eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 447
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  Chcę jeździć w Grand Prix - wywiad z Januszem Kołodziejem
 2005-10-29 13:29:10  Paweł Racibor    
Po wspaniałym sezonie Janusza Kołodzieja zawodnika eSpeedway Team, zapytaliśmy w kilku pytaniach o początki jego kariery i plany na przyszłośćKiedy zaczęła się twoja przygoda z żużlem i kto był twoim pierwszym trenerem?

Przygoda z żużlem zaczęła się jak miałem 12 lat i moim pierwszym trenerem był Marian Wardzała. Początki były bardzo trudne, pierwszą jazdę ropoczołem na motorku z silnikiem WSL-ki. Po roku opanowałem jazdę ślizgiem i mogłem już wsiąść na normalną Jawę z silnikiem stojącym i na nim jeździłem trzy lata. Licencję mogłem już zdawać w wieku 15 lat, ale musiałem czekać jeszcze rok. Mając 16 lat zdałem egzamin i zaliczyłem jazdę za pierwszym razem i do dziś jestem żużlowcem.

Który z twoich startów na żużlu utkwił ci najbardziej w pamięci?

Zawsze w pamięci zostają te radosne zawody, dlatego najbardziej utkwiło mi w pamięci zdobycie tytułu IMP.

Czy uważasz siebie za zawodnika jeżdżącego ostro?

Czasami jest tak, że trzeba pojechać ostro, aby kogoś wyprzedzić. Ale myślę, że jeżdżę tak, by sobie i innemu zawodnikowi nie zrobić krzywdy.

W swojej karierze spotkałeś się praktycznie z całą światową czołówką. Którego zawodnika cenisz najbardziej?

Cała elita światowego speedwaya jest dobra i ma dobry sprzęt, więc wszystko zależy od dyspozycji dnia i tego, jaki ma się sprzęt. Ze wszystkimi da się wygrać.

Jak rozpoczynałeś swoją karierę to kto był dla ciebie wzorem?

Był i jest nadal Tomasz Gollob i Tony Rickardsson. Teraz mam ich w drużynie, z czego bardzo się cieszę i mogę ich podglądać.

Każdy z zawodników ma jakiegoś menagera. Kto opiekuje się tobą?

Moim jedynym menagerem jest moja dziewczyna Angelina. Pomaga mi w załatwieniu spraw papierkowych, a ostatnio „dogadała” mój kontrakt w Rospiggarnie. Zajmuje się sprawami przejazdu na zawody czy hotelami. Dlatego jestem bardzo szczęśliwy, że taką dziewczynę mam.

Kim chciałbyś zostać gdybyś nie był żużlowcem?

Teraz jestem zadowolony, że jestem żużlowcem, ale gdybym nie był to myślę, że zajmowałbym się samochodami w jakimś warsztacie.

Co cię najczęściej drażni i denerwuje na torze?

Najbardziej to mnie denerwuje jak zawodnik wie, że jest wolniejszy, a specjalnie zajeżdża mi drogę. Tak samo jazda na granicy życia, powinniśmy się szanować nawzajem, bo to jest nasza praca i każdy chce zdrowo zakończyć sezon.

Jakie jest twoje największe marzenie?

Zdobycie Mistrzostwa ¦wiata indywidualnie, to jest marzenie nie tylko moje, ale wielu zawodników. Kiedy to się zrealizuje i czy w ogóle będzie to możliwe zobaczymy w przyszłości, ja będę za wszelką cenę do tego dążył.

Jakie dałbyś rady początkującym na torach żużlowych?

Muszą wiedzieć, dlaczego i po co jeżdżą, robić wszystko z umiarem i z głową. Trzeba słuchać rad fachowców, a nie ludzi niemających o jeździe bladego pojęcia i przedewszystkim nie zrażać się po upadkach. Ja miałem ich sporo w swojej karierze, a i tak dążyłem do celu, jaki sobie ustaliłem.

Ten sezon był dla ciebie najlepszy w całej twojej karierze, który medal było najtrudniej zdobyć?

Oczywiście złoty medal IMP. Tor w Tarnowie był bardzo twardy, a ja za takim torem nie przepadam, więc tym bardziej cieszę się z tego sukcesu.

Dzikie karty na Grand Prix 2006 rozdane, żałujesz, że nie dostałeś szansy od władz BSI?

Żałuję i to bardzo, bo było naprawdę blisko, ale nie załamuję się. Mobilizuje mnie to do jeszcze lepszej jazdy w następnym sezonie, co myślę zaprocentuje w dostaniu dzikiej karty za rok.

Zacząłeś studia w PWSZ, jak ci idzie nauka?

Jest ciężko jak w szkole, trzeba się dużo uczyć. Na pierwszych zajęciach trochę się zraziłem, gdyż zobaczyłem ile trzeba się uczyć, ale skoro podjąłem się dalszego kształcenia, to chcę to skończyć. Wiadomo, w sezonie będzie ciężko, dlatego teraz muszę więcej popracować przy książkach.

Szybko podpisałeś kontrakt na starty w Rospiggarnie. Co sprawiło tak szybką decyzję?

Jest tam wspaniała atmosfera w klubie. Jeśli nie wyszedł mi jeden start, to dawano mi drugą szansę. W innych klubach, jeśli zawaliłbym jeden bieg, to mógłbym już nie wyjechać na tor. W ostatnich dwóch sezonach miałem obowiązek startować w imprezach juniorskich w Polsce i menagerowie Rospiggarny to rozumieli i nie robili mi w tym przypadku problemów. Jestem zadowolony ze startów w tym klubie i dlatego nie widziałem innej opcji jak zostać tam na przyszły sezon.

Planujesz w przyszłym sezonie latać samolotami na zawody do Szwecji. Jak rozwiążesz sprawę transportu motorów?

Tak, w następnym sezonie będę latał na zawody do Szwecji. W Rospiggarnie, klub zagwarantował mi moją bazę z motocyklami i dom, w którym mogę mieszkać.

Czy planujesz jeszcze jakieś starty w innych ligach?

W przyszłym roku będę po raz pierwszy startował jako senior i nie planuję poza Szwecją i Polską jakiejś innej ligi. Chcę zobaczyć jak to będzie, gdy już będę seniorem, a za rok się zobaczy.

Po raz drugi zostałeś zaproszony prze Fan Club z Chicago do USA, kiedy wyjeżdżasz?

Wyjeżdżam wraz ze swoją dziewczyną i Marcinem Rempałą 22 listopada i jedziemy tam na tydzień. Zostaliśmy zaproszeni na coroczny bal Fan Clubu i na pewno będziemy świętować tak jak w tamtym roku z kibicami w USA nasz złoty medal. Cieszę się, że zostałem zaproszony, trochę sobie odpocznę po tym ciężkim sezonie.

Czy tarnowscy kibice mogą się spodziewać podpisu pod kontraktem przed wyjazdem do USA?

Wszystko jest możliwe, ja będę się starał podpisać ten kontrakt jak najszybciej. Już pierwsze rozmowy z prezesem przeprowadziłem i teraz czekam na decyzje prezesa. Muszę więcej zainwestować w sprzęt w przyszłym sezonie, gdyż moim celem będzie walka o dostanie się do cyklu Grand Prix.

Po zawodach w Rybniku powiedziałeś, że czeka cię zabieg wyciągnięcia blach z ręki, kiedy to nastąpi?

W środę byłem u lekarza na konsultacji w tej sprawie i on odradził mi teraz tego zabiegu. Po operacji ręki minął już rok, a lekarz stwierdził, że aby się to wszystko tak zalało jak ma być, to trzeba dwóch lat, więc cały sezon 2006 przejadę z tymi blachami w ręce.

W tym sezonie miałeś po raz pierwszy prowadzoną swoją oficjalną stronę internetową przez portal eSpeedway, czy jesteś zadowolony z tej współpracy?

Współpraca układała się i układa wspaniale. To, co było ustalone na początku sezonu zostało zrealizowane, z czego jestem bardzo zadowolony. Dlatego też zdecydowałem się na dalszą współpracę w sezonie 2006.

Dziękuję ci za wywiad i życzę podobnego sezonu za rok

Ja również dziękuję i korzystając z okazji chciałbym podziękować wszystkim moim sponsorom, bo to też dzięki nim osiągnąłem tak wiele: mojemu Team-owi, K.Cegielskiemu i R.Sawinie.
Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00

Stelmet Falubaz Zielona Góra vs Innpro ROW Rybnik
piątek 18:00

Betard Sparta Wrocław vs Krono Plast Włókniarz Częśtochowa
piątek 20:30


 BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs Gezet Stal Gorzów
niedziela 17:00

Orlen Oil Motor Lublin vs Pres Toruń
niedziela 19:30

 

Metlakas 2 Ekstraliga

Autona Unia Tarnów vs Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00

Hunters PSŻ Poznan vs Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15

 

 Texom Stal Rzeszów vs Fogo Unia Leszno
niedziela 13:00

H. Skrzydlewska Orzeł Łodź vs Cellfast Wilki Krosno
niedziela 15:15

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

5

10

+84

2.   KS Pres Toruń  5 9 +50
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
6 6 +10
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1.  Fogo Unia Leszno 5 8 +69
2. Abramczyk Polonia Bydgoszcz 5 8 +56
3. Texom Stal Rzeszów 5 7 +10
4. Cellfast Wilki Krosno 4 6 +16
5.  Hunters PSŻ Poznań
5 3 -46
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

3

0

-61
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

5 8 +24
2.  Wybrzeże Gdańsk  5 6 +62
3.  Pronenergy Polonia Piła  4 6 +14
4.  Speedway Kraków 4 4 -44
5. Lokomotiv Daugavpils 5 4 -20
6. OK Kolejarz Opole 4 2 3
7 Trans MF Landshut Devils 5 0 -44
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Kacper Woryna
2.  Leon Madsen
3.  Piotr Pawlicki
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu