eSpeedway.pl | To co kochasz - żużel
eSpeedway.pl - Współpraca - Reklama - Redakcja
Kibiców online: 127
eSpeedway.pl - Ogólnopolski Portal Żużlowy
eSpeedway Team
Reklama
Xtreme fitness
#MistrzJestJeden
Reklama
Współpraca

  POLSKA

  CMSE: Betard WTS Wrocław - Unia Leszno (wypowiedzi)
 2010-05-02 00:47:36  Marcin Szczeciński    inf.własna

W zaległym meczu CMSE Betard WTS Wrocław przegrał sromotnie na swoim torze z Unią Leszno 35:54. Przedstawiamy zebrane po meczu wypowiedzi. Zawodnicy i trenerzy trochę narzekali na rwącą się nawierzchnię toru, ale bardzo chwalili jego kształt, który w przyszłości ma zapewnić kibicom wrocławskim wiele atrakcji.

Sławomir Kryjom: - „Wygraliśmy dzisiaj bardzo wysoko. Powiem szczerze, że nie spodziewaliśmy się aż tak wysokiego zwycięstwa, aczkolwiek na pewno to zwycięstwo nie przyszło łatwo. Tor, szczególnie w drugiej części zawodów był bardzo trudny i wymagał od zawodników nie lada przygotowania kondycyjnego. Wygraliśmy pierwszy w tym roku mecz wyjazdowy, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego tytułu, ponieważ w tej niezwykle wyrównanej ekstralidze każdy punkt na wyjeździe jest na wagę złota.”

Marek Cieślak: - „Co ja mogę powiedzieć po takim prysznicu? Mogę usprawiedliwiać zawodników drugiej linii jak Leon, czy Maciek. Jason i Kenneth przegrywali w ostatnich dwóch biegach z Batchelorem i Balińskim, czyli zawodnikami, z którymi powinni wygrywać. Problem polega na tym, że nie mamy liderów, nie wygrywają oni biegów. Nie da rady wygrać w ten sposób meczu. Nie wiem czy to jest problem tego toru, bo był dla wszystkich jednakowy. Jest nowa nawierzchnia, nie możemy go przygotować, tak jak ja bym chciał. Nawieziono 5 tys. ton, w tygodniu dodaliśmy glinki, żeby to lepiej trzymało, niestety tor wytrzymuje kilka biegów później się pruje. Goście jechali na tym torze bardzo dobrze, ale nie mogę zrozumieć dlaczego Jason sobie nie radzi, kiedy on takie tory zawsze kochał. Kenneth też cały czas chciał ten tor żeby był przyczepny. Okazuje się, że sobie na tym obaj nie radzą. Mam duży problem przed następnymi meczami, bo coś muszę wymyśleć, żeby to wszystko jakoś odmienić. Z drugiej strony trzeba powiedzieć szczerze i uczciwie, że trafiliśmy na dzień dobry na dwie bardzo mocne drużyny, które pretendują do tytuły mistrza Polski. Stal Gorzów i dzisiaj Unia Leszno, która właściwie nie ma w swoim składzie nikogo słabego. Cieszę się, że moi kadrowicze są dobrzy, ale smuci mnie to, że nasza drużyna przegrywa. Jasona czy Kennetha nie będzie się przecież uczyć jeździć. Szkoda Świdra, bo czuję, że on na tym torze byłby dzisiaj naszym wartościowym zawodnikiem. A rezerwy które pojechały za niego to właściwie dużo nie dały. Trzeba też powiedzieć sobie jaka jest hierarchia zawodników i gdzie w niej znajduje się Jeleniewski, a gdzie Hampel, czy Baliński. Odnośnie sytuacji z VIII biegu to powiem szczerze, że pierwszy raz widzę, żeby sędzia wykluczył dwóch zawodnik na raz. Nie znalazł winnego, a zawsze ktoś jest winny, ktoś musiał pierwszy wpaść w tę dziurę. Przed przebudową tego toru prosiłem bardzo, żeby starą nawierzchnię zdjąć i złożyć ją w jednym miejscu. Wiedziałem, że będą takie problemy z tym torem. Ciężko jest kiedy ułoży się świeżą nawierzchnię i od razu się na niej jeździ. To się powinno zrobić na zimę i pozwolić, żeby mróz i woda, nad nią popracowały. Wiedziałem, że będziemy mieli problem, ale budowa ruszyła w styczniu, a wtedy były wielkie mrozy, potem się okazało, że tej nawierzchni starej ruszyć nie można, bo nie było jak. Przypominam, że w zeszłym roku Toruń budował nowy tor. I też nie mogli sobie dać rady z nową nawierzchnią dopóki nie przywieźli sobie nawierzchni ze starego toru. Teraz rzeczywiście to będzie wymagać trochę czasu, żeby tor się ułożył, żebyśmy mogli zrobić go pod siebie, bo w tym momencie nie da rady. Ubijamy, a on potem się nam pruje.”

Jarosław Hampel: - „Dość dobrze i swobodnie czuliśmy się na tym torze, pomimo tego, że był on dość ciężki. Nie mieliśmy słabych punktów w zespole. Słowa uznania dla Troya Batchelora, który nie jest jeszcze bardzo objeżdżony, czy dla Juricy Pavlica, którzy radzili sobie świetnie, jechali dobrze. Nie było luk w zespole i to był chyba klucz do zwycięstwa. Tak dobrze pozwolił nam pojechać zespół wrocławski. Wygrywaliśmy starty, byliśmy zmobilizowani, wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. To nie było łatwe zwycięstwo, ale myślę, że jechaliśmy po prostu lepiej. Pomijając moją dobrą jazdę uważam, że to jest fajny tor do jazdy. Tylko tyle, że ta nawierzchnia nie jest w pełni uformowana, a stąd biorą się dziury i koleiny i to przeszkadza w walce. Gdy się ułoży, a na to potrzeba więcej czasu, to będzie super tor do walki i do jazdy. W porównaniu ze starym kształtem, geometrycznie jest bardziej przystosowany do walki. Wejścia i wyjścia z łuku są dużo łagodniejsze. Poprzednio były jakieś takie kanciaste, tor miał długie proste i mało się działo.”

Leon Madsen: - „Myślę, że 7 punktów to dobry dla mnie wynik. To były ciężkie zawody, Leszno to dobry zespół. Jeżeli chodzi o mnie, popełniłem kilka błędów, może mógłbym zdobyć kilka punktów więcej. Wiedzieliśmy, że bez Świderskiego czeka nas ciężki mecz. Starałem się jak najmocniej i mam nadzieję, że wypadnę jeszcze lepiej w następnych zawodach.”

Roman Jankowski: - „Mecz mógł się podobać. Ja się bardzo cieszę, że wygraliśmy we Wrocławiu. Cała drużyna świetnie pojechała. Początek był wyrównany, później odskoczyliśmy. Drużyna leszczyńska jest dosyć mocną drużyną. Na torze jeszcze się robią koleiny, ale myślę, że to kwestia czasu, by związał się trochę bardziej i będzie OK. Jest to bardzo techniczny tor, do walki dla zawodników, którzy technicznie jeżdżą. Trzeba trzymać gaz jak na każdym torze, ale tutaj trzeba bardziej manewrować i jest na to miejsce. Troy Batchelor jest poobijany, ale będziemy dzisiaj pracować nad tym, żeby jutro był sprawny. Decyzja sędziego była krzywdząca dla naszego zawodnika. Był z przodu, tor nie był idealny, lekko go postawiło w poprzek i przyhamował trochę, a zawodnik będący z tyłu w niego uderzył. Ale takie rzeczy się zdarzają. Najważniejsze, że wyszli z tego cało.”

Janusz Kołodziej: - „Może końcówka meczu z trybun wyglądała łatwo, ale żaden bieg nie jest łatwy, tym bardziej, że to są mecze ligowe, kiedy każdy jedzie na maksimum swoich możliwości. Wiadomo, że każdy chciał wygrać, ale wszystko poszło po naszej myśli, więc wygraliśmy my. Geometria toru jest ciekawa, nawierzchnia nie do końca. Nie jest ułożona, widać że wrocławianie mają problemy i nie potrafią się jeszcze do niej sami dopasować. Ja generalnie lubię takie nawierzchnie, na których coś się dzieje. Bardzo lubię jak mnie na nich ciągnie. Zawaliłem pierwszy bieg, wybrałem zły motocykl w ostatniej chwili. Miałem jechać na tym, który sprawował się w dalszej części meczu dobrze, ale coś mnie podkusiło. To była zła decyzja. Później przywoziłem już dwójki. Może świetny występ to nie był, ale wygraliśmy te zawody. Drużyna pojechała i to jest najważniejsze. W mojej opinii Troy nie powinien być wykluczony. Tam była duża koleina, zasypana po równaniu toru. Zawodnicy jej nie widzieli, Troy ją złapał i go pociągnęło, ale na wyjściu próbował opanować motocykl, natomiast Maciek który też wpadł w tę koleinę pojechał szerzej, przewrócił się i wpadł pod koła Troya. Nie rozumiem decyzji sędziego, ale może ja źle widziałem z parkingu.”

Reklama

 


Relacja Live

PGE Ekstraliga

Innpro ROW Rybnik vs Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00


Pres Toruń vs BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30

Gezet Stal Gorzów vs Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00

Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs  Stelme Falubaz Zielona Góra

niedziela 19:30

Metlakas 2 Ekstraliga

Cellfast Wilki Krosno vs Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00

Texom Stal Rzeszów vs  H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30

 Fogo Unia Leszno vsMoonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00

Abramczyk Polonia Bydgoscz vs Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15

Tabele ligowe

P Nazwa M PD PM
 PGE Ekstraliga
1.  Orlen Oil Motor Lublin

4

8

+76

2.   KS Pres Toruń  5 7 +36
3. Betard Sparta Wrocław 6 8 +54
4. Bayersystem GKM Grudziądz 
5 6 +32
5   Stelmet Falubaz Zielona Góra 
5 4 -66
6.  Krono- Plast Włókniarz Częstochowa 5 4 0
7. Gezet Stal Gorzów

5

3 -44
8.   Innpro ROW Rybnik 6

2

-88
 Metalkas 2. Ekstraliga
1. Abramczyk Polonia Bydgoszcz
4 8 +56
2. Cellfast Wilki Krosno
4 6 +16
3.  Fogo Unia Leszno 4 6 +53
4. Texom Stal Rzeszów 3 5 +6
5.  Hunters PSŻ Poznań
3 3 -30
6. Moonfin Malesa Ostrów 4 2 +8
7. H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 5 3 -52
8. Unia Tarnów

2

0

-57
Krajowa Liga Żużlowa
1

 Ultrapur Start Gniezno

4 8 +16
2.  Wybrzeże Gdańsk  4 6 +44
3.  Pronenergy Polonia Piła  3 4 +14
4.  Lokomotiv Daugavpils 4 4 -2
5. OK Kolejarz Opole 3 2 8
6. Speedway Kraków 3 2 -50
7 Trans MF Landshut Devils 4 0 -30
 Bauhaus-Ligan
1. Dackarna Malilla 1 2 +10
2. Vastervik Speedway 1 2 +4
3. Smederna Eskilstuna 1 2 +2
4. Vargarna Norrkoeping 1 2 +2
5. Rospiggarna Hallstavik 1 0 -2
6. Indianerna Kumla  1 0 -2
7. Piraterna Motala 1 0 -4
8. Lejonen Gislaved 1 0 -10



 
SGB Premiership
1. Ipswitch Witchs

6

12

+104

2.  Sheffield Tigers 6 8 +102
3. Belle Vue Aces 6 8

+18

4.  Leicester Lions 5

6

+10
5.  Oxford Spiries 8 4

-110

6.  King's Lynn Stars 6 4 -36
7. Brimingham Brummies

6

0 -88

Klasyfikacja SGP
1.   Brady Kurtz 38
2. Bartosz Zmarzlik 33
3.  Andrzej Lebiediew 29
4. Jack Holder 28
5.  Dominik Kubera 25
6. Robert Lambert 24
7.  Daniel Bewley 23
8.  Fredrik Lindgren
22
9.  Max Fricke 18
10. LAnders Thomsen 14
11.  Jan Kvech
12
12. Mikkel Michelsen 10
13. Martin Vaculik 8
14.  Jason Doyle 8
15.  Kai Huckenbeck
2
Klasyfikacja SEC
1.  Mikkel Michelsen
2.  Leon Madsen
3.  Janusz Kołodziej
4.  Patryk Dudek
5.  Andrzej Lebiediew
6.  
7.  
8.  
9.  
10.  
11.  
12.  
13.  
14.  
15.  
16.

17.

18.

19.  
20.

 

Klasyfikacja IMP
1.
 Maciej Janowski
2.
Patryk Dudek
3.  Bartosz Zmarzlik
4. Dominik Kubera
5.   Piotr Pawlicki
6. Szymon Woźniak
7.  Bartłomiej Kowalski
8. Przemysław Pawlicki
9.  Kacper Woryna
10.  Bartosz Smektała
11. Jarosław Hampel 
12.  Janusz Kołodziej
13. Krzysztof Buczkowski
14.  Robert Chmiel
15.  Paweł Przedpełski
16.  Mateusz Cierniak
17. Tomasz Gapiński
18.   Wiktor Przyjemski
19.  Mateusz Szczepaniak

20.

21.

22.  
Partner

 

 

http://atlantistsl.com

Ostatni wywiad
   Sam Masters: Prezes Knop sam zakupił mi silnik

Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.

  Więcej wywiadów
Ostatni felieton
   Pierwszy sezon bez Rosjan w polskich ligach (felieton)

W niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn. 

  Więcej felietonów
Ostatni artykuł
   Niezbędnik Żużlowy już w sprzedaży

Absolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.

  Więcej artykułów
Design by Danno - Copyright by eSpeedway.pl - Engine by wmaster.eu