POLSKA
Podczas weekendowych zawodów w niemieckim Inzell, Grzegorz Knapp pożegnał się z tegorocznym cyklem Grand Prix w wyścigach motocyklowych na lodzie . Niestety nasz rodzynek w mistrzostwach świata, wystąpił jedynie pierwszego dnia, w niedzielę został zmieniony przez zawodnika gospodarzy Stefana Pletschachera.
- To jest przepis wewnętrzny. Podobnie było w Holandii, tam również organizatorzy zastrzegli sobie, iż w przypadku odpadnięcia swojego zawodnika w sobotnim turnieju, musi on wystąpić kolejnego dnia bez względu na wynik - tłumaczy Knapp. - Wracamy do domu, trzeba przestroić silnik i zamierzam wystąpić jeszcze w dwóch turniejach w Szwecji i jednych zawodach ligowych - dodaje Polak.
Tegoroczny sezon był pierwszym w lodowej karierze Grzegorza Knappa, kiedy mógł wystartować jako pełnoprawny uczestnik cyklu. Ogółem wystąpił w sześciu z ośmiu eliminacji i zajął XIV miejsce. - Dużo się nauczyłem podczas tych rozgrywek. Żałuję tych pierwszych zawodów w Rosji. Mieliśmy wówczas olbrzymie problemy ze sprzętem, stąd ten wynik nie był najlepszy - tłumaczy Polak. - Śmiem twierdzić, iż gdybym wówczas miał podobnej klasy sprzęt co obecnie, to rezultat byłby o niebo lepszy, przełożyłyby się to również na wyższą pozycję w klasyfikacji generalnej - dodaje.
Zawodnik KSM Krosno uzależnia dalsze kontynuowanie ice racingu od wsparcia ze strony sponsorów. - Powiem tak: jeżeli będą sponsorzy to z pewnością będę kontynuował swoją karierę w wyścigach motocyklowych na lodzie. Jeżeli natomiast będę musiał sam zadbać o zakup i utrzymanie silnika i wszystkich akcesoriów to nie będę w stanie temu podołać. Nawet jeżdżąc na wysokim poziomie w Grand Prix, nie wystarcza to na pokrycie wszystkich kosztów związanych z rywalizacją na lodowej tafli - uważa Kanpp.
W Polsce nadal trwa dyskusja na temat nowych tłumików podczas, gdy w wyścigach motocyklowych na lodzie, zawodnicy od dłuższego czasu korzystają z tego produktu. - Na nowych tłumikach jeździmy już praktycznie drugi sezon. Motocykl jest o wiele słabszy niż wcześniej. Kiedy zawody rozgrywane są w Rosji, nie występuje problem przegrzewania się sprzętu. Natomiast już podczas europejskiego tourne można zaobserwować pewne problemy, kolokwialnie mówiąc silnik dostaje po czterech literach - mówi Grzegorz Knapp. - Generalnie nowe tłumiki są po prostu niewypałem. W zawodach na lodzie jest troszkę inaczej bo startujemy na przełożeniu 1:1 tylne koło z nawierzchnią, a w klasycznym speedwayu potrzeba tej mocy znacznie więcej, dlatego właśnie jeśli motocykl będzie słabszy to zaczyna się problem z poprawną jazdą - dodaje.
Nasz najlepszy zawodnik w wyścigach na lodzie odniósł się też do kwestii kolejnego złotego medalu Nikołaja Krasnikowa. - To jest zdecydowanie numer jeden w wyścigach na lodzie. Dla niego nie ma znaczenia, czy wystartuje jako pierwszy, czy jako czwarty. W każdym biegu jedzie z pełną determinacją i przede wszystkim jest zabójczo skuteczny - uważa Polak. - Chociaż muszę powiedzieć, iż gdyby nie kilka pechowych upadków Igora Kononowa, to on sięgnąłby w tym roku po złoto - powiedział Knapp.
PGE Ekstraliga
BAYERSYSTEM GKM Grudziądz vs
Orlen Oit Motor Lublin
niedziela 19:30
Metlakas 2 Ekstraliga
Automa Unia Tarnów vs
Texom Stal Rzeszów
niedziela 14:00
Hunters PSŻ Poznań vs
Fogo Unia Leszno
niedziela 16:30
FIM Speedway Grand Prix - Warszawa
sobota 19:00
P | Nazwa | M | PD | PM |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 |
8 |
+76 |
2. | ![]() |
4 | 7 | +36 |
3. | ![]() |
5 | 6 | +44 |
4. | ![]() |
4 | 6 | +32 |
5 | ![]() |
5 | 3 | --44 |
6. | ![]() |
4 | 2 | -6 |
7. | ![]() |
4 |
2 | -66 |
8. | ![]() |
4 |
0 |
-58 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
4 | 6 | +22 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +16 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +45 |
4. | ![]() |
3 | 3 | +4 |
5. | ![]() |
3 | 3 | -2 |
6. | ![]() |
3 | 2 | +16 |
7. | ![]() |
3 | 3 | -44 |
8. | ![]() |
2 |
0 |
-57 |
![]() |
||||
1 |
|
4 | 6 | +16 |
2. | ![]() |
4 | 6 | +44 |
3. | ![]() |
3 | 4 | +14 |
4. | ![]() |
4 | 4 | -2 |
5. | ![]() |
3 | 2 | 8 |
6. | Speedway Kraków | 3 | 2 | -50 |
7 | ![]() |
3 | 0 | -30 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
1 | 2 | +10 |
2. | ![]() |
1 | 2 | +4 |
3. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
4. | ![]() |
1 | 2 | +2 |
5. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
6. | ![]() |
1 | 0 | -2 |
7. | ![]() |
1 | 0 | -4 |
8. | ![]() |
1 | 0 | -10 |
![]() |
||||
1. | ![]() |
6 |
12 |
+104 |
2. | ![]() |
6 | 8 | +102 |
3. | ![]() |
6 | 8 |
+18 |
4. | ![]() |
5 |
6 |
+10 |
5. | ![]() |
8 | 4 |
-110 |
6. | ![]() |
6 | 4 | -36 |
7. | ![]() |
6 |
0 | -88 |
1. | ![]() |
24 |
2. | ![]() |
18 |
3. | ![]() |
17 |
4. | ![]() |
17 |
5. | ![]() |
12 |
6. | ![]() |
11 |
7. | ![]() |
11 |
8. | ![]() |
10 |
9. | ![]() |
8 |
10. | ![]() |
7 |
11. | ![]() |
6 |
12. | ![]() |
5 |
13. | ![]() |
4 |
14. | ![]() |
3 |
15. | ![]() |
1 |
1. | ![]() |
|
2. | ![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ||
17. | ||
18. | ||
19. | ||
20. |
1. |
![]() |
|
2. |
![]() |
|
3. | ![]() |
|
4. | ![]() |
|
5. | ![]() |
|
6. | ![]() |
|
7. | ![]() |
|
8. | ![]() |
|
9. | ![]() |
|
10. | ![]() |
|
11. | ![]() |
|
12. | ![]() |
|
13. | ![]() |
|
14. | ![]() |
|
15. | ![]() |
|
16. | ![]() |
|
17. | ![]() |
|
18. | ![]() |
|
19. | ![]() |
|
20. | ||
21. | ||
22. |
Sam Masters w sezonie 2023 w Polsce będzie zdobywał punkty dla GTM Startu Gniezno. Australijczyk, po raz kolejny udowodnił swoją wartość i kolejny rok z rzędu był w czołówce zawodników pod średnią biegową w 2. Lidze Żużlowej. Specjalnie dla eSpeedway.pl, zawodnik opowiedział nam o swoich początkach na żużlu oraz o kontrowersyjnej wypowiedzi Sławomira Knopa.
Więcej wywiadówW niedzielę oficjalnie zakończył się sezon żużlowy 2022 w Polsce. Tegoroczne rozgrywki były szczególne. Inwazja Rosji na Ukrainę 24 lutego spowodowała, że na polskich torach zabrakło rosyjskich zawodników, którzy zostali zawieszeni w prawach zawodnika. Taka decyzja na pewno nie zadowoliła Betard Sparty Wrocław oraz For Nature Solutions Apatora Toruń, ponieważ Rosjanie najprawdopodobniej byliby liderami swoich drużyn.
Więcej felietonówAbsolutna gratka dla fanów żużla! Dostępny jest już „Niezbędnik Żużlowy" - 196 stron o wszystkich rozgrywkach na rok 2023. Składy, terminarze, tabele, wywiady, felietony oraz przewodniki, a nawet więcej! Wszystko, czego potrzebuje kibic żużla na nowy sezon.
Więcej artykułów