POLSKA
W zaległym meczu CMSE Betard WTS Wrocław przegrał sromotnie na swoim torze z Unią Leszno 35:54. Przedstawiamy zebrane po meczu wypowiedzi. Zawodnicy i trenerzy trochę narzekali na rwącą się nawierzchnię toru, ale bardzo chwalili jego kształt, który w przyszłości ma zapewnić kibicom wrocławskim wiele atrakcji.
Sławomir Kryjom: - „Wygraliśmy dzisiaj bardzo wysoko. Powiem szczerze, że nie spodziewaliśmy się aż tak wysokiego zwycięstwa, aczkolwiek na pewno to zwycięstwo nie przyszło łatwo. Tor, szczególnie w drugiej części zawodów był bardzo trudny i wymagał od zawodników nie lada przygotowania kondycyjnego. Wygraliśmy pierwszy w tym roku mecz wyjazdowy, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego tytułu, ponieważ w tej niezwykle wyrównanej ekstralidze każdy punkt na wyjeździe jest na wagę złota.”
Marek Cieślak: - „Co ja mogę powiedzieć po takim prysznicu? Mogę usprawiedliwiać zawodników drugiej linii jak Leon, czy Maciek. Jason i Kenneth przegrywali w ostatnich dwóch biegach z Batchelorem i Balińskim, czyli zawodnikami, z którymi powinni wygrywać. Problem polega na tym, że nie mamy liderów, nie wygrywają oni biegów. Nie da rady wygrać w ten sposób meczu. Nie wiem czy to jest problem tego toru, bo był dla wszystkich jednakowy. Jest nowa nawierzchnia, nie możemy go przygotować, tak jak ja bym chciał. Nawieziono 5 tys. ton, w tygodniu dodaliśmy glinki, żeby to lepiej trzymało, niestety tor wytrzymuje kilka biegów później się pruje. Goście jechali na tym torze bardzo dobrze, ale nie mogę zrozumieć dlaczego Jason sobie nie radzi, kiedy on takie tory zawsze kochał. Kenneth też cały czas chciał ten tor żeby był przyczepny. Okazuje się, że sobie na tym obaj nie radzą. Mam duży problem przed następnymi meczami, bo coś muszę wymyśleć, żeby to wszystko jakoś odmienić. Z drugiej strony trzeba powiedzieć szczerze i uczciwie, że trafiliśmy na dzień dobry na dwie bardzo mocne drużyny, które pretendują do tytuły mistrza Polski. Stal Gorzów i dzisiaj Unia Leszno, która właściwie nie ma w swoim składzie nikogo słabego. Cieszę się, że moi kadrowicze są dobrzy, ale smuci mnie to, że nasza drużyna przegrywa. Jasona czy Kennetha nie będzie się przecież uczyć jeździć. Szkoda Świdra, bo czuję, że on na tym torze byłby dzisiaj naszym wartościowym zawodnikiem. A rezerwy które pojechały za niego to właściwie dużo nie dały. Trzeba też powiedzieć sobie jaka jest hierarchia zawodników i gdzie w niej znajduje się Jeleniewski, a gdzie Hampel, czy Baliński. Odnośnie sytuacji z VIII biegu to powiem szczerze, że pierwszy raz widzę, żeby sędzia wykluczył dwóch zawodnik na raz. Nie znalazł winnego, a zawsze ktoś jest winny, ktoś musiał pierwszy wpaść w tę dziurę. Przed przebudową tego toru prosiłem bardzo, żeby starą nawierzchnię zdjąć i złożyć ją w jednym miejscu. Wiedziałem, że będą takie problemy z tym torem. Ciężko jest kiedy ułoży się świeżą nawierzchnię i od razu się na niej jeździ. To się powinno zrobić na zimę i pozwolić, żeby mróz i woda, nad nią popracowały. Wiedziałem, że będziemy mieli problem, ale budowa ruszyła w styczniu, a wtedy były wielkie mrozy, potem się okazało, że tej nawierzchni starej ruszyć nie można, bo nie było jak. Przypominam, że w zeszłym roku Toruń budował nowy tor. I też nie mogli sobie dać rady z nową nawierzchnią dopóki nie przywieźli sobie nawierzchni ze starego toru. Teraz rzeczywiście to będzie wymagać trochę czasu, żeby tor się ułożył, żebyśmy mogli zrobić go pod siebie, bo w tym momencie nie da rady. Ubijamy, a on potem się nam pruje.”
Jarosław Hampel: - „Dość dobrze i swobodnie czuliśmy się na tym torze, pomimo tego, że był on dość ciężki. Nie mieliśmy słabych punktów w zespole. Słowa uznania dla Troya Batchelora, który nie jest jeszcze bardzo objeżdżony, czy dla Juricy Pavlica, którzy radzili sobie świetnie, jechali dobrze. Nie było luk w zespole i to był chyba klucz do zwycięstwa. Tak dobrze pozwolił nam pojechać zespół wrocławski. Wygrywaliśmy starty, byliśmy zmobilizowani, wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. To nie było łatwe zwycięstwo, ale myślę, że jechaliśmy po prostu lepiej. Pomijając moją dobrą jazdę uważam, że to jest fajny tor do jazdy. Tylko tyle, że ta nawierzchnia nie jest w pełni uformowana, a stąd biorą się dziury i koleiny i to przeszkadza w walce. Gdy się ułoży, a na to potrzeba więcej czasu, to będzie super tor do walki i do jazdy. W porównaniu ze starym kształtem, geometrycznie jest bardziej przystosowany do walki. Wejścia i wyjścia z łuku są dużo łagodniejsze. Poprzednio były jakieś takie kanciaste, tor miał długie proste i mało się działo.”
Leon Madsen: - „Myślę, że 7 punktów to dobry dla mnie wynik. To były ciężkie zawody, Leszno to dobry zespół. Jeżeli chodzi o mnie, popełniłem kilka błędów, może mógłbym zdobyć kilka punktów więcej. Wiedzieliśmy, że bez Świderskiego czeka nas ciężki mecz. Starałem się jak najmocniej i mam nadzieję, że wypadnę jeszcze lepiej w następnych zawodach.”
Roman Jankowski: - „Mecz mógł się podobać. Ja się bardzo cieszę, że wygraliśmy we Wrocławiu. Cała drużyna świetnie pojechała. Początek był wyrównany, później odskoczyliśmy. Drużyna leszczyńska jest dosyć mocną drużyną. Na torze jeszcze się robią koleiny, ale myślę, że to kwestia czasu, by związał się trochę bardziej i będzie OK. Jest to bardzo techniczny tor, do walki dla zawodników, którzy technicznie jeżdżą. Trzeba trzymać gaz jak na każdym torze, ale tutaj trzeba bardziej manewrować i jest na to miejsce. Troy Batchelor jest poobijany, ale będziemy dzisiaj pracować nad tym, żeby jutro był sprawny. Decyzja sędziego była krzywdząca dla naszego zawodnika. Był z przodu, tor nie był idealny, lekko go postawiło w poprzek i przyhamował trochę, a zawodnik będący z tyłu w niego uderzył. Ale takie rzeczy się zdarzają. Najważniejsze, że wyszli z tego cało.”
Janusz Kołodziej: - „Może końcówka meczu z trybun wyglądała łatwo, ale żaden bieg nie jest łatwy, tym bardziej, że to są mecze ligowe, kiedy każdy jedzie na maksimum swoich możliwości. Wiadomo, że każdy chciał wygrać, ale wszystko poszło po naszej myśli, więc wygraliśmy my. Geometria toru jest ciekawa, nawierzchnia nie do końca. Nie jest ułożona, widać że wrocławianie mają problemy i nie potrafią się jeszcze do niej sami dopasować. Ja generalnie lubię takie nawierzchnie, na których coś się dzieje. Bardzo lubię jak mnie na nich ciągnie. Zawaliłem pierwszy bieg, wybrałem zły motocykl w ostatniej chwili. Miałem jechać na tym, który sprawował się w dalszej części meczu dobrze, ale coś mnie podkusiło. To była zła decyzja. Później przywoziłem już dwójki. Może świetny występ to nie był, ale wygraliśmy te zawody. Drużyna pojechała i to jest najważniejsze. W mojej opinii Troy nie powinien być wykluczony. Tam była duża koleina, zasypana po równaniu toru. Zawodnicy jej nie widzieli, Troy ją złapał i go pociągnęło, ale na wyjściu próbował opanować motocykl, natomiast Maciek który też wpadł w tę koleinę pojechał szerzej, przewrócił się i wpadł pod koła Troya. Nie rozumiem decyzji sędziego, ale może ja źle widziałem z parkingu.”
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | -66 |
6. | ![]() |
5 | 4 | 0 |
7. | ![]() |
5 |
3 | -44 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów