POLSKA
Elektryzująco zapowiada się zaległe spotkanie we Wrocławiu, pomiędzy Betard WTS Wrocław a Unią Leszno. Pojedynki z leszczyńskimi Bykami wywołują u wrocławskich kibiców dodatkowy dreszczyk emocji. Obie drużyny nie wygrały jeszcze w tym sezonie meczu – będą miały na to szansę w sobotę.
Za mocno poobijanego po kolizji w meczu z Gorzowem Piotra Świderskiego – Marek Cieślak zapewne zastosuje „zastępstwo zawodnika”. Mniejszy ból głowy z powodu niedawnej kontuzji Adama Shieldsa miał Roman Jankowski – który chyba i tak postawiłby na Troya Batchelora. Martwić go może za to słaba dyspozycja Leigha Adama i Damiana Balińskiego w lidze szwedzkiej. Świetni w ostatniej Grand Prix Jarosław Hampel i Janusz Kołodziej od początku sezonu sygnalizują wysoką formę i będą mocnymi punktami Unii w tym meczu. Podobnie jak doskonale spisujący się w meczu w Gorzowie Jurica Pavlic. Leszczynianie są jedną z najbardziej „wjeżdżonych” w sezon drużyn i to będzie na pewno duży atut ekipy z bykiem na plastronie.
Wrocławianie nie pokazali nic specjalnego w pierwszym meczu na swoim torze. Marek Cieślak może mieć jednak nadzieję, że wypadek przy pracy Jasona Crumpa był spowodowany typowym dla Australijskiego mistrza zmęczeniem po rundzie GP i w nie powtórzy się w tym ważnym spotkaniu. Mocno odczuwalny będzie brak Świdra, który jechał świetnie w pierwszych dwóch biegach niedzielnego meczu. Dużo pracy przed sobotnim pojedynkiem czeka Daniela Jeleniewskiego. Nowy owal wyraźnie sprawiał mu problem, szczególnie pechowe wyjście z drugiego łuku. Jeżeli nie poprawi tego elementu jazdy, wrocławianie będą mieli duże problemy z uzyskaniem dobrego wyniku. Pewniakiem wydaje się Maciej Janowski, ale tym razem po drugiej stronie młodzieżowej barykady będzie miał zdecydowanie mocniejszego rywala. Świetnie w Elitserien we wtorek pojechał Dennis Andersson. Marek Cieślak przewiduje świetlaną przyszłość młodego Szweda, być może pokaże nam swoje niemałe umiejętności już w sobotę.
Reasumując - zapowiada się kolejny trudny mecz dla drużyny wrocławskiej. Pierwszy pojedynek na Stadionie Olimpijskim nie przyniósł oczekiwanych emocji. Miejmy nadzieję, że nawierzchnia toru ułoży się lepiej i będzie można jechać na całej jego szerokości. Na papierze lepiej wygląda drużyna Unii, ale na szczęście papierowe rozważania, nie zawsze się spełniają. Pozostaje nam wierzyć, że mecz będzie zacięty i wyrównany od samego początku do końca.
Awizowane składy:
Unia Leszno:
1. Jarosław Hampel
2. Troy Batchelor
3. Janusz Kołodziej
4. Damian Baliński
5. Leigh Adams
6. Sławomir Musielak
Betard WTS Wrocław:
9. Kenneth Bjerre
10. Daniel Jeleniewski
11. Jason Crump
12. Leon Madsen
13. Piotr Świderski
14. Maciej Janowski
Zawody rozpoczną się o godzinie 16.00, sędziować będzie Piotr Lis z Lublina, asystował mu będzie praktykant Paweł Słupski.
Ceny biletów na niedzielne spotkanie:
Trybuna Główna: normalny 60 zł, ulgowy 30 zł
Sektory 22-23: normalny 50 zł, ulgowy 25 zł
Sektory 2-5 i 16-18: normalny 40 zł, ulgowy 20 zł
Sektory 7-9: normalny 30 zł, ulgowy 15 zł
Bilety Rodzinne
Sektory 22-23: rodzinny 2+1 – 90 zł, rodzinny 2+2 – 115 zł
Sektory 2-5 i 16-18: rodzinny 2+1 – 70 zł, rodzinny 2+2 – 90 zł
Bilety ulgowe przysługują:
- uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych do lat 19, na podstawie ważnych legitymacji szkolnych ze zdjęciem
- seniorom, którzy ukończyli 60 rok życia na podstawie dokumentu ze zdjęciem
Wstęp wolny:
Dzieci do ukończenia 7 roku życia mają wstęp wolny, bez prawa do zajmowania miejsca siedzącego
Bilety Rodzinne:
Rodzinny 2+1: dwie osoby dorosłe plus jedno dziecko w wieku od ukończenia siódmego roku życia do ukończenia 15 lat.
Rodzinny 2+2: dwie osoby dorosłe plus dwoje dzieci w wieku od ukończenia siódmego roku życia do ukończenia 15 lat.
W sezonie 2010 bilety wejściowe na mecze ekstraligi żużlowej rozgrywane przez drużynę Betard WTS Wrocław na Stadionie Olimpijskim dla grup zorganizowanych (kibiców drużyny przyjezdnej) będą kosztowały 20 złotych. Kibicom zorganizowanych grup przyjezdnych zostaną udostępnione sektory 14 – 15, które są wyposażone w bezpłatna toaletę, punkt małej gastronomii z napojami i żywnością konfekcjonowaną. Dojazd do wyżej wymienionych sektorów będzie odbywał się od ulicy Paderewskiego Bramę Wronią. Parking dla autokarów przy strzelnicy stadionowej. Bilety będą sprzedawane grupowo, po przesłaniu zamówienia wraz z imienną listą podanym numerem PESEL na adres klubu. Ruchoma kasa zlokalizowana będzie w okolicach wejścia na sektor dla autokarów grup zorganizowanych. Osobom nie ujętym na wymienionej imiennej liście bilety nie zostaną sprzedane.
Informacja dla kibiców „niezmotoryzowanych” – dojazd na Stadion Olimpijski z:
Dworca Głównego PKP: tramwajami linii 9 i 17, autobusem linii 145
Dworca Głównego PKS: autobusem linii 145
Placu Jana Pawła II: tramwajem linii 12
Osobowic: autobusem linii118
Placu Grunwaldzkiego: tramwajami linii 9, 12 i 17, autobusami linii 115 i 145
PGE Ekstraliga
Innpro ROW Rybnik vs
Betard Sparta Wrocław
piątek 18:00Pres Toruń vs
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz
piątek 20:30
Gezet Stal Gorzów vs
Orlen Oil Motor Lublin
niedziela 17:00Krono Plast Włokniarz Częstochowa vs
Stelme Falubaz Zielona Góra
Metlakas 2 Ekstraliga
Cellfast Wilki Krosno vs
Autona Unia Tarnów
czwartek 19:00
Texom Stal Rzeszów vs
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź
sobota 14:30
Fogo Unia Leszno vs
Moonfin Malesa Ostrów
niedziela 13:00
Abramczyk Polonia Bydgoscz vs
Hunters PSŻ Poznań
niedziela 15:15
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
5 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
6 | 8 | +54 |
4. | ![]() |
5 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 4 | +-6 |
6. | ![]() |
5 | 3 | -44 |
7. | ![]() |
5 |
2 | -72 |
8. | ![]() |
6 |
2 |
-88 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 8 | +56 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
4 | 6 | +53 |
4. | ![]() |
3 | 5 | +6 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -30 |
6. | ![]() |
4 | 2 | +8 |
7. | ![]() |
5 | 3 | -52 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 8 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
4 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
38 |
2. | ![]() |
33 |
3. | ![]() |
29 |
4. | ![]() |
28 |
5. | ![]() |
25 |
6. | ![]() |
24 |
7. | ![]() |
23 |
8. | ![]() |
22 |
9. | ![]() |
18 |
10. | ![]() |
14 |
11. | ![]() |
12 |
12. | ![]() |
10 |
13. | ![]() |
8 |
14. | ![]() |
8 |
15. | ![]() |
2 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów