowałem w Mistrzostwach Europy po raz pierwszy. Żeby jeździć na wysokim poziomie trzeba chcieć wygrywać. Jeżeli pojechałbym tam tylko po to, żeby spróbować swoich sił, to myślę, że ten wynik byłby gorszy.

Zająłeś ostatecznie trzecie miejsce. To był debiut marzeń czy skoro chciałeś wygrać, to czułeś lekki niedosyt?

- Jestem zadowolony. Stanąłem na podium, a poza tym tracę zaledwie trzy punkty do lidera klasyfikacji generalnej. Teraz z dobrym nastawieniem mogę jechać do Torunia.

Jak myślisz, skąd się wziął tak dobry wynik w Guestrow?

- Byłem przygotowany do tych zawodów. Miałem dobry sprzęt, chciałem dobrze jechać i pokazać się z jak najlepszej strony. Cały czas walczyłem o zwycięstwo.

Dwie trójki na otwarcie turnieju dodały Ci pewności siebie?

- Myślę, że trochę tak, bo potem przeszedłem na zewnętrzne pola, a tam zawodnikom startowało się znacznie trudniej. Ja też miałem przez to delikatną obniżkę punktową. Na szczęście zaczynałem zawody z wewnętrznych pól i dzięki temu mogłem sprawdzić motocykl. Nie musiałem za dużo szukać w ustawieniach, bo wiedziałem, że jest szybki. Wystarczyło po prostu wprowadzać drobne korekty.

Czyli po dwóch jedynkach w dwóch kolejnych biegach nie wkradło się delikatne zaniepokojenie?

- Nie, absolutnie. Nie było żadnego zaniepokojenia, ponieważ pozostali zawodnicy też nie radzili sobie zbyt dobrze z zewnętrznych pól startowych. Trudno było dojechać stamtąd do dobrej ścieżki, która znajdowała się przy krawężniku. Zachowywałem jednak spokój. Byłem gotowy na to, że jak przejdę na zewnętrzne pola, to będzie mi trochę trudniej.

To znaczy, że w Guestrow wszystko przebiegało sprawnie i bez problemów?

- Nie do końca. Na tym torze trzeba było trochę uważać, bo przy krawężniku robiły się koleiny. Jednocześnie ta wewnętrzna ścieżka była najlepsza, ponieważ tam motocykl najlepiej się rozpędzał. To mogło być trochę trudniejszym elementem tych zawodów, ale poza tym wszystko było pod kontrolą.

Tor w Guestrow przypadł Ci do gustu?

- Tak, to jest bardzo fajny tor. Jeżeli jest odpowiednio przygotowany, to na pewno można obejrzeć na nim dobre ściganie. Myślę, że podczas naszych zawodów też nie było najgorzej, ale przez te koleiny przy krawężniku, tych mijanek było trochę mniej. Poza tym wewnętrzna część tego toru była zdecydowanie najszybsza. Gdyby zewnętrzna również zaczęła „chodzić”, to myślę, że widowisko byłoby jeszcze lepsze. Nie zmienia to jednak faktu, że pasuje mi ten owal.

Teraz czekają Cię zawody na Motoarenie w Toruniu. Wielu zawodników lubi się tam ścigać, a jak jest z Tobą?

- Moja jazda na tym torze nigdy nie należała do najlepszych, ale myślę, że to odpowiedni moment, żeby się poprawić. Będę miał co najmniej pięć wyścigów, więc zrobię co w mojej mocy. W tym roku osiągnąłem na Motoarenie najlepszy wynik w historii moich ligowych występów na tym torze. To na pewno jest cenny prognostyk, ale przypominam, że każdy dzień jest inny. Poza tym ten mecz był na początku sezonu, kiedy panowały zupełnie inne warunki pogodowe.

Jak oceniasz klimat cyklu TAURON SEC? Możesz porównać to na przykład z turniejem Grand Prix.

- Wszystko jest na bardzo wysokim poziomie. Dotyczy to Grand Prix, Mistrzostw Europy, a także Mistrzostw Świata Juniorów. Tam, gdzie ścigamy się o jakieś tytuły, zawsze jest fajna otoczka.

Byłeś zaskoczony, że organizatorzy TAURON SEC przyznali Ci stałą dziką kartę na tegoroczny cykl?

- Trochę tak, zwłaszcza po SEC Challenge w Nagyhalasz, gdzie podwinęła mi się noga i zdobyłem niewiele punktów. Z drugiej strony pojechałem bardzo dobre zawody w rundzie eliminacyjnej w Poznaniu. Po rundzie zasadniczej miałem komplet punktów, a w finale dojechałem na drugim miejscu. Pokazałem się z dobrej strony, więc może to zadecydowało.

Ostatni sezon w gronie juniorów to dobry moment, żeby zadebiutować w rywalizacji z seniorami na arenie międzynarodowej?

- Uważam, że to bardzo dobry ruch dla rozwoju mojej kariery. Mogę ścigać się z seniorami i powoli przygotowywać się do przyszłego sezonu, kiedy nie będę już juniorem.

Nie czujesz w tym sezonie zbyt dużego obciążenia startami? Ścigasz się przecież w Polsce, Szwecji, a do tego masz Mistrzostwa Świata Juniorów i Mistrzostwa Europy.

- W zeszłym roku jeździłem praktycznie tyle samo. Nie miałem tylko Mistrzostw Europy, ale to są cztery dodatkowe turnieje w kalendarzu, więc nie ma sensu przesadzać z tym obciążeniem. Myślę, że niektórzy zawodnicy są bardziej zapracowani ode mnie. Jeżeli chce się jeździć na wysokim poziomie, to trzeba jak najwięcej startować. Nikt mnie do tego nie zmusza, ale ja po prostu chcę to robić.

Czy dobry wynik w Guestrow pobudził Twoje apetyty na sukces w tegorocznym cyklu TAURON SEC?

- Oczywiście, że tak, ale ten apetyt cały czas jest bardzo duży. Miałem go już przed zawodami w Guestrow. Jestem zmobilizowany i jadę ścigać się o jak najlepsze wyniki.

Reklama

 


Tabele ligowe

 

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1. Betard Sparta Wrocław

 



2. Platinum Motor Lublin


3. ebut.pl Stal Gorzów


4. Tauron Włókniarz Częstochowa


5 KS Apator Toruń


6. Fogo Unia Leszno


7. ZOOleszcz GKM Grudziądz


8. Enea Falubaz Zielona Góra


 2. Speedway Ekstraliga
1. Cellfast Wilki Krosno


2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz


3. Arged Malesa Ostrów


4. ROW Rybnik


5. Texom Stal Rzeszów


6. Zdunek Wybrzeże Gdańsk


7. H.Skrzydlewska Orzeł Łodź


8. InvestHousePlus PSŻ Poznan

 


Krajowa Liga Żużlowa
1  Trans MF Landshut Devils


2.  Ultrapur Start Gniezno 


3. OK Bedmet Kolejarz Opole 


4. Grupa Azoty Unia Tarnów


5. Optibet Lokomotiv Daugavpils


6. Enea Polonia Piła







 U24 Ekstraliga
1. Orlen Cellfast Wilki Kroso


2. Enea Stal Gorzów


3. Enea Falubaz Zielona Góra


4. Duda Development Cieśiółka Auto Group Unia Leszno


5. Motor Lublin


6. GKM Grudziądz


7. TAURON U24 Włókniarz Częstochowa


8. KS Toruń


9. U24 Beckhoff Sparta Wrocław
 
Bauhaus-Ligan
1. Vastervik Speedway

 


 

2. Dackarna Malilla


3. Indianerna Kumla 

 

4. Lejonen Gislaved

 


5. Piraterna Motala

 

6. Rospiggarna Hallstavik


7. Smederna Eskilstuna

 



SGB Premiership

1. Oxfrod Spires  4  +8
2.  Ipswich Witches  2  +12
3.  Leicester Lions  1  2  +5
4.  Sheffield Tigers  1  2  -4
5.  Birmingham Brummies   1  1  -4
6.  King's Lynn Stars  1 -5
7.  Belle Vue Aces  0 -12

 

Klasyfikacja SGP
1.  Bartosz Zmarzlik 158
2.  Fredrik Lindgren 150
3. Martin Vaculik 125
4. Jack Holder  123
5. Leon Madsen 111
6. Robert Lambert 108
7. Daniel Bewley 104
8. Jason Doyle 96
9.  Max Fricke 83
10. Patryk Dudek 76
11.  Tai Woffinden 64
12.  Mikkel Michelsen 56
13.  Kim Nilsson 44
14. Maciej Janowski 43
15.  Anders Thomsen 36
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen 52
2.  Leon Madsen 44
3.  Janusz Kołodziej 42
4.  Patryk Dudek 33
5.  Andrzej Lebiediew 33
6.  Dominik Kubera 30
7.  Kai Huckenbeck 30
8.  Kacper Woryna 27
9.  Antonio Lindbeack 25
10.  Dimitri Berge 24
11. Adam Ellis  22
12.  Andreas Lyager 20
13.  Szymon Woźnia6 18
14.  Grzegorz Zengot 16
15.  Vaclav Milik  16
16.  Jan Kvech  13
17.  Niels Kristian Iversen 9
18. Maksym Drabik 9
19.  Timo Lahti 5
20.  Norick Blodorn 3

 

Klasyfikacja IMP
1.
Bartosz Zmarzlik 50
2.
Maciej Janowski 35+3
3. Patryk Dudek 35+2
4. Jarosław Hampel 30
5. Janusz Kołodziej 28
6. Oskar Fajfer 25
7. Szymon Woźniak 25
8.  Kacper Woryna 23
9. Krzysztof Buczkowski 19
10. Przemysław Pawlicki 17
11. Dominik Kubera 15
12. Wiktor Lampart 14
13. Piotr Pawlicki 14
14. Wiktor Przyjemski 14
15. Wiktor Jasińsk 11
16. Mateusz Cierniak 10
17.  Jakub Miśkowiak 6
18.  Marcin Nowak 6
19. Adrian Gała 1
20. Mateusz Świdńicki  1
21. Bartłomiej Kowalski 1
22.  Hubert Łęgowik  0
Partner

 

 

http://atlantistsl.com/  

 

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu