POLSKA
Betard WTS w dotychczasowych dwóch meczach we Wrocławiu, nie potrafił wykorzystać atutu własnego toru. Właściwie ze względu na jego remont, ciężko o takim atucie mówić. Najgorsze zdaniem Marka Cieślaka było to, że zawodzili głównie liderzy zespołu. Ale w Zielonej Górze zobaczyliśmy odmienioną ekipę, w której Crump i Bjerre grali pierwsze skrzypce. Polonia przegrała po zaciętym meczu na torze najsłabszej „papierowo” Częstochowy, by tydzień później „zdemolować” wicemistrzów Polski z Torunia.
Obydwa zespoły są na fali wznoszącej po zaskakujących wynikach z ostatniej kolejki. Gwarantuje to duże emocje na wrocławskim owalu. Wrocławskiej ekipy niestety nadal nie będzie mógł wspomóc rekonwalescent – Piotr Świderski. Wrocławski zawodnik wyszedł co prawda ze szpitala, ale stan jego zdrowia nie pozwala mu jeszcze na starty. Na szczęście Marek Cieślak może stosować za Świdra „zastępstwo zawodnika”, a ten manewr okazał się niezwykle skuteczny w ostatnim meczu. Kibice miejscowej drużyny obawiają się o formę Jasona Crumpa. Lider klasyfikacji IMŚ i wrocławskiej drużyny, w sobotę będzie walczył o punkty GP w Goeteborgu. Niestety doświadczenie wskazuje na słabszy występ Jasona w meczu, który jest rozgrywany dzień po turnieju Grand Prix. Pozytywnie może nastrajać rewelacyjny występ Kennetha Bjerre w minioną niedzielę. Miejmy nadzieję, że to symptomy powrotu do wysokiej zeszłorocznej formy Duńczyka. Pewnymi punktami na swoich pozycjach stali się we wrocławskiej drużynie Maciej Janowski i Leon Madsen. Ta dwójka nie schodzi na razie poniżej swojego dobrego poziomu. Wszyscy trzymają kciuki za przebudzenie Daniela Jeleniewskiego, który od początku sezonu nie może dojść do siebie z formą i sprzętem. A wrocławski owal wyraźnie nie pasuje Jeleniowi.
Kibice zastanawiają się, czy to Bydgoszcz jest tak diabelnie mocna, czy to Toruń przeżywa kryzys. Bydgoszczanie mocno przejechali się na rywalach w trakcie ostatnich pomorskich derbów. Mocno rwąca się i przyczepna nawierzchnia wrocławskiego toru, na pewno spodoba się Grzegorzowi Walaskowi i Emilowi Sajfutdinowowi. Problemy z nią może mieć mocno poobijany po niedzielnym meczu Antonio Lindbaeck. Szwed wraca na szczęście do zdrowia i będzie nas czarował swoją jazdą już w trakcie turnieju Grad Prix. Po słabszym sezonie i przeprowadzce do rywala zza miedzy, wraca do formy Robert Kościecha i będzie on mocnym punktem drugiej linii bydgoszczan. Niewiadomą jest forma Denisa Gizatulina, który zarzekał się po ostatniej wpadce, że taka sytuacja się już nie powtórzy.
Mecz zapowiada się niezwykle ciekawie. Wrocławscy kibice mają nadzieję, że prace Marka Cieślaka nad nawierzchnią toru, przyniosą w końcu skutek w postaci ciekawej walki na całej jego długości i szerokości. Siły obydwu drużyn wydają się porównywalne, ale jeżeli liderzy wrocławian pojadą tak jak w Zielonej Górze, przy ich sześciu startach, to właśnie Betard powinien wygrać mecz. Atrakcyjne ceny biletów powinny wreszcie skusić większą ilość kibiców do przybycia na stadion.
Awizowane składy (w nawiasach średnie biegowe):
Polonia Bydgoszcz:
1. Andreas Jonsson (2,300)
2. Antonio Lindbaeck (0,875)
3. Grzegorz Walasek (2,900)
4. Robert Kościecha (1,900)
5. Denis Gizatulin (1,125)
6. Szymon Woźniak (0,750)
7. Emil Sajfutdinow (1,900)
Betard WTS Wrocław:
9. Kenneth Bjerre (1,739)
10. Daniel Jeleniewski (0,625)
11. Leon Madsen (1,350)
12. Piotr Świderski ZZ
13. Jason Crump (1,833)
14. Dennis Andersson (1,000)
15. Maciej Janowski (1,870)
Zawody rozpoczną się o godzinie 18.00, sędziować będzie Piotr Lis z Lublina.
Ceny biletów na niedzielne spotkanie:
Trybuna Główna: normalny 60 zł, ulgowy 30 zł
Sektory 22-23: normalny 50 zł, ulgowy 25 zł
Sektory 2-5 i 16-18: normalny 40 zł, ulgowy 20 zł
Sektory 7-9: normalny 30 zł, ulgowy 15 zł
Bilety Rodzinne
Sektory 22-23: rodzinny 2+1 – 90 zł, rodzinny 2+2 – 115 zł
Sektory 2-5 i 16-18: rodzinny 2+1 – 70 zł, rodzinny 2+2 – 90 zł
Bilety ulgowe przysługują:
- uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych do lat 15, na podstawie ważnych legitymacji szkolnych ze zdjęciem
- seniorom, którzy ukończyli 60 rok życia na podstawie dokumentu ze zdjęciem
Wstęp wolny:
Dzieci do ukończenia 7 roku życia mają wstęp wolny, bez prawa do zajmowania miejsca siedzącego
Bilety Rodzinne:
Rodzinny 2+1: dwie osoby dorosłe plus jedno dziecko w wieku od ukończenia siódmego roku życia do ukończenia 15 lat.
Rodzinny 2+2: dwie osoby dorosłe plus dwoje dzieci w wieku od ukończenia siódmego roku życia do ukończenia 15 lat.
W sezonie 2010 bilety wejściowe na mecze ekstraligi żużlowej rozgrywane przez drużynę Betard WTS Wrocław na Stadionie Olimpijskim dla grup zorganizowanych (kibiców drużyny przyjezdnej) będą kosztowały 20 złotych. Kibicom zorganizowanych grup przyjezdnych zostaną udostępnione sektory 14 – 15, które są wyposażone w bezpłatna toaletę, punkt małej gastronomii z napojami i żywnością konfekcjonowaną. Dojazd do wyżej wymienionych sektorów będzie odbywał się od ulicy Paderewskiego Bramę Wronią. Parking dla autokarów przy strzelnicy stadionowej. Bilety będą sprzedawane grupowo, po przesłaniu zamówienia wraz z imienną listą podanym numerem PESEL na adres klubu. Ruchoma kasa zlokalizowana będzie w okolicach wejścia na sektor dla autokarów grup zorganizowanych. Osobom nie ujętym na wymienionej imiennej liście bilety nie zostaną sprzedane.
Informacja dla kibiców „niezmotoryzowanych” – dojazd na Stadion Olimpijski z:
Dworca Głównego PKP: tramwajami linii 9 i 17, autobusem linii 145
Dworca Głównego PKS: autobusem linii 145
Placu Jana Pawła II: tramwajem linii 12
Osobowic: autobusem linii118
Placu Grunwaldzkiego: tramwajami linii 9, 12 i 17, autobusami linii 115 i 145
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oil Motor Lublin
czwartek 20:00
Metlakas 2 Ekstraliga
Autona Unia Tarnó vs
Texom Stal Rzeszów
czwartek 16:00
Hunters PSŻ Poznan vs
Fogo Unia Leszno
czwartek 18:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | -66 |
6. | ![]() |
5 | 4 | 0 |
7. | ![]() |
5 |
3 | -44 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów